  • 1. Data: 2010-03-28 10:38:35
    Temat: Jak to jest ( po zamknięciu konta w banku )?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Posiadałem sobie kiedyś dawno temu konto w banku X o numerze Y ( nazwy
    nieistotne, chodzi o samą zasadę ) Konto zostało zamknięte, wszystkie
    środki z niego zostały przeze mnie pobrane. Czy w przyszłości ktoś może
    dostać ten sam numer konta czy ono zawsze będzie widniało w banku jako
    zamknięte? Te numerki im się chyba kiedyś skończą? ;)

    Skąd takie zainteresowanie z mojej strony jako zwykłego obywatela? Otóż
    ja za żadne skarby świata nie mogę usunąć swojego numeru konta z systemu
    informatycznego urzędu skarbowego. Teoria jest taka, że składa się NIP-3
    w odpowiednim okienku i powinno być po sprawie. Tymczasem należny mi
    zwrot podatku już drugi rok nie przychodzi w terminie 3 miesięcy do daty
    złożenia PITa, więc jadę do nich, a oni z miną uśmiechniętego pajaca
    informują mnie, że wysłali na konto ( którego nie mam ) 3 tygodnie temu
    i przelew wrócił z adnotacją, że konto nie istnieje. Więc jak po raz
    kolejny jak idiota ( tj. obywatel ) wypełniam NIP-3 i za namową pani z
    okienka dołączam info, ze proszę o usunięcie numeru konta z systemu. I
    przynosi to zerowy efekt.Dopóki nie podałem numeru konta zwroty podatku
    przychodziły przekazem pocztowym na adres domowy, ale weź się człowieku
    raz do systemu wkręć...

    O to, co im zrobić, jak mój zwrot podatku dostanie kto inny, zapytam na
    pl.soc.prawo;) Mnie interesuje, czy mój numer konta może dostać w
    przyszłości ktoś inny. W świetle ostatnich jaj z łojcem dr i mbankiem,
    gdzie okazało się, że dla banku istotny jest tylko numerek, zaczynam się
    obawiać, że zwrot może do mnie przy nieszczęśliwym zbiegu okoliczności
    nie dotrzeć....

    Proszę mądre głowy o wypowiedzenie się w temacie;)

  • 2. Data: 2010-03-28 10:51:19
    Temat: Re: Jak to jest ( po zamknięciu konta w banku )?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > środki z niego zostały przeze mnie pobrane. Czy w przyszłości ktoś może
    > dostać ten sam numer konta czy ono zawsze będzie widniało w banku jako
    > zamknięte? Te numerki im się chyba kiedyś skończą? ;)

    Te numerki przy obecnie działającym systemie numerowania nie skończą się
    bardzo bardzo długo (czas rzędu setek lub tysięcy lat). Zasada jest taka, że
    numeru, który był używany nie przydziela się ponownie.

  • 3. Data: 2010-03-28 10:59:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > bardzo bardzo długo (czas rzędu setek lub tysięcy lat). Zasada jest taka,
    > że numeru, który był używany nie przydziela się ponownie.

    Chyba musza przechowywac dane bankowe przez 10 lat, czyli i tak nie mogliby
    przydzielic tego numeru komus innemu zbyt szybko, jak to ma miejsce u
    operatorow telefonicznych.

  • 4. Data: 2010-03-28 11:03:42
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-03-28 12:51, MarekZ pisze:
    > Te numerki przy obecnie działającym systemie numerowania nie skończą się
    > bardzo bardzo długo (czas rzędu setek lub tysięcy lat). Zasada jest
    > taka, że numeru, który był używany nie przydziela się ponownie.

    No to mnie zaintrygowałeś;) Mi się wydawało, że te numerki mogą się
    bardzo szybko skończyć. Jest to gdzieś opisane, czy jest to jakaś
    tajemnica. Jakiś link?

  • 5. Data: 2010-03-28 11:06:01
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-03-28 12:59, Krzysztof pisze:
    > Chyba musza przechowywac dane bankowe przez 10 lat, czyli i tak nie
    > mogliby przydzielic tego numeru komus innemu zbyt szybko, jak to ma
    > miejsce u operatorow telefonicznych.

    Prawdę mówiąc właśnie przydzielanie numerów telefonicznych natchnęło
    mnie również na takie przemyślenia. Po tym jak mogę się dodzwonić na
    swojego starego popa;)

  • 6. Data: 2010-03-28 11:23:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 13:03:42 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > No to mnie zaintrygowałeś;) Mi się wydawało, że te numerki mogą się
    > bardzo szybko skończyć. Jest to gdzieś opisane, czy jest to jakaś
    > tajemnica. Jakiś link?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/IBAN

    * Polska - PLkk BBBB BBBk MMMM MMMM MMMM MMMM

    Pierwsze 2 cyfry to cyfry kontrolne. Następnych 8 cyfr to identyfikator
    banku-oddziału (ostatnia jego cyfra jest cyfrą kontrolną, wyliczoną z
    pozostałych siedmiu). Ostatnie 16 to numer rachunku.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2010-03-28 11:27:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > No to mnie zaintrygowałeś;) Mi się wydawało, że te numerki mogą się bardzo
    > szybko skończyć. Jest to gdzieś opisane, czy jest to jakaś tajemnica.
    > Jakiś link?

    Nie wiem, może i jest gdzieś opisane. A nie możesz sobie po prostu policzyć
    ile takich numerków da się wygenerować? 16 ostatnich cyfr daje potencjalne
    10^16 numerków dla każdego numeru rozliczeniowego oddziału. Zakładając
    nawet, ze dla każdego człowieka na Ziemi (6x10^9) byłoby trzeba zużyć dla
    każdej jego płatności osobny numer rachunku to daje wiele milionów płatności
    na osobę, cały czas w obrębie pojedynczego oddziału banku.

    Do tego dochodzą możliwości tworzenia kolejnych oddziałów banku, czyli
    zmiany także w cyfrach od 3 do 10 NRB. Zmiana tylko jednej z tych cyfr
    zwiększa ilość numerków do dyspozycji 10-krotnie.

  • 8. Data: 2010-03-28 11:58:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomaszek t...@o...pl ...

> [...]
    > nie dotrzeć....
    >
    > Proszę mądre głowy o wypowiedzenie się w temacie;)

    jezeli nie dostajesz zwrotu w terminie - napisz pismo z ządaniem odsetek.
    Takie sprawy przewaznie załatwiaja juz inne osoby, niz okienkowe matołki.
    Dodatkowo - za usuniecie nr konta odpowiada inny dział, niz za rozliczenie
    podatku, wiec dodatkowo jedni na drugich beda najezdzac.
    Na 99% za rok juz wszystko pójdzie bez problemu.

  • 9. Data: 2010-03-28 11:58:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomaszek t...@o...pl ...

    > No to mnie zaintrygowałeś;) Mi się wydawało, że te numerki mogą się
    > bardzo szybko skończyć. Jest to gdzieś opisane, czy jest to jakaś
    > tajemnica. Jakiś link?

    numerów jest w puli 26 cyfr - 2 poczatkowe - osiem oznaczajacych bank, wiec
    szesnascie cyfr w kazdym banku - raczej tak szybko sie nie skoncza :) -
    nawet w chinach.

  • 10. Data: 2010-03-28 12:20:36
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-03-28 13:58, Budzik pisze:
> [...]
    > podatku, wiec dodatkowo jedni na drugich beda najezdzac.
    > Na 99% za rok juz wszystko pójdzie bez problemu.

    Zwalą na mnie, że nie złożyłem NIP-3;) W okienku nie można dostać
    potwierdzenia złożenia NIP-3, a jak ich znam, to pewnie im zginie i nie
    będę mógł udowodnić, że w ogóle składałem NIP-3;)