  • 51. Data: 2008-12-27 22:20:00
    Temat: Re: Jak upiec kilkadziesiąt pieczeni na jednym ogniu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:

> [...]
    > pamiętam), bez względu na wysokość salda, mógłby zostać zrealizowany na
    > 1000zł. przez przestępcę.
    > Nie widzę problemu, aby kolega zapytał co się stanie w przypadku 100
    > transakcji po 10.000zł wpłat i wypłat i czy zostaną naliczone odsetki od
    > miliona złotych. Jeśli bank odpowie, że tak i nadal nie widzi w tej
    > procedurze nic złego to... do dzieła. Skoro nie ma pokrzywdzonego, wszystko
    > jest legalne, oparte o procedury, regulaminy itp. to nie widzę problemu.
    > Trudno tu mówić o wykorzystaniu dziury w systemie.

    no i?
    bank ci zgodnie z pismem odsetki naliczy, co wcale mu nie będzie
    przeszkadzać w złożeniu zawiadomienia o wyłudzeniu pieniędzy.

  • 52. Data: 2008-12-28 07:35:21
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > no i?
    > bank ci zgodnie z pismem odsetki naliczy, co wcale mu nie będzie
    > przeszkadzać w złożeniu zawiadomienia o wyłudzeniu pieniędzy.

    Nie zawiadomi, bo wyłudzenie jest wówczas, gdy jest poszkodowany. A jeśli
    wszystko jest zgodne z prawem to nie ma problemu.

  • 53. Data: 2008-12-28 15:36:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 22:06:12 +0100, Szymon napisał(a):

    > W niektórych bankach przy większych transakcjach gotówkowych wymagane jest
    > awizowanie wypłaty, ale nie wiem jak to jest w PKO BP.

    W PKO BP również nalezy awizować większe wypłaty. Każdy oddział ma inną
    kwotę.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=2&iid=20
    mBank w Warszawie

  • 54. Data: 2008-12-31 20:51:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Nie postawiono mu zarzutu oscylowania, tylko wyłudzenia i zdaje się za
    > to został skazany. Czyż nie?

    Ja właśnie pamiętam wyłudzenia, nie oscylacje, jako że oscylacje
    nie były zabronione i w pewnym sensie (na mniejszą skalę) niemal
    każdy Polak (a może i nie tylko Polak) oscylował w tamtym czasie.
    Ja oscylowałem na pewno, bo wówczas czek potwierdzony (a takim
    czekiem właśnie oscylowano) był na porządku dziennym i poza tym
    czekiem był jedynie przelew elektroniczny oraz żywa ;) gotówka,
    zwana makulaturą i złomem już w tamtych (zwłaszcza w tamtych?)
    czasach... Jeśli było coś jeszcze -- chętnie się dowiem, co.

    Chyba Wałęsa chciał karać ArtB za oscylacje. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2008-12-31 21:22:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A to już zależy od uznania sędziego, czyż nie?

    prokurator/oskarżyciel: Wysoki Sądzie, oskarżony w tym
    tygodniu oddychał, więc jest winny!
    sąd: To, czy jest winny, zależy ode nie! ;)

    -=-

    Nie odkryję Hameryki, gdy zauważę, że prawo zasadniczo ;) mamy dobre,
    prawników też, ale w narodzie pozostaje zakałą tak zwane przyzwolenie
    społeczne... I to przyzwolenie sprawia, że dzieci/dziewczynki są trute
    czadem, górnicy tracą życie w Halembie, a ciecie jakby nigdy nic w dupie
    mają polskie (i międzynarodowe) normy, polskie (i międzynarodowe) praw
    i wg nich nawet ten komin pracuje poprawnie, którego w ogóle nie ma. :)

    W moim garażu ciecie sprawdzały funkcjonowanie komina od 1996 czy od
    1997 roku, podczas gdy do Wielkanocy 2007 roku komina tego w ogóle tam
    nie było. :) I przez te wszystkie lata wg cieci komin (którego nie było!!)
    funkcjonował poprawnie. Grzyby w łazience rosną, reumatyzm dobija moje
    kolana, samochód w garażu zżera rdza w zastraszającym tempie, pralka
    odmawia posłuszeństwa, wskaźnik wilgotności pokazuje pond 95% a ciecie
    maja wszystko w dupie.

    Ale prawo mamy w Polsce dobre, bo gdy ciecie dowiedziały się
    o tym, że wącham ;) się z biegłym sądowym koniarzem, szybko
    komin udrożniły.

    Teraz też trzeba stosownego bodźca, ;) aby zakończyć problem
    wentylacji (i cieci w ogóle) raz na jutro. ;)

    -=-

    Polskę postrzegam jako cyrk w budowie i nie tylko w budowie. ;)
    Taka na przykład Jakubowska znana z ,,lub czasopisma''. ;)
    Toż ta kobieta zachowywała się przed stosowną komisją jak
    klown w cyrku!!! Jak doszło do tego, że była sądzona -- trudno
    zgadnąć, ale to jeden z nielicznych polskich sukcesów. :)

    Zazwyczaj wszystko w tym kraju rozpada się cicho, bez sprzeciwu,
    na oczach milionów ludzi, którzy nawet co jakiś czas wyjdą na
    ulicę w czasie marszu żałobnego lub rzucą coś na sieroty...

    -=-

    Wracając do Polbanku i oscylacji: niech bank uszczelni dziury
    a oscylacje staną się nieopłacalne. Chłostanie wody za to, że
    wycieka z dziurawej beczki -- mądre nie jest. :) Ale Polbank
    ma ciekawe ;) bankomaty -- pracujące ;) w offlinie, księgujące
    bez sensu i bez związku z rzeczywistością, podróżujące w czasie,
    udzielające tanich ;) kredytów... Polbankowe bankomaty (i ich
    cały system ,,informatyczny'') to obraz nędzy i rozpaczy, który
    wynika z niechlujstwa i niefrasobliwości.

    Wożę dziś w kieszeni makulaturę, bo:

    -- galeria z Eurobankiem zamknięta (brak jakiejkolwiek
    informacji o godzinach otwarcia 31 grudnia)
    -- placówka uliczna Eurobanku zamknięta (także brak
    jakiejkolwiek informacji o godzinach otwarcia 31 grudnia)
    -- wpłacanie w polbankowych wpłatomatach jest proszeniem o problemy
    -- mBnkowy stoi w zamkniętej galerii
    -- więcej wpłatomatów czy innych banków nie pamiętam, za wszystkie
    pominięte (na przykład Nordei, bo konto bez sensu i Eurobanku,
    bo karta bankomatowa płatna) serdecznie żałuję i wożę surowce
    wtórne aż do piątku ;) (dobrze, że nie mam znajomych, bo
    przynajmniej nikt nie pożyczy ode mnie na flaszę... znaczy
    na artykuły pierwszej potrzeby)

    Na tle tego wszystkiego Bank Pocztowy wypada dobrze, bo placówka pocztowa
    czynna i nawet bez mojego nalegania pracowniczka zapytała mnie o to, czy
    z kontem jest OK, a gdy powiedziałem, że nie jest, zaproponowała mi
    sprawdzenie salda (zgadza się owo saldo z moimi oczekiwaniami wobec
    życia) i stwierdziła, że w mojej sprawie dzwoniono do banku...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2008-12-31 21:28:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "witek" gj642m$sl7$...@n...interia.pl

    > od intencji.

    Aha...

    sąd: Na co oskarżony zamierzał wydać zoscylowany szmal?
    oskarżony: Na flachę, Wysoki Sądzie...
    sąd: W imieniu Rzeczypospolitej skazuję oskarżonego
    na 20 lat pozbawienia prawa do (; posiadania ;)
    karty bankomatowej; oskarżony przez ten czas może
    (; posiadać ;) inne karty: kredytowe, klubowe,
    sportowe, karty do gry w pokera... I prawa tego
    nie może mu zabrać jakikolwiek inny wyrok...

    sąd: Na co oskarżony zamierzał wydać zoscylowany szmal?
    oskarżony: Na edukację mojej córki...
    sąd: W imieniu Rzeczypospolitej oddalam pozew... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2008-12-31 21:56:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" gj65e3$lq7$...@i...gazeta.pl

    > Liczy się od zamiaru. Zamiar jednak jako taki, trudny jest
    > do udowodnienia :) (Zaciąganie na ten przykład kredytu
    > z zamiarem nie spłacania go ... po wpłaceniu 3 z 100 rat
    > już pokazuje, że miałeś zamiar spłacić kredyt, czy nie ?)

    bankierka: Na co zamierza pan przeznaczyć pieniądze z kredytu?
    klient: Na sznurek.
    bankierka: Na jaki sznurek? Do snopowiązałki?
    klient: Na szubienicę. Nie zamierzam spłacać kredytu. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'