  • 1. Data: 2002-01-01 15:54:34
    Temat: Jak tam EURO w bankomatach
    Od: Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl>

    Szkoda że nie mieszkam w Zgorzelcu, to bym sobie dzisiaj
    poszedł do sąsiądów po Euro :))

    Sprawdzał już może ktoś czy bankomaty w de mają już Euro ?

    MJ

    P.S. Pozdrowienia Nowo Roczne dla grupy!

    /===================================================
    =======\
    Mariusz A. Jasiński Portal eBanki.pl
    m...@p...onet.pl http://www.ebanki.pl
    http://www.mja.w.pl
    \===================================================
    =======/

  • 2. Data: 2002-01-01 22:40:28
    Temat: Re: Jak tam EURO w bankomatach
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam :)

    ja nie sprawdzalem, ale 2 tyg. ogladalem sobie w rekach 'pakiecik' francuski
    (wartosci 100 frankow) - ladne monety - a ze maja sklad szkodliwy dla
    zdrowia to juz 'szczegolik'.

    Pozdrawiam,

    P.S. Dzis w TV pokazywali studentke z Polski, ktora uczy sie w Brukseli i
    podejmowala EURO w bankomacie.

    --
    SzYmOn

  • 3. Data: 2002-01-02 20:12:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ja nie sprawdzalem, ale 2 tyg. ogladalem sobie w rekach 'pakiecik'
    francuski
    > (wartosci 100 frankow) - ladne monety -

    BTW, dzis w tv widzialem jak ktos kupowal w banku Euro, dostal miedzy innymi
    monety... Jaki jest rewers monet sprzedawanych w Polsce?

    Maciej

  • 4. Data: 2002-01-02 21:14:24
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam :)

    w Polsce kupowale te EURO w banku??? Nie wiem po co komu EURO w Polsce - ja
    ogladalem monety 'francuskie'.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn

  • 5. Data: 2002-01-02 21:30:37
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Sprawdzał już może ktoś czy bankomaty w de mają już Euro ?

    Już nie. Wybrali wszystko.

    CEZ

  • 6. Data: 2002-01-03 07:57:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Shot" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast jeśli chodzi Ci o awers (strona przednia monety, u nas ta z
    > orzełkiem),

    A ja zawsze myslalem, ze orzelek jest na rewersie ;-P

    Maciej

  • 7. Data: 2002-01-03 10:10:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "Shot" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A ja zawsze myslalem, ze orzelek jest na rewersie ;-P

    Z przodu jest glowa (dawniej krola, potem roznie), z tylu jest ogon
    (zwierze herbowe typu orzel czy inny lew)...

    MJ

  • 8. Data: 2002-01-03 16:48:43
    Od: Shot <s...@h...pl>

    Witam.

    MK pisze:

    > Użytkownik "Shot" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A ja zawsze myslalem, ze orzelek jest na rewersie ;-P

    No właśnie o to mi chodzi - orzełek jest na stronie *przedniej* monety, czyli
    na *awersie*. Na *rewersie* (reszce) jest nominał - i jest to strona *tylna*.

    Wiem, że jest to sprzeczne z codziennym użyciem (i stąd zapewne wszelkie tego
    typu pomyłki), ale tak właśnie jest. Strona przednia to ta identyfikująca
    wystawcę monety (zazwyczaj kraj, z którego ona pochodzi) - tak jest
    "politycznie poprawniej". :o)

    Pozdrav
    -- Shot
    --
    Język najlepiej znany wszystkim programistom to przekleństwa.
    ta i inne sygnaturki: http://shot.pl/

  • 9. Data: 2002-01-03 17:21:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    identyfikująca
    > wystawcę monety (zazwyczaj kraj, z którego ona pochodzi) - tak jest

    Oki. Nie jestem numizmatykiem i traktuje monety wylacznie uzytkowo dlatego
    nie wiedzialem. Hm, zadalem sobie jednak troche trudu i oto co znalazlem

    - http://www.nbp.pl

    'Każda moneta będzie miała wspólny europejski rewers i "narodowy" awers.'

    - http://www.euro.ecb.int/en/section/euro0/coins.html [Europejski Bank
    Centralny]

    'The front of each coin has the same design for all 12 countries in the euro
    area. The reverse side displays different designs for each country, created
    by their own national artists.'
    [w moim rozumieniu
    - front = przednia czesc monety = awers
    - revers = tylnia strona monety = rewers]

    Wnioski:
    - Europejski Bank Centralny nie zna sie na monetach
    lub
    - NBP nie zna sie na monetach
    lub
    - w Polsce, jak czestokroc, jest inaczej niz na swiecie
    lub
    - mam sie bardziej przlozyc do angielskiego :)

    Maciej

  • 10. Data: 2002-01-04 07:38:04
> [...]
    euro
    > area. The reverse side displays different designs for each country,

    Wieka Internetowa Encyklopedia Multimedialna: "Awers monety zawiera zwykle
    oznaczenie jej wartości".

    Chyba już wolę zwroty z dzieciństwa "orzeł i reszka" , przynajmniej nie było
    wątpliwości.

    Pozdrowienia
    Roman K.