  • 1. Data: 2007-06-17 19:59:15
    Temat: Kiedy banki informuja US o duzych przelewach z zagranicy / krajowych?
    Od: Fenix <f...@w...data.pl>

    Witam,

    chcialbym przeslac kaske z zagranicy na moje konto ale w ten sposob zeby
    nasz wspanialy us nie bardzo o tym wiedzial. Slyszalem gdzies ze US jest
    powiadamiany o wszystkich przelewach powyzej 10tys Euro. Czy to prawda?
    Dotyczy to przelewow krajowych czy tylko zagranicznych, czy dotyczy to
    wplat gotowkowych w banku? Slyszal ktos o sytuacji ze US wezwal do
    wyjasnienia sytuacji ze na konto wplynela wieksza kasa?
    pozdr.

  • 2. Data: 2007-06-17 20:12:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Fenix" <f...@w...data.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wplat gotowkowych w banku? Slyszal ktos o sytuacji ze US wezwal do
    > wyjasnienia sytuacji ze na konto wplynela wieksza kasa?

    To nieprawda, US generalnie nigdy nie jest informowany. Niemniej jednak
    dmuchając na zimne (posiadanie zaufania do tego państwa nie wydaje się
    podejściem racjonalnym i świadczącym o wysokiej intelgencji) uważam, że
    należy praktykować przelewanie w małych częściach (tak do 55k zł na
    pojedynczy przelew, co się przekłada na około 15k euro, co jest granicą
    przymusowego zgłaszania transakcji do GINB) i ewentualnie na różne rachunki.

    Przelewy zagraniczne z normalnych banków zagranicznych są relatywnie tanie a
    czasami w strefie euro wręcz darmowe (dodatkowo ostatnio pojawiła się
    informacja na grupie dotycząca darmowości wewnątrz Citi), więc to niewielka
    strata.

    marekz

  • 3. Data: 2007-06-17 20:24:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote in message

> [...]
    > pojedynczy przelew, co się przekłada na około 15k euro, co jest granicą
    > przymusowego zgłaszania transakcji do GINB) i ewentualnie na różne

    Chyba raczej
    http://www.mf.gov.pl/index.php?const=6&dzial=82&wysw
    =4&sub=sub6

    MK

  • 4. Data: 2007-06-17 20:28:20
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Chyba raczej
    > http://www.mf.gov.pl/index.php?const=6&dzial=82&wysw
    =4&sub=sub6

    Naturalnie masz racje, już mi się mylą te wszystkie skróty, dobrze że tu w
    ogóle GIODO jakiegoś nie włożyłem. :-))

    marekz

  • 5. Data: 2007-06-17 21:03:21
    Od: Fenix <f...@w...data.pl>

> [...]
    > przymusowego zgłaszania transakcji do GINB) i ewentualnie na różne rachunki.

    A dotyczy to przelewow krajowych? Bo jesli nie to sobie przeleje przez
    moneybookers, wtedy dostaje kase z ich konta w PL wiec przelew bedzie
    krajowy. Mam jeszcze pomysl zeby wypisac czek i zrealizowac go w polskim
    banku. Mozna to zrobic w mBanku lub Lukasie? Jakos nie znalazlem na ich
    stronie informacji ile to kosztuje. Czy jest to traktowane jako przelew?

    Fenix

  • 6. Data: 2007-06-17 21:15:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > banku. Mozna to zrobic w mBanku lub Lukasie? Jakos nie znalazlem na ich
    > stronie informacji ile to kosztuje. Czy jest to traktowane jako przelew?

    Dotyczy to przelewów krajowych. Nie wiem jak z kosztami w moneybrookers przy
    powazniejszych sumach, nigdy nie korzystałem, ale raczej kojarzy mi się to z
    droga opcją. Czek to raczej bardzo zły pomysł jak na PL. Drogo i powoli.
    Jeśli nie jest tego jakoś potwornie dużo, to sprawdzona (i najtańsza) metoda
    to kilka przelewów na ten sam różne rachunki nie wysyłanych z rachunku
    źródłowego w tym samym dniu. Możesz sobie Ty (albo ktoś do kogo masz
    zaufanie) pootwierać rachunków w danej walucie, o ile to jakaś "powszechna"
    waluta. Albo na złotowe rachunki przyjmować.

    Przy czym pamietaj, że to i tak "dmuchanie na zimne", bo takich przelewów w
    skali tego kraju są pewnie tysiące albo dziesiątki tysięcy dziennie. No ale
    jak wiadomo, potrzeby budżetu maleć nie będą, więc może i warto podmuchać...

    marekz

  • 7. Data: 2007-06-17 21:19:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]

    Dotyczy to przelewów krajowych. Nie wiem jak z kosztami w moneybrookers przy
    poważniejszych sumach, nigdy nie korzystałem, ale raczej kojarzy mi się to z
    droga opcją. Czek to raczej bardzo zły pomysł jak na PL. Drogo i powoli.
    Jeśli nie jest tego jakoś potwornie dużo, to sprawdzona (i najtańsza) metoda
    to kilka przelewów na ten sam lub różne rachunki (dla pełnego bezpieczeństwa
[...]

    jak wiadomo, potrzeby budżetu maleć nie będą i desperacja może wzrastać,
    więc może i warto czasami podmuchać...

    marekz

  • 8. Data: 2007-06-17 21:30:52
    Od: Fenix <f...@w...data.pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > jak wiadomo, potrzeby budżetu maleć nie będą i desperacja może wzrastać,

    Moneybookers ma zawsze ta sama stawke, okolo 7zl bez wzgledu na kwote
    przelewu.

    Fenix

  • 9. Data: 2007-06-17 21:44:50
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

  • 10. Data: 2007-06-22 16:41:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 17 Jun 2007 23:44:50 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]

    Właśnie kursy są w miarę w porządku, terminy ostatnio biją
    rekordy krótkości (niedawno kasa była na koncie jeszcze tego samego
    dnia). Tylko ten interfejs bardzo ubogi ... :)

    p. m.