  • 41. Data: 2009-12-13 10:50:55
    Temat: Re: Jednodniowa w mBanku, wow ! ;)
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hg1cgh$gas$...@n...news.neostrada.pl.
    ..

    > Dlaczego 4,485, a nie 2,49?
    > (lub nawet 2,494)

    Kwotą optymalną jest zawsze najniższa kwota, która spowoduje dopisanie
    odsetek w wysokości 2,49 zł.

  • 42. Data: 2009-12-21 21:24:15
    Od: Adasiek <w...@g...com>

    On 13 Gru, 11:50, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Kwotą optymalną jest zawsze najniższa kwota, która spowoduje dopisanie
    > odsetek w wysokości 2,49 zł.

    Optymalna kwota to 20 237,22 zł.
    http://www.bankier.pl/kalkulatory/unikanie-podatku-b
    elki/#kalkulator
    :)

  • 43. Data: 2009-12-22 11:36:57
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Kwotą optymalną jest zawsze najniższa kwota, która spowoduje dopisanie
    > odsetek w wysokości 2,49 zł.

    a jak sa zaokraglane 3-miejsca po przecinku?
    w gore / w dol / czy po bankiersku?
    /hehe - chyba sam sobie odpowiedzialem :)

    2.495 = 2.49 ? 2.50

  • 44. Data: 2009-12-22 14:06:45
    Od: "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl>

    MarekZ <b...@a...w.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > 2,485 * 365 / 0,045 i zaokrąglić w górę do drugiego miejsca po przecinku.
    >
    > Twoja kwota daje 1,24 zł odsetek dziennie i byłaby kwotą optymalną w
    > przypadku kapitalizacji 2-dniowej.

    I widać różnice w rozumieniu optymalności :-)

    Dla mnie, optymalna, to taka, która da najwyższy zysk przy najniższej
    inwestycji. Kwota 20156,12 jest faktycznie najniższą kwotą dającą 2,49
    odsetek, ale za to oprocentowanie wyliczone wychodzi 4,5091% rocznie.

    Przy mojej kwocie, 10017,23 jest to 4,5182% rocznie, dlatego taka mi wyszła
    jako optymalna.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 45. Data: 2009-12-22 14:48:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > odsetek, ale za to oprocentowanie wyliczone wychodzi 4,5091% rocznie.
    >
    > Przy mojej kwocie, 10017,23 jest to 4,5182% rocznie, dlatego taka mi

    Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz. ;-)

    A potem napisz nam tu czy robiłeś sobie świąteczne jaja czy się po prostu
    zakałapućkałeś. ;-)

    A co do Twojego szczególnego rozumienia kwoty optymalnej: w tym rozumieniu
    kwotą optymalną byłaby kwota 40,56 zł powodująca naliczenie 1 grosza odsetek
    codziennie i dająca efektywne oprocentowanie prawie 9%.

  • 46. Data: 2009-12-28 12:09:49
    Od: "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl>

    MarekZ <b...@a...w.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz. ;-)
    ..
    Czytam, czytam i co? Czy masz wątpliwość że nie napisałem '.... która da
    najwyższy zysk (wyliczony procentowo)....' czy coś podobnego? Bo chyba nie
    negujesz tego, że oprocentowanie efektywne przy 'mojej' kwocie jest ciut
    wyższe? Wiem, nie napisałem też wcześniej że chodzi o oprocentowanie
    efektywne, biję sie w piersi.

    Pominę grzecznie następny akapit Twojego posta :-)

    > A co do Twojego szczególnego rozumienia kwoty optymalnej: w tym rozumieniu
    > kwotą optymalną byłaby kwota 40,56 zł powodująca naliczenie 1 grosza
    > odsetek codziennie i dająca efektywne oprocentowanie prawie 9%.
    A nie wiedziałem, że można jednodniową w mBanku założyć na 40,56 zł :-),
    wydawało mi sie że tylko powyżej 10000 PLNów....

    Pozdrawiam
    Michał M