  • 1. Data: 2005-10-14 09:55:18
    Temat: Jaki bank do przelewów z potwierdzeniami?
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Witam
    Czy potwierdzenia realizacji przelewów wydrukowane samemu z systemu
    transakcyjnego mBanku będą uznawane przez US? Wydaje mi się że nie...

    W związku z tym jaki bank byście polecali do wykonywania przelewów z
    papierowym potwierdzeniem? Mam też konto w Lukasie i tam ostatnio
    właśnie taki przelew robiłem (koszt 2zł).

    Czy można taniej? Miesięcznie muszę wykonać średnio 3 takie przelewy...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2005-10-14 10:14:36
    Temat: Re: Jaki bank do przelewów z potwierdzeniami?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 14 Oct 2005 11:55:18 +0200, w <dinva1$jq3$1@inews.gazeta.pl>, Marcin
    Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał(-a):

    > Czy potwierdzenia realizacji przelewów wydrukowane samemu z systemu
    > transakcyjnego mBanku będą uznawane przez US? Wydaje mi się że nie...

    Będą :). Jeżeli nie to pokażesz wyciąg.

> [...]
    > właśnie taki przelew robiłem (koszt 2zł).
    > Czy można taniej? Miesięcznie muszę wykonać średnio 3 takie przelewy...

    Jak wyżej.

  • 3. Data: 2005-10-14 11:53:35
    Od: "Ya^ceK" <ya-cekUSUŃTO@o2.pl>

    > Czy potwierdzenia realizacji przelewów wydrukowane samemu z systemu
    > transakcyjnego mBanku będą uznawane przez US? Wydaje mi się że nie...

    mój US zaakceptował bez problemu

    Ya^ceK

  • 4. Data: 2005-10-14 11:53:59
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Witam
    > Czy potwierdzenia realizacji przelewów wydrukowane samemu z systemu
    > transakcyjnego mBanku będą uznawane przez US? Wydaje mi się że nie...

    W takim razie możesz być konflikcie z US, bo on ma inne zdanie na ten temat.
    Kliknij na stronę
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    i w pole "Sygnatura" wpisz
    OG-005/110/KW/415/32/03
    następnie "Szukaj" i rozwiń odpowiedż, gdyż na pierwszym ekranie będzie
    tylko jej fragment, a najistotniejsze jest ostatnie zdanie.

    Pozdr.
    K.K.

  • 5. Data: 2005-10-14 18:16:09
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    K.K. napisał(a):

> [...]
    > następnie "Szukaj" i rozwiń odpowiedż, gdyż na pierwszym ekranie będzie
    > tylko jej fragment, a najistotniejsze jest ostatnie zdanie.

    OK. Dzięki wszystkim za wyprowadzenie z błędu.

    "Wydruk komputerowy potwierdzający dokonanie zapłaty za pośrednictwem
    konta internetowego, może być uznany za dowód zapłaty." - nic nie
    napisali o tym czy to ma być wydruk wygenerowany przez bank (opcja
    drukuj w mBanku) czy też może to być wydruk screen'a z systemu
    transakcyjnego (w Lukasie nie ma chyba możliwości wydrukowania samemu
    potwierdzenia). Jak byście to zinterpretowali?

  • 6. Data: 2005-10-14 18:45:13
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > transakcyjnego (w Lukasie nie ma chyba możliwości wydrukowania samemu
    > potwierdzenia). Jak byście to zinterpretowali?

    w tym przypadku opinia kogokolwiek z pbb nie ma najmniejszego
    znaczenia bo i tak interpretować będzie skarbowy urzędas po swojemu.

    > Pozdrawiam
    rowniez
    pix

  • 7. Data: 2005-10-15 09:48:59
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > czy też może to być wydruk screen'a z systemu transakcyjnego (w Lukasie
    > nie ma chyba możliwości wydrukowania samemu potwierdzenia). Jak byście to

    Jeśli wydruk będzie zawierał wszystkie dane, jakie niezbędne są na fakturze
    bankowej, to IMHO nikt z US nie będzie się doczepiał.
    Jakie to dane? Prawo to reguluje, a ściślej rozporządzenie MF
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/0798.htm
    § 20. Za fakturę uznaje się również:
    3) dokumenty dotyczące usług bankowych i ubezpieczeniowych zwolnionych od
    podatku, jeżeli zawierają co najmniej następujące dane:
    a) określenie usługodawcy i usługobiorcy,
    b) numer kolejny i datę ich wystawienia,
    c) nazwę usługi,
    d) kwotę, której dotyczy dokument;
    (nie wspomina się o pieczątkach, podpisach, NIP, PKWIU)
    mBankowy wydruk zawiera te wszystkie dane, także numer kolejny dokumentu
    księgowego banku. Dla Ciebie nie zawsze będzie to kolejny, ale to oczywiste,
    bo bank nie udostępnia dokumentów służących tylko jemu, a zbędnych dla
    klienta. W każdym bądź razie jest to kolejny numer wystawcy. Skoro taki
    dokument jest zaksięgowany w banku, to już raczej nie będzie podstaw by go
    podważyć.
    Ponad to wydruk takiej faktury z tymi wyżej wymienionymi informacjami może
    być bezpośrednio księgowany w Twojej dokumentacji księgowej bez udziału
    dowodów wewnętrznych. Oczywiście odnosi się to do opłat za przelewy i
    kapitalizacji odsetek, które to są kosztem prowadzenia działalności
    gospodarczej (w przypadku mBanku). Nie wiem jak jest w Lukasie, ale chyba
    nie odważyłbym się na wydruki ekranu, gdyż one nie są dokumentami księgowymi
    banku. Bank nie będzie zobowiązany do potwierdzenia takiego 'dokumentu'.
    Wolę dmuchać na zimne :-)

    Pozdr.
    K.K.

  • 8. Data: 2005-10-15 10:33:23
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 14 Oct 2005 11:55:18 +0200, Marcin Lubojański
    <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> wrote:

    >Czy potwierdzenia realizacji przelewów wydrukowane samemu z systemu
    >transakcyjnego mBanku będą uznawane przez US? Wydaje mi się że nie...

    Jak to w PL bywa, wszystko zależy od biurwy. Wiele z nich będzie
    plumkać, ale jak odpowiednio na nie nakrzyczeć, to zmiękną.

    PG

  • 9. Data: 2005-10-15 11:28:25
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    K.K. napisał(a):

    > mBankowy wydruk zawiera te wszystkie dane, także numer kolejny dokumentu
    > księgowego banku. Dla Ciebie nie zawsze będzie to kolejny, ale to

    Rozumiem, że mówisz o numerze referencyjnym operacji?

  • 10. Data: 2005-10-15 16:46:00
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > Czy potwierdzenia realizacji przelewów wydrukowane samemu z systemu
    > transakcyjnego mBanku będą uznawane przez US? Wydaje mi się że nie...

    Na stronie MF była odpowiedź na pytanie czy wydruk przelewu z konta
    internetowego jest dowodem wpłat na fundusz remontowy przy rozliczeniu ulgi
    pdof. Były tam wymienione informacje jakie musi zawierać wydruk aby mógł być
    uznany za dowód wpłaty i ogólna konkluzja, że jeśli je zawiera to jest
    dowodem wpłaty i jest akceptowalny. Nie wiem co chcesz dokumentować, ale
    jeśli w jednej sytuacji US uznaje wydruk za dowód, to i w pozostałych powinno
    być tak samo. W razie czego mogę poszukać linka, bo gdzieś go sobie
    zapisywałem.

    Miłego dnia
    Tomek