    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak tam EURO w bankomatach
    Date: Thu, 3 Jan 2002 18:21:23 +0100

    Użytkownik "Shot" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.a392r0.3vvftan.shot@shot.pl...

    > Wiem, że jest to sprzeczne z codziennym użyciem (i stąd zapewne wszelkie
    tego > typu pomyłki), ale tak właśnie jest. Strona przednia to ta
    identyfikująca
    > wystawcę monety (zazwyczaj kraj, z którego ona pochodzi) - tak jest
    > "politycznie poprawniej". :o)

    Oki. Nie jestem numizmatykiem i traktuje monety wylacznie uzytkowo dlatego
    nie wiedzialem. Hm, zadalem sobie jednak troche trudu i oto co znalazlem

    - http://www.nbp.pl

    'Każda moneta będzie miała wspólny europejski rewers i "narodowy" awers.'

    - http://www.euro.ecb.int/en/section/euro0/coins.html [Europejski Bank
    Centralny]

    'The front of each coin has the same design for all 12 countries in the euro
    area. The reverse side displays different designs for each country, created
    by their own national artists.'
    [w moim rozumieniu
    - front = przednia czesc monety = awers
    - revers = tylnia strona monety = rewers]

    Wnioski:
    - Europejski Bank Centralny nie zna sie na monetach
    lub
    - NBP nie zna sie na monetach
    lub
    - w Polsce, jak czestokroc, jest inaczej niz na swiecie
    lub
    - mam sie bardziej przlozyc do angielskiego :)

    Maciej