  • 1. Data: 2011-11-16 10:06:03
    Temat: Dziś rusza internetowy BGŻ Optima
    Od: Marcin <p...@c...net>

    na podstawie:
    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,10651270,Nowy_
    bank_powalczy_o_nasze_oszczednosci__Rekordowe.html

    " Dziś rusza internetowy bank w ramach BGŻ, w którym nie będzie można
    nawet założyć ROR-u. Zapłaci za to 4,6 proc. na koncie
    oszczędnościowym i 6,5 proc. na lokacie jednodniowej bez podatku.
    Motto BGŻ Optima to "Naszą domeną jest oszczędzanie". Bank zamierza
    koncentrować się głównie na pozyskiwaniu oszczędności klientów. W
    Optimie nie będzie można nawet założyć ROR-u. - Pozycjonujemy się w
    oczach klientów jako bank "drugiego wyboru", nie aspirujemy do
    przejmowania jego finansów w całości, lecz głównie oszczędności - mówi
    Piotr Grzybczak, który w BGŻ odpowiada za projekt Optima.
    Na lokacie jednodniowej zapłaci aż 6,48 proc., a ponieważ jest to
    depozyt bez podatku, zysk wyniesie tyle ile 8 proc. na zwykłej lokacie
    i jest to obecnie najlepsza lokata na rynku. Do tego Optima dorzuci
    konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 4,6 proc. i zestaw
    najróżniejszych lokat terminowych.
    Grzybczak zapowiada, że bank ma być bardzo prosty w obsłudze. Umowę
    będzie się zawierało bezpośrednio na stronie internetowej, wypełniając
    formularz i podpisując go elektronicznie. Bank będzie weryfikował
    zgodność danych prosząc klienta o przelanie symbolicznej kwoty na nowo-
    założone konto. Jeśli dane z banku nadającego przelew będą się
    zgadzały z tymi wpisanymi przez klienta w formularzu - umowa zostanie
    zatwierdzona. Później bank dośle klientowi specjalny token, który
    służy do zatwierdzania przelewów.

    Optimę ma wyróżniać obfita część informacyjno-poradnikowa. Klient
    będzie mógł skorzystać z licznych kalkulatorów, poradników dotyczących
    oszczędzania. Zanim zainwestuje w fundusz będzie mógł zapoznać się z
    bazą wiedzy na jego temat. Dzwoniąc na infolinię Optimy nie będzie się
    "odbijał" od automatycznej sekretarki, od razu odbierze "żywy"
    konsultant.
    "

    sądząc po nazwie to strona informatyczną zajmuje się Comarch ;-)

    Marcin

  • 2. Data: 2011-11-16 11:12:31
    Temat: Re: Dziś rusza internetowy BGŻ Optima
    Od: guest <n...@U...pl>

    W dniu 2011-11-16 11:06, Marcin pisze:
    > " Dziś rusza internetowy bank w ramach BGŻ, w którym nie będzie można
    > nawet założyć ROR-u. Zapłaci za to 4,6 proc. na koncie
    > oszczędnościowym i 6,5 proc. na lokacie jednodniowej bez podatku.

    No to przetestuję na sobie, a raczej swoich pieniądzach.

    Do tej pory jakieś tam oszczędności w mBanku (wiem, masochistycznie).

    Procedura zakładania - prawie bezboleśnie. Przelew inicjujący zlecony.
    Wrażeniami podzielę się jak otrzymam Digipass.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-11-16 11:51:03
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    MAm pytanie odnośnie oferty BGŻ Optima

    1) czy to Konto to jest zwykły klasyczny ROR czy tylko do oszczędzania takie
    konto techniczne - pytam bo chyba nie dają do niego karty płatniczej

    2) czy są jakiekolwiek opłaty - pytam bo nie chcę wpaść w sidła jak założe

    Dzięki

  • 4. Data: 2011-11-16 11:51:06
    Od: "Konfabulator" <k...@g...pl>

    Marcin <p...@c...net> napisał(a):

    > na podstawie:
    > http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,10651270,Nowy_
    bank_powalczy_o_nasze_o=
    > szczednosci__Rekordowe.html

    Gdzie jest jakaś tabela opłat?

    Konto oszczędnościowe 4,6%, ale z jaką kapitalizacją?

    Strona od początku zbudowana tak jakby szukali jeleni, kompletnie nieczytelna.

  • 5. Data: 2011-11-16 12:00:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Konfabulator napisał(a) :
    > Gdzie jest jakaś tabela opłat?

    "Czy są jakieś opłaty za prowadzenie Konta BGŻOptima?
    Nie ponosisz żadnych opłat za otwarcie i prowadzenia Konta BGŻOptima."

    www.wrozka.com.pl ;-)

    > Strona od początku zbudowana tak jakby szukali jeleni, kompletnie nieczytelna.

    Może właśnie dla fauny łąkowej :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2011-11-16 12:04:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

    > "Czy są jakieś opłaty za prowadzenie Konta BGŻOptima?
    > Nie ponosisz żadnych opłat za otwarcie i prowadzenia Konta BGŻOptima."

    i jeszcze w innym miejscu:

    "Żadnych opłat za przelewy
    Przelewaj kiedy chcesz i ile chcesz. Za przelewy nie pobieramy
    żadnych opłat, bez względu na wysokość przelewu!"

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 7. Data: 2011-11-16 12:06:13
    Od: guest <n...@U...pl>

    W dniu 2011-11-16 12:51, Konfabulator pisze:

    > Gdzie jest jakaś tabela opłat?
    >
    > Konto oszczędnościowe 4,6%, ale z jaką kapitalizacją?
    >
    > Strona od początku zbudowana tak jakby szukali jeleni, kompletnie nieczytelna.

    Link w stopce, rzeczywiście nie rzuca się w oczy:

    http://www.bgzoptima.pl/oplaty_prowizje/default.aspx

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-16 12:19:14
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Marcin <p...@c...net> napisał(a):
    >

    > Gdzie jest jakaś tabela opłat?

    A cholera wie - pisza ogolnie ze NIC nie kosztuje :)

    token tez za free ?? :D

    > Konto oszczędnościowe 4,6%, ale z jaką kapitalizacją?

    HGW - ale jest lokata 1 dniowa
    to przynajmniej wiadomo ze 1 dzien :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-11-16 12:42:21
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > i jeszcze w innym miejscu:
    >
    > "Żadnych opłat za przelewy
    > Przelewaj kiedy chcesz i ile chcesz. Za przelewy nie pobieramy
    > żadnych opłat, bez względu na wysokość przelewu!"

    Tylko, że zgodnie z zapisem w regulaminie środki pieniężne zgromadzone przez
    Posiadacza w ramach Konta BGŻOptima mogą być przelane tylko na Rachunek
    Powiązany czyli na rachunek bankowy z którego przyszedł przelew inicjujący
    konto (weryfikujący dane zakładającego konto). Czyli przelewaj kiedy chcesz
    i ile chcesz ale nie gdzie chcesz :)

  • 10. Data: 2011-11-16 12:51:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    AS napisał(a) :

> [...]
    > konto (weryfikujący dane zakładającego konto). Czyli przelewaj kiedy chcesz

    Fakt, że nie napisali "gdzie chcesz". Jak to bankowcom trzeba
    uważnie patrzeć na ręce.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]