  • 1. Data: 2011-11-16 10:03:34
    Temat: Jakie konto firmowe?
    Od: "Blackchris" <b...@W...TO.o2.pl>

    Witam
    Jakie polecilibyście najlepsze konto firmowe?
    Generalnie chodzi mi o to aby było ono możliwie jak najtańsze.
    Mam zamiar uruchomić działalność i nie chciałbym aby mnie na początku konto
    zbyt wiele kosztowało.
    Konto byłoby wykorzystywane głównie do wykonywania przelewów do ZUS i US, no
    z czasem także do wykonywania coraz większej ilości przelewów zewnętrznych,
    miło także gdyby była karta płatnicza w koncie. Zastanawiałem się nad
    mBankiem i Idea bankiem. Możecie mi przedstawić za i przeciw w sprawie tych
    banków albo polecić jakieś inne banki?

    Pozdrawiam
    Blackchris

  • 2. Data: 2011-11-16 10:50:19
    Temat: Re: Jakie konto firmowe?
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

> [...]
    > koncie. Zastanawiałem się nad mBankiem i Idea bankiem. Możecie mi
    > przedstawić za i przeciw w sprawie tych banków albo polecić jakieś

    Ja własnie uciekam z Aliorka (comiesięczne wisienki stają sie poza
    moim zasięgiem) do SzitBanku gdzie mamKO i inne. W końcu zrozumieli,
    że opłata za miesiac (nie pamiętam ile ale chyba coś koło 40 zł było)
    nie przyniesie klientów :) obecnie 0 opłat przy saldzie 1k lub 0 przy
    posiadanym KO. Możliwość olania debetówki na rzecz darmowej karty
    informacyjnej (do logowania). Przelewy 0 za wszystkie on-line.
    Podpięcie DG do KO w systemie.

    Robert

  • 3. Data: 2011-11-16 21:56:17
    Od: "Blackchris" <b...@W...TO.o2.pl>

    Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    posiadanym KO. Możliwość olania debetówki na rzecz darmowej karty
    informacyjnej (do logowania). Przelewy 0 za wszystkie on-line.

    Czyli rozumiem że do konta osobistego w mbanku podpiąłeś konto firmowe?
    Dobrze zrozumiałem?
    Czy są jeszcze jakieś rady, sugestie?

    Pozdrawiam
    B.

  • 4. Data: 2011-11-17 06:57:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 11:03:34 +0100, Blackchris napisał(a):

> [...]
    > Zastanawiałem się nad mBankiem i Idea bankiem. Możecie mi przedstawić za
    > i przeciw w sprawie tych banków albo polecić jakieś inne banki?

    Np. osobiste + firmowe w Inteligo
    podobny zestaw z mBanku

  • 5. Data: 2011-11-18 15:22:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 06:57:06 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
    > Np. osobiste + firmowe w Inteligo
    > podobny zestaw z mBanku

    mBank bez sensu - płatne przelewy, nawet z firmowego na własne.
    Ja szukam alternatywy dla mBanku - bo z przelewów opłaty robi się
    kilkadziesiąt PLN/mies, a za to to już nawet jakiś marmurek się znajdzie.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2011-11-18 16:41:55
    Od: <s...@a...pl>

    > Konto byłoby wykorzystywane głównie do wykonywania przelewów do ZUS i US,

    Jeśli ZUS i US będzie dotyczył tylko osobistych zobowiazanń (nie masz
    pracowników) - do tego wystarczy ci osobiste konto, jakei zapewne masz.

> [...]
    > Zastanawiałem się nad mBankiem i Idea bankiem. Możecie mi przedstawić za i
    > przeciw w sprawie tych banków albo polecić jakieś inne banki?

    Polecam ofertę VW Banku. Płacę rocznie 36zł za toket i to wszystko. Karty
    firmowej debetowej nie używam. Do tego mam osobiste Inteligo, na które
    wpłacam zarobioną kasę i od razu przekazuję do VW. POnoc można najpierw w VW
    założyć osobiste a później firmowe i za token się wtedy nie płaci.
    Koszt przelewów w VW - 0zł

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:

  • 7. Data: 2011-11-19 13:12:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    <s...@a...pl> wrote on 2011-11-18_17:41
> [...]
    > wpłacam zarobioną kasę i od razu przekazuję do VW. POnoc można najpierw w VW
    > założyć osobiste a później firmowe i za token się wtedy nie płaci.

    Prawda. W VW jest bowiem tak, jak powinno być zgodnie (podobno) z
    przepisami: każdy klient jest identyfikowany jednoznacznie a
    dopiero potem na podstawie tej identyfikacji uzyskuje dostęp do
    konta. A ponieważ token do konta prywatnego jest za darmo, więc
    jak się już go ma, to dostęp do wszystkich kont firmowych też jest
    darmowy.

    Wadą systemu VW jest powiązanie zdefiniowanych odbiorców/przelewów
    z osobą logującą się a nie z kontem. W rezultacie wszyscy prywatni
    i firmowi odbiorcy są na jednej liście (oczywiście można dać
    wspólny jeden znak prefiksu np. tyldę i problem z głowy).
    Drugą wadą jest brak koszyka - zatwierdzanie każdego przelewu jest
    oddzielne, więc dla tych co mają dużo przelewów dziennie trochę to
    kłopotliwe.
    Za to do konta firmowego można zdefiniować wielu uprawnionych i
    nawet określić kombinacje uprawnionych, które wystarczają do
    zatwierdzenia przelewu (tego co prawda nie sprawdzałem
    samodzielnie, ale kiedyś mnie o tym poinformowali, jak badałem
    możliwość założenia konta dla stowarzyszenia, gdzie wymaganie
    dwóch podpisów było niezbędne).

    Dodatkowa cecha: niska awaryjność.

    A jeśli idzie o wypłaty gotówki z konta firmowego: dla celów DG
    można robić przelew na prywatne, a karta debetowa do prywatnego
    jest za darmo.

    witrak()

  • 8. Data: 2011-11-19 14:43:32
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-11-19 14:12, witrak() pisze:
    > <s...@a...pl> wrote on 2011-11-18_17:41

    Wrzucę łyżkę dziegciu przypominając, jak to jakieś 5-7 lat temu VWB
    walnął sobie 5zł/m za "prowadzenie rachunku" bez możliwości (typu
    wytłuczenie jakiegoś limitu debetówką) uniknięcia.
    Taki bank jest "skreślony". Przynajmniej u mnie. Nie warto zakładać
    konta, by je po roku zamykać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2011-11-19 16:49:18
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Maruda <m...@n...com> wrote on 2011-11-19_15:43

> [...]
    > (typu wytłuczenie jakiegoś limitu debetówką) uniknięcia.
    > Taki bank jest "skreślony". Przynajmniej u mnie. Nie warto
    Nie marudź ! :-)
    Od tamtego czasu prawie każdy bank miał na koncie coś podobnego, a
    rzadko który miał w komplecie zalety VWB.
    Poza tym PLUSkonta zawsze były za darmo, a pamiętam, że nie
    zdążyłem podjąć decyzji o przenosinach, a już się z tej opłaty
    wycofali...

    witrak()

  • 10. Data: 2011-11-19 18:20:02
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > mBank bez sensu - płatne przelewy, nawet z firmowego na własne.
    > Ja szukam alternatywy dla mBanku - bo z przelewów opłaty robi się
    > kilkadziesiąt PLN/mies, a za to to już nawet jakiś marmurek się znajdzie.

    No to Idea Bank http://www.ideabank.pl/konto_firma_to_ja

    Darek