  • 1. Data: 2004-02-06 15:56:19
    Temat: Banki wirtualne w USA
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pazdziernik 2001
    But profitability is rare among the rapidly dwindling number of
    internet-only banks. Virginia Philipp, an analyst at TowerGroup, identified
    40 internet-only banks at the beginning of this year (w szczycie bylo 60
    takich bankow). Her "hunch" is that the number is now in the 25-30 range, on
    its way down to 5-10 within five years.

    Trzeba oczywiscie zaznaczyc - ze jest kilka bankow ktore sobie b. dobrze
    radza i maja spore zyski.
    U nas "wykluly" sie tylko 3 banki - ale warto zauwazyc - ze Inteligo
    dzialalo bez problemow jedynie do maja 2002 - pozniej zaczyly sie problemy.

    Z tego co sie orientuje mBank caly czas planowal jakies ruchy w zakresie
    oplat lub ograniczenia wyplat w bankomatach. Decyzja o przelewach musi
    oznaczac, ze wyniki potrzebne sa na juz, a nie np za pol roku....

    Sam jestem ciekawy co sie za tym kryje.

  • 2. Data: 2004-02-06 16:28:09
    Temat: Re: Banki wirtualne w USA
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 6 Feb 2004 16:56:19 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >oplat lub ograniczenia wyplat w bankomatach. Decyzja o przelewach musi
    >oznaczac, ze wyniki potrzebne sa na juz, a nie np za pol roku....

    Z biegiem czasu pewnie sie dowiemy. Dla Ciebie to dobrze, bo przynajmniej masz
    pozywke na kolejne artykuly. :)

    A czy widziales ten artykul Shurikena:
    http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0015
    Jak to skomentujesz?

  • 3. Data: 2004-02-07 14:35:23
    Od: Rob <robbies_@[SKASUJ_TO_DELETE]poczta.onet.pl>

    devnull wrote:

    > Z biegiem czasu pewnie sie dowiemy. Dla Ciebie to dobrze, bo przynajmniej masz
> [...]
    Kryje się tyle że
    a) BRE buli straszne pieniądze Accenture za wdrożenie
    b) BRE ma problemy z wdrożeniem nowego systemu bankowego Globus (zresztą
    wybranego bez ładu i składu
    c) BRE ma problemy z osiąganiem zysków więc pora dalej zmniejszać koszty
    operacji
    Wcale im się nie dziwię (nie wiem po co to całe zamieszanie).
    Zostaję w mBanku
    Rob

  • 4. Data: 2004-02-07 14:44:22
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Rob <robbies_@[SKASUJ_TO_DELETE]poczta.onet.pl> wrote:
    > b) BRE ma problemy z wdrożeniem nowego systemu bankowego Globus
    > (zresztą wybranego bez ładu i składu

    O - a mial ruszyc na poczatku tego roku.
    Czy to znaczy ze z systemu internetowego dla klientow korporacyjnych nici?

  • 5. Data: 2004-02-07 19:59:03
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:

> [...]

    Czy wiesz jakiej firmy jest ten Globus ? ;-))

    > O - a mial ruszyc na poczatku tego roku.

    Chyba niektóre oddziały już maja nowy system.

    > Czy to znaczy ze z systemu internetowego dla klientow korporacyjnych nici?

    Na razie nic nie zapowiadali oficjalnie. Zmieniły się tylko umowy.
    Jak to zwykle bywa z takimi projektami - zazwyczaj są opóźnienia...

    --
    Witek

  • 6. Data: 2004-02-10 18:21:31
    Od: Rob <robbies_@[SKASUJ_TO_DELETE]poczta.onet.pl>

    ~ wrote:

    > Czy wiesz jakiej firmy jest ten Globus ? ;-))

    TEMENOS - to samo z czym się męczy Raiffeisen tylko w gorszym wydaniu

    > Chyba niektóre oddziały już maja nowy system.

    Nie mają

    > Na razie nic nie zapowiadali oficjalnie. Zmieniły się tylko umowy.
    > Jak to zwykle bywa z takimi projektami - zazwyczaj są opóźnienia...

    NICI. Opóźnienia nie są wpisane w żaden projekt IT - to przemądrzali
    Polacy (chociaż nie tylko) - nieprofesjonaliści - w większości
    przypadków nie potrafią ich prowadzić

  • 7. Data: 2004-02-10 18:30:59
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Rob" napisał:
    > TEMENOS - to samo z czym się męczy Raiffeisen tylko w gorszym wydaniu

    Globus jest Accenture/Alnova ;)

    > NICI. Opóźnienia nie są wpisane w żaden projekt IT - to przemądrzali
    > Polacy (chociaż nie tylko) - nieprofesjonaliści - w większości
    > przypadków nie potrafią ich prowadzić

    Eee nawet jeśli start miał być w styczniu, to na razie nie ma opóźnienia.
    Miesiąc to nie spóźnienie ;)
    Znasz jakis projekt informatyczny w banku który został wykonany w terminie ?
    ;-)))

    --
    Witek

  • 8. Data: 2004-02-10 21:49:58
    Od: Rob <robbies_@[SKASUJ_TO_DELETE]poczta.onet.pl>

    ~ wrote:

    > Globus jest Accenture/Alnova ;)

    Accenture/Alnova to mBank i teraz nowe PKO BP
    Globus to tak jak pisałem TEMENOS (który się chyba właśnie sprzedaje lub
    sprzedał

> [...]
    > Miesiąc to nie spóźnienie ;)
    > Znasz jakis projekt informatyczny w banku który został wykonany w terminie ?

    Bo zamiast wybierać rozwiązania sprawdzone i wdrażać stopniowo genialni
    Polacy chcą Big Bang i hand made (i tak wychodzi).

    Spóźnienie będzie Duuuuuużo większe

  • 9. Data: 2004-02-10 22:07:43
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Rob" <robbies_@[SKASUJ_TO_DELETE]poczta.onet.pl> napisał:

    > Accenture/Alnova to mBank i teraz nowe PKO BP

    tez mi nowość ;)

    > Globus to tak jak pisałem TEMENOS (który się chyba właśnie sprzedaje lub
    > sprzedał

    Toż mówie, że Globus jest Accenture (formalnie pewnie Alnova).

    --
    W.

  • 10. Data: 2004-02-11 16:21:11
    Od: Rob <robbies_@[SKASUJ_TO_DELETE]poczta.onet.pl>

    ~WD wrote:

    > tez mi nowość ;)

    > Toż mówie, że Globus jest Accenture (formalnie pewnie Alnova).
    >
    > --
    > W.

    eee... jednak żaden Accenture/Alnova. Globus to Globus/TEMENOS (tak jak było
    a Alnova to teraz również Profile/SANCHES (to co między innymi w BPH/PBK
    robione w Polsce przez Computerland