  • 11. Data: 2003-12-03 04:29:16
    Temat: Re: Jak wyslac kase do Polski tak aby zarobic $100*
    Od: " 0sa" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > my cały czas mówimy o tym jak wysłać pieniądzą z USA do Polski, które na
    > eBay (np) zarobiła osoba będąca POLAKIEM i która nie jest US RESIDENT i NIE
    > MA SSN i do ameryki się NIE WYBIERA.
    >
    > Proszę najpierw przeczytać o czym się tu pisze.

    Przeczytalem to co WY piszecie i nie bardzo rozumiem. Moze wytlumaczysz o co
    ci sie rozchodzi?

    0sa

  • 12. Data: 2003-12-03 04:30:56
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

    > "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> wrote in message

    > NIE
    >
    > A dlaczego Polak mieszkajacy w Polsce ma wysylac swoje zarobki do USA
    > szczegolnie jezeli tam sie nie wybiera i potem przysylac je sobie
    spowrotem?

    Bardzo prosto.
    1 .Bo kupił coś na eBay od amerykanina i musi mu wysłać pieniądze
    2. Sprzedał coś amerykaninowi, który wpłacił pieniądze na konto w PayPal i
    biedny Polak chciałby je teraz wyciągnąc, żeby się nimi cieszyć.

  • 13. Data: 2003-12-03 05:14:32
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    > spowrotem?
    >
    > Bardzo prosto.
    > 1 .Bo kupił coś na eBay od amerykanina i musi mu wysłać pieniądze

    Nie bardzo rozumiem. Jezeli polak (w PL) kupil cos od amerykanina (w USA) to
    wystarczy wyslac pieniadze Z POLSKI DO USA. Co w tym wypadku polak
    potrzebuje przeslac DO POLSKI?

    > 2. Sprzedał coś amerykaninowi, który wpłacił pieniądze na konto w PayPal i
    > biedny Polak chciałby je teraz wyciągnąc, żeby się nimi cieszyć.

    PayPal nie dziala w Polsce wiec polak (w PL) nie powinien miec konta PayPal.
    Jezeli Polak ma konto w USA lub mieszka w USA to natomiast ma te same
    mozliwosci co amerykanin mieszkajacy w USA tak samo jak polak posiadajacy
    konto w Niemczech lub mieszkajacy w Niemczech posiada te same mozliwosci
    przeslania pieniedzy do Polski co niemiec.
    --
    CC
    +1-707-885-4924

  • 14. Data: 2003-12-03 05:41:26
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie bardzo rozumiem. Jezeli polak (w PL) kupil cos od amerykanina (w USA)
    > wystarczy wyslac pieniadze Z POLSKI DO USA. Co w tym wypadku polak

    W tym nic.
    To był oddzielny wątek jak to zrobić poczytaj wcześniej, ale w skrócie
    wygląda to tak
    Załóżmy, że masz do zapłacenia 20 dolarów za aukcje. jak je wysłać z Polski

    a) kartą kredytową, to nie problem.
    jeśli sprzedawca akceptuje karty.
    jeśli robi to pośrednio przez paypal, to ta metoda odpada, bo paypal nie
    akceptuje polskich kart kredytowych

    b) no to może wysłać pieniądze bezpośrednio na konto.
    Idzisz do banku i dowiadujesz się, że całość kosztuje cię jakieś 30 dolarów.

    c) wrzucić do koperty i wysłać. Mimo swego kuriozum jest to najtańsza
    metoda.

> [...]
    > konto w Niemczech lub mieszkajacy w Niemczech posiada te same mozliwosci
    > przeslania pieniedzy do Polski co niemiec.

    zgadza się
    z wyjątkiem jednego
    konto w paypalu możesz sobie bez problemu założyć będąc kimkolwiek problem
    jest tylko potem z wyciągnięcie pieniędzy z niego.
    PayPal jest prawie monopolistą na eBay więc niezakładanie konta w PayPalu
    praktycznie skazuje cię na porażkę, bo jak wówczas cokolwiek sprzedać na
    eBayu.
    Teraz zaczyna sie wyścig. trzeba znaleźć bank, który pozwoli założyć konto
    nieamerykaninowi, przelać tam pieniądze z paypala,.
    a potem z banku do Polski.
    I chodzi jeszcze o to, żeby znowu nie kosztowało to 30 dolarów.

    I tak to wygląda w skrócie z TEJ strony.

  • 15. Data: 2003-12-03 05:50:26
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    > Pieprzy jakieś filozoficzne farmazony, podaje jakieś adresy, którymi
    można
    > sobie tyłek podetrzeć, bo dla osoby z Polski są gówno warte.

    Kolego nie podniecaj sie. Osa wyraznie podaje konkretne przyklady jak wyslac
    pieniadze do Polski za darmo. W rzeczywistosci kazdy z jego przykladow
    dziala poprawnie. To ze dla kogos z Polski to nie dziala to nie jest wina
    Osy.

    > Miałem nadzieję, że rzeczywiście coś wie więcej, ale oprócz własnej
    > wyniosłości nic więcej sobą nie reprezentuje i jego przydatność wynosi
    zero.
    > Myślałem, że rzeczywiście coś pomoże, ale albo nie chce, albo nie umie,
    albo
    > po prostu nie ma zielonego pojęcia o czym mowa.
    > Jak narazie dowiedziałem się, że on wszystko potrafi, za nic nie płaci i
    > możliwości jest tysiące tylko my nie potrafimy.
    > Ale 10 dolarów wysłać do Polski nie umie. . .

    Sprecyzujmy to lepiej. Przypuszczam ze Osa potrafi wyslac te 10 dolarow tak
    samo dobrze jak $1000 czy $1. Ja sprawdzalem ten jego przykladowy bank i
    wszystko sie zgadza. Przelewy w tym przykladowym koncie sa darmowe (w USA i
    do reszty swiata) tak jak wszystkie inne formy platnicze w tym koncie sa
    darmowe i zgadza sie tez ze mozesz dostac 100 dolarow, dokladnie tak jak on
    to podawal, jezeli otworzysz w tym banku konto.

    Dla kogos kto chce wyslac kase z USA do Polski i byc moze kogos kto do
    niedawna placil prowizje czy oplaty za przesylki jest to raczej wspaniala
    praktyczna wiadomosc na zaoszczedzenie kilku dolarow i to ze akurat ty nie
    jestes w stanie skorzystac z tej oferty nie znaczy ze reszta z nas tez nie
    moze.
    --
    CC
    +1-707-885-4924

  • 16. Data: 2003-12-03 05:56:30
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    > pieniadze do Polski za darmo. W rzeczywistosci kazdy z jego przykladow
    > dziala poprawnie. To ze dla kogos z Polski to nie dziala to nie jest wina
    Ale wszyscy mówia osie, że jego przykłady są dobre dla ludzi w stanach, a
    nie w polsce, a on dalej swoje, jakby nie czytał tego co się do niego pisze.

> [...]
    on
    > to podawal, jezeli otworzysz w tym banku konto.
    Ale nie otworzysz tam konta jak nie jesteś us resident, a o to się
    rozchodzi.

> [...]
    > jestes w stanie skorzystac z tej oferty nie znaczy ze reszta z nas tez nie

    jak wyżej

  • 17. Data: 2003-12-03 07:08:45
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    > wyslac
    > Ale wszyscy mówia osie, że jego przykłady są dobre dla ludzi w stanach, a
    > nie w polsce, a on dalej swoje, jakby nie czytał tego co się do niego
    pisze.

    Wysylaniem pieniedzy ze Stanow znacznie wiecej ludzi w Stanach bedzie
    zainteresowane niz w Polsce a wysylaniem pieniedzy z Polski znacznie wiecej
    ludzi w Polsce.

    > tak
    USA
    > on
    > Ale nie otworzysz tam konta jak nie jesteś us resident, a o to się
    > rozchodzi.

    Konta byc moze nie otworzysz jezeli nie jestes rezydentem ale bedziesz
    wiedziec JAKIE konto nalezy otwierac obojetnie czy je bedzie otwieral dla
    ciebie twoj wujek, kuzynka, jakas firma do tego celu lub ty jezeli bedziesz
    kiedykolwiek rezydentem.
    --
    CC
    +1-707-885-4924

  • 18. Data: 2003-12-03 10:00:15
    Od: "tashi" <k...@p...onet.pl>

    > Przeczytalem to co WY piszecie i nie bardzo rozumiem. Moze
    wytlumaczysz o co
    > ci sie rozchodzi?
    >
    > 0sa

    ÓSA, wytłumacz nam najpierw CZEGO TY NIE ROZUMIESZ. Nie
    posiadam SSN ani statusu rezydenta, do Stanów się nie wybieram. Ze
    względu na specyfikę rozliczeń na Ebayu (kwestia niedostępności
    PayPala dla obywateli polskich rezydujących w Polsce) potrzebuję konta (i
    karty) z banku amerykańskiego.
    Chyba jest choć jeden bank w Stanach, który nie kasuje kroci za
    prowadzenie konta dla nierezydentów i w dodatku bez SSN??

  • 19. Data: 2003-12-03 14:02:37
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

    > Wysylaniem pieniedzy ze Stanow znacznie wiecej ludzi w Stanach bedzie
    > zainteresowane niz w Polsce a wysylaniem pieniedzy z Polski znacznie
    wiecej
    > ludzi w Polsce.

    Nie ma sprawy, ale wynieście się wówczas, ze swoją dyskusją na
    alt.usa.bussiness.banki.
    To jest pl.biznes.banki.

> [...]
    > wiedziec JAKIE konto nalezy otwierac obojetnie czy je bedzie otwieral dla
    > ciebie twoj wujek, kuzynka, jakas firma do tego celu lub ty jezeli
    Przesyłanie pieniędzy, przez ciotki, wujki i babcie nie jest żadną
    filozofią.

  • 20. Data: 2003-12-03 14:03:59
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "tashi" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Chyba jest choć jeden bank w Stanach, który nie kasuje kroci za
    > prowadzenie konta dla nierezydentów i w dodatku bez SSN??

    Ja to już od kilku dni powtarzam, a 0sa dalej swoje.