  • 1. Data: 2007-06-17 20:17:03
    Temat: Jaki wplyw na zdolnosc kredytowa ma posiadanie samochodu?
    Od: "Awik" <a...@p...onet.pl>

    Na poczatku roku bede chcial wziac kredyt hipoteczny na uzywane mieszkanie.
    Na razie nie mam samochodu, ale jego brak zaczyna mi ciazyc. Ostatecznie
    moglbym sie wstrzymac z jego zakupem do czasu, az dostane kredyt, ale
    pytanie, czy warto.

    O ile bank obniza zdolnosc kredytowa w przypadku posiadania uzywanego,
    malego samochodu typu Opel Corsa?

  • 2. Data: 2007-06-17 20:19:20
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Awik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie, czy warto.
    >
    > O ile bank obniza zdolnosc kredytowa w przypadku posiadania uzywanego,

    Przecież bank nie ma najmniejszych mozliwości sprawdzenia czy posiadasz
    samochód czy nie...

    A jeżeli zadeklarujesz, że posiadasz, to zapewne będzie to jakies -200
    do -300 zł/m-c do zdolności, o ile będzie to bank, który takie rzeczy na
    poważnie traktuje (czy są jeszcze takie?). Albo może sam będziesz poproszony
    o zadeklarowanie jakie są Twoje miesięczne wydatki na samochód - mam
    wrażenie, że to silnie zalezy od banku.

    marekz

  • 3. Data: 2007-06-17 20:52:38
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > O ile bank obniza zdolnosc kredytowa w przypadku posiadania uzywanego,
    > malego samochodu typu Opel Corsa?

    W paru bankach juz brałem kredyty .. ale zaden sie jeszcze nie pytał o
    samochod. W jednym tylko musiałem zadeklarowac srednie miesieczne
    wydatki na "gospodarstwo domowe".

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-06-17 21:29:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
> [...]

    1. banki czasem prosza o podanie majatku i wtedy wpisuje sie samochod,
    dla banku to dobrze, ze go masz, bo posiadanie majatku jest mile widziane,
    2. zdolnosci kredytowej nie obnizy, bo przeciez samo posiadanie
    samochodu nie generuje ogromnych kosztow (jedynie obowiazkowe OC),
    mozesz miec auto i jezdzic nim tylko od swieta ;-)

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-06-17 22:28:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RobertS napisał(a):

    > 2. zdolnosci kredytowej nie obnizy, bo przeciez samo posiadanie
    > samochodu nie generuje ogromnych kosztow (jedynie obowiazkowe OC),
    > mozesz miec auto i jezdzic nim tylko od swieta ;-)

    To dlaczego tyle banków ma rubrykę "miesięczne wydatki na samochód" -
    zaraz po "miesięczne wydatki na gospodarstwo domowe", hmm? ;)

  • 6. Data: 2007-06-18 07:31:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > To dlaczego tyle banków ma rubrykę "miesięczne wydatki na samochód" -
    > zaraz po "miesięczne wydatki na gospodarstwo domowe", hmm? ;)

    ile banków? które?
    składałem wnioski w kilku i takiej pozycji nie znalazłem, poza tym możesz
    tam wpisać 50zł i jaki to będzie miało wpływ na zdolność?

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-06-18 07:50:49
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > ile banków? które?
    > składałem wnioski w kilku i takiej pozycji nie znalazłem, poza tym możesz
    > tam wpisać 50zł i jaki to będzie miało wpływ na zdolność?

    Nie sądzę, żeby banki posiadanie samochodu brały na plus do zdolności.
    Prędzej raty nie zapłacisz niż samochód odstawisz jak ci kasy zabraknie na
    spłatę:)
    IMHO jeżeli wezmą pod uwage to 300-400 zł na minus.

    Tomek

  • 8. Data: 2007-06-18 08:10:50
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Prędzej raty nie zapłacisz niż samochód odstawisz jak ci kasy zabraknie na
    > spłatę:)

    Kiedys czytalem ze splacanie raty za kredyt hipoteczny ma priorytet
    wyzszy maksymalnemu - ludzie w ciezkiej sytuacji nie kupia ciucha,
    sprzedadza tv, kupia zarcie w markecie na granicy przydatnosci do
    spozycia, sprzedadza samochod - byleby nie bylo zaleglosci ze splacaniem
    rat.
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-06-18 08:16:55
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > na
    > spłatę:)
    > IMHO jeżeli wezmą pod uwage to 300-400 zł na minus.

    skąd taka kwota?
    ostro przesadziłeś, klient dla banku jest bardziej wiarygodny jak posiada
    jakiś majątek...

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-06-18 08:35:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > skąd taka kwota?
    > ostro przesadziłeś, klient dla banku jest bardziej wiarygodny jak posiada
    > jakiś majątek...

    Chyba może to być legenda, to znaczy logicznie rzecz biorąc powinno tak być,
    ale nie wiadomo czy ma to przełożenie na rzeczywistość. Bo ja zawsze
    wszędzie wpisuję "nie ma" "nie ma" "nie ma". I niczego mi to jak do tej pory
    nie uniemożliwiło. No może oprócz zdalnego otwarcia darmowego rachunku w
    HSBC UK ostatnio (ale tam mogły też grać rolę inne kwestie). Bo taki
    "Passport" za 60 funtów rocznie, to już otworzyć mogłem.

    marekz