  • 1. Data: 2008-05-07 04:46:49
    Temat: Jak sa naliczane odsetki na eMax plus ??
    Od: "Lesio" <f...@h...com.pl>

    05-05-2008 wpłaciłem na eMax plus 1100zł - zrobiłem to około godziny 20 - 21
    Dzisiaj 07-05-2008 chcę przelac z tego konta 500 zł. przelew nastąpi około
    godziny 21.00

    I teraz mam pytanka:
    1. Od jakiego dnia będzie mi się naliczały moje 5,50%
    odsetki od kwoty 1100?? (już od 5 maja czy od 6
    maja)

    2. Od kiedy będą mi się naliczały odsetki od kwoty 600
    zł (1100-500) - od 07 maja czy od 8 maja ??

    3. Mogę poprosić o ogólne informacje jak sa naliczane
    odsetki na eMaxie plus?? o której godzinie (jeżeli ma
    to znaczenie) należy wpłacić na konto aby jeszcze tego
    samego dnia odsetki zostały naliczone (mówię tutaj o przelaniu z
    eKonta na eMaxa Plus - bo wtedy
    przelewy sa natychmiastowe)

    Prosze o rozjaśnienie sytuacji bo nie chcę wpaść na belkę i nie wiem jakie
    kryteria brać do obliczenia "kwoty bez belki"

  • 2. Data: 2008-05-07 11:20:54
    Temat: Re: Jak sa naliczane odsetki na eMax plus ??
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 May 2008 06:46:49 +0200, Lesio napisał(a):

    > Prosze o rozjaśnienie sytuacji bo nie chcę wpaść na belkę i nie wiem jakie
    > kryteria brać do obliczenia "kwoty bez belki"

    Liczy się saldo na godzinę 24.00 czyli na koniec dnia. Teoretycznie możesz
    wpłacić o 23.59 i wypłacić o 0.01 natępnego dnia aby dostać odsetki za
    cały dzień.

  • 3. Data: 2008-05-07 21:36:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lesio" 1...@d...icnet

    > 05-05-2008 wpłaciłem na eMax plus 1100zł - zrobiłem to około godziny 20 - 21
    > Dzisiaj 07-05-2008 chcę przelac z tego konta 500 zł. przelew nastąpi około
    > godziny 21.00

    Powinieneś przelać jutro rano. :)
    Dojdą równie szybko, a na tym koncie będą o jeden dzień dłużej.

    > I teraz mam pytanka:
    > 1. Od jakiego dnia będzie mi się naliczały moje 5,50%
    > odsetki od kwoty 1100?? (już od 5 maja czy od 6
    > maja)

    Zależy jak wpłaciłeś -- kiedy zostało to zaksięgowane.
    Po 20 Elixiry młodości nie chdzą, więc wpłaciłeś jakoś
    inaczej lub wpłaciłeś dopiero we wtorek, 06 maja.

    Datę księgowania masz w historii rachunku.

    > 2. Od kiedy będą mi się naliczały odsetki od kwoty 600
    > zł (1100-500) - od 07 maja czy od 8 maja ??

    Dzień wypłaty jest pierwszym, po którym już odsetki nie są liczone.
    Inaczej mówiąc: dzień przed wypłatą jest ostatnim, w którym odsetki
    są liczone. Jeżeli dziś wpłacisz i dziś zabierzesz, nie będziesz :)
    miał odsetek; jeśli dziś wpłacisz i jutro zabierzesz, to naliczą Ci
    odsetki za jeden dzień.

> [...]
    > samego dnia odsetki zostały naliczone (mówię tutaj o przelaniu z
    > eKonta na eMaxa Plus - bo wtedy przelewy sa natychmiastowe)

    Godzina nie ma tu znaczenia.

    > Prosze o rozjaśnienie sytuacji bo nie chcę wpaść na belkę i nie wiem jakie
    > kryteria brać do obliczenia "kwoty bez belki"

    WBK ma (od 09 maja br.) tyle samo (5.5% od pierwszej złotówki)
    i można tam mieć dowolną liczbę kont. Na dodatek pieniądze można
    pobierać w kasie dowolną liczbę razy za freeko. :) Jeśli chcesz
    wesprzeć rząd Donalda Tuska i umniejszyć podatki, może zainteresuj
    się ofertą WBK i załóż tam tyle kont, ile potrzebujesz do spokojnego
    rozkładu bezbelecznego. :)

    Ja zamierzam (jutro lub pojutrze) otworzyć tam próbnie 10 takich rachunków. :)
    (i oczywiście wlać tam po pół tysiąca złotych) Po co dokładnie przycinać
    do ostatniej drzazgi w belce, ;) skoro można po prostu dołożyć kolejne konto? :)

    -=-

    Ciekawsza jest oczywiście opcja oszczędzania złotówki, ale wówczas bank płaci
    Ci ze swoich, nie z państwowych a chyba banki nie garną się (wzorem premiera)
    do takiej działalności, :) więc byłoby to zachowanie niestosowne -- co innego
    komuś dopomóc, co innego kogoś oskubać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-05-18 21:45:23
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 7 May 2008 23:36:04 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >do ostatniej drzazgi w belce, ;) skoro można po prostu dołożyć kolejne konto? :)

    I co, jak poszło?

    --
    z/svc

  • 5. Data: 2008-06-19 01:08:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z/svc" 1...@4...com

    > I co, jak poszło?

    Założyłem w oddziale 4, po jakimś czasie dorzuciłem 4 w oddziale
    i 5 z domu. IMO to bardzo dobre posunięcie:

    -- mogę bezstresowo przelewać z oszczędzających,
    -- mogę w jednej chwili dorzucać kolejne oszczędzające,
    -- choć tylko z pierwszych 9 mogę przelewać (pozostałe
    są tylko do podglądu) i nie muszę płacić belek :)
    -- mogę przelewać z dowolnego komputera, z dowolnej
    przeglądarki i z dowolnego systemu komputerowego. :)

    Dla mnie jedyny kłopot z WBK to kolejki w banku.
    Zazwyczaj ich nie ma, ale gdy ja przyjdę -- to już są. :)

    Podgląd świetny, ,,ergonomia'' doskonała (jak dla mnie) -- same zalety.
    Jest jednak błąd w systemie i przy ,,ponów przelew'' (czy jakoś tak)
    zżerany jest SMS, choć nie powinien być zżerany. A tylko 5 pierwszych
    SMSów w miesiącu mam za free. Za kolejne trzeba płacić po 20 groszy.
    Jeśli jednak zleca się przelew z pominięciem tego skrótu -- jest OK.

    I najważniejsze -- w razie kłopotów mam natychmiastową (jak dla mnie
    natychmiastową) pomoc. No i za free telefon do banku -- 800240240. :)

    Najmniej kłopotów jest IMO z Multi. :)
    Ale WBK to też górna półka, czego nie mogę już powiedzieć o Eurobanku. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2008-06-19 14:01:01
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 19 Jun 2008 03:08:55 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Najmniej kłopotów jest IMO z Multi. :)
    >Ale WBK to też górna półka, czego nie mogę już powiedzieć o Eurobanku. :)

    Dzięki wielkie za posta :)

    --
    z/svc

  • 7. Data: 2008-06-19 21:39:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z/svc" 9...@4...com

    > Dzięki wielkie za posta :)

    Proszę. Przepraszam za opóźnienie, ale dopiero wczoraj zauważyłem Twój post.

    Jeśli chodzi o zalety WBK -- można z oszczędzających rachunków
    w kasie pobierać dowolnie często za free. :) Przelew za free
    tylko raz w miesiącu a w kasie można brać gotówkę dowolnie często.

    Wady -- tylko z 9 pierwszych rachunków można przelać.
    Pozostałe są do podglądu.

    WBK prowadzi dwa RORy za free. Jeden ,,zwykły'', o ile wpłaca
    się miesięcznie ileśtam (ponoć nie w każdym mieście tak jest)
    i drugi, związany z Alledrogo, ;) czy czymś podobnym. (jeżeli
    to nie jest allegro -- to coś podobnego)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2008-06-19 21:56:50
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 19 Jun 2008 23:39:15 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >tylko raz w miesiącu a w kasie można brać gotówkę dowolnie często.
    >
    >Wady -- tylko z 9 pierwszych rachunków można przelać.

    To jak się wybiera kasę z pozostałych rachunków? Tylko w kasie?

    --
    z/svc

  • 9. Data: 2008-06-20 13:34:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z/svc" v...@4...com

    > To jak się wybiera kasę z pozostałych rachunków? Tylko w kasie?

    Chyba tak.

    Co więcej. W nocy (tuż po północy) zleciłem kilka przelewów, w tym
    jeden z takiego konta oszczędzającego. No i o godzinie 10 prawie
    wszystkie pieniądze przeszły, ale ten przelew ciągle idzie.

    Pieniądze zeszły z WBK, ale do tej (sprawdzałem przed
    kwadransem) pory nie weszły do mBanku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2008-06-20 13:51:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" g3gbkm$jui$...@f...man.torun.pl

    > Pieniądze zeszły z WBK, ale do tej (sprawdzałem przed
    > kwadransem) pory nie weszły do mBanku.

    Wreszcie dotarły.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'