  • 11. Data: 2007-06-27 18:38:11
    Temat: Re: Jak otrzymać (albo nie) kk - czyli przedziwna polityka banków [długie]
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Kajetana_Kinga pisze:

    > Mam konto w bankach więc myślę - najprościej będzie. Złożyłam przez
    > internet wniosek w ING, Citi i dodatkowo w BZ WBK.

    Ja bym ci proponował zdecydować się jednak na MC z ING. Citi ma straszny
    przelicznik także tylko i wyłącznie do płacenia w .pl, co nie zmienia
    faktu, że karta ma bardzo dobrą obsługę i jest jedną z grupowych
    faworytów. BZWBK jeżeli chodzi o EURO jest ok dla innych walut +3% -
    jeżeli szybko chcesz kk dostać do allekarta kredytowa, ale trzeba mieć
    konto na allegro i trzeba przynieść zaświadczenie od dochodach. Za to
    kartę masz w tydzień a zarobki 1500 netto starczają na limit 5k PLN a
    nawet na więcej. Wracając do ING, kilka miesięcy temu wyrabiałem, więc
    mogę Ci zaoszczędzić czasu. Procedura wygląda tak:
    wypełniasz formularz na www >> dzwoni Pani i jeszcze raz to samo
    potwierdzasz >> idziesz do oddziału a Pani daje ci dwie kartki A4 i
    jeszcze raz to samo wypisujesz! Tak to nowatorsko wygląda. Dlatego,
    skoro musisz i tak aktualizować dane i wypełnić te 2 kartki A4, więc
    może warto - na oświadczenie o zarobkach dostaniesz max 2k PLN. Acha
    przy allekarcie wypełniony formularz www ładnie ma Pani/Pan wydrukowany
    w banku jak przyjdziesz aktywować kartę i tylko podpisy należy złożyć.

    PS Z naszych ostatnich testów przeliczników najlepiej wypadła kk Nordea
    Aspiracje, ale koszt roczny karty to 60 zł o ile pamiętam (no chyba, że
    masz za darmo do kredytu dorzuconą). Także jeżeli dużo i często
    zamierzasz za granicą kartą kupować to może się to kalkulować.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 12. Data: 2007-06-27 18:42:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " efker" <e...@N...gazeta.pl> writes:

    > w tym samym wniosku o kartę.Żadne zaświaczenie w przypadku Citi nie jest
    > potrzebne.Wiem,bo przerabiałem.I inni mający karty w Citi tez to potwierdzą.

    Jak ja wyrabialem karte w Citi to bylo potrzebne.

    MJ

  • 13. Data: 2007-06-27 19:00:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Citi to bank konserwatywny ? :D Ja tam dostalem KK z limitem 3k bez
    > zadnych papierow. Na gebe. Jedyne co zrobilem to wyslalem wniosek
    [..]

    mBank daje standardowo 10k, Mille (teoretycznie) 15k. Faktem jest, że moje
    ostatnie bliższe kontakty z Citi to nastepowały w tych czasach, jak oni
    jeszcze udawali, że to jakiś wielki prestiż ta ich karta i trzeba było
    najlepiej pracowac na umowę o pracę i to najlepiej w dużej firmie. Faktem
    jest, że z tego co się czyta na tej grupie z konieczności musieli zmienić
    podejście. Ale ja i tak nie darzę sympatia tego banku (głównie za agresywny
    marketing).

    A Pani z Rajfiego tez do mnie przejeżdżała podpisywac świstki do karty jak
    chciałem. A Pani z ING to nawet raz przyszła (bo się okazało, że mieszka w
    sąsiedniej klatce) :DDD.

    marekz

  • 14. Data: 2007-06-27 19:03:20
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:f5uaql$iij$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
    > masz za darmo do kredytu dorzuconą). Także jeżeli dużo i często zamierzasz
    > za granicą kartą kupować to może się to kalkulować.

    NIGDy, PRZENIGDY Nordea MC nie będzie się opłacać z powodu obowiązkowego
    płatnego ubezpieczenia. Chyba żeby ją traktować gorzej niz obciążeniową,
    czyli dbac a by w momencie generowanie wyciagu zawsze zadłużenie wynosiło
    zero.

    marekz

  • 15. Data: 2007-06-27 19:06:42
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > czyli dbac a by w momencie generowanie wyciagu zawsze zadłużenie wynosiło

    A to rzeczywiście odpada bezapelacyjnie, nawet była chyba o tym mowa na
    grupie ale mi jakoś umknęło.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 16. Data: 2007-06-27 19:09:00
    Od: grzechu <g...@g...com>

    > Co do zalet:
    > - bezprowizyjne przelewy z karty (15,9% pierwsze 6 miesiecy, później
    > 21,9%) - tutaj jednak na głowe bije to Mille (9,9% zawsze)

    Możesz wytlumaczyć kiedy przelewy z karty millenium sa oprocentowane
    na 9,9%?

  • 17. Data: 2007-06-27 19:16:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "grzechu" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > 21,9%) - tutaj jednak na głowe bije to Mille (9,9% zawsze)

    Możesz wytlumaczyć kiedy przelewy z karty millenium sa oprocentowane

    Zawsze jeśli są spłatą innej karty. Przy czym ich wysokość w żaden sposób
    nie musi być skorelowana z rzeczywistym zadłużeniem na tej innej karcie
    (gdyby nawet trafił się jakiś upierdliwy oddział, zawsze można wykonać wiele
    przelewów).

    A zatem potrzebna jest karta z bezprowizyjnymi przelewami, którą należy
    nadpłacić, a nastepnie wykonać z niej przelew na dowolny rachunek. W
    przypadku kart mBank/Multi (i ewentualnie innych kart podpietych pod ror)
    czynność taka wykonuje się w pojedynczym kroku.

    marekz

  • 18. Data: 2007-06-27 22:19:50
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > skoro musisz i tak aktualizować dane i wypełnić te 2 kartki A4, więc
    > może warto - na oświadczenie o zarobkach dostaniesz max 2k PLN.

    Moje doswiadczenie z 'nowatorskim' ING wykazuje, ze wszelkiego rodzaju
    wnioski/formularze internetowe nalezy sobie odpuscic - to co daje sie
    zalatwic jedna wizyta w oddziale, przy pomocy internetu trwa tygodniami...
    :-/
    Zatem mozna procedure Bartosza zredukowac z:
    > wypełniasz formularz na www >> dzwoni Pani i jeszcze raz to samo
    > potwierdzasz >> idziesz do oddziału a Pani daje ci dwie kartki A4 i
    > jeszcze raz to samo wypisujesz!

    do:
    idziesz do oddziału, Pani wypelnia dwie kartki A4, a ty tylko podpisujesz
    wniosek

    A potem czekasz okolo 2 tygodni na karte :-)

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 19. Data: 2007-06-28 07:06:04
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> napisał w
    > wiadomości news:f5trcg$40n$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeśli wnioskowałas o minimalny limit, to dostaniesz zapewne 2,5k. Nie wiem na
    > ile taki limit może być przydatny za granicą, wydaje mi się mało przydatny.

    Konkretnie 3k.
    Mi tam wystarczy, mam jeszcze subkonto w Euro w Citi, wypłata 10 zł każdorazowo.
    Do tego będę brać za granicę przedpłaconą i ten mix powinien wystarczyć.

    Dzięki za informacje, co do użytkowania to podzielę się ja z kolei informacjami
    jak skorzystam z karty.

  • 20. Data: 2007-06-28 07:08:47
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > papierkow? Malo ktory bank w Polsce (jesli w ogole ktorys) docenia swoich
    > starych klientow. Ale co do karty Citi - ja zalatwialem przez zewnetrznego
    > agenta - przyjechal do pracy, rozdal wnioski, wypelnilismy (+ksero dowodu i
    > drugiego dokumentu tozsamosci) i tyle. Zarobki sie deklaruje, jesli bedziesz
    > chciala niski limit to dadza Ci bez zaswiadczenia o wysokosci zarobkow, jesli
    > jakis wyzszy czy np Golda, to zaswiadczenie mile widziane. Ogolnie - zalozenie
    > bezproblemowe, wszystko na miejscu, nigdzie nie musialem isc.

    Właśnie to mi się nie podoba, że nie dali karty mimo że mam u nich konto od 5
    lat i od tych 5 lat stałe wpływy od jednego pracodawcy.
    A dwa, chciałam najniższy limit karty - tak mam, że jak mam wyższy to wydaję,
    więc wolę mieć niski.
    Chodzi o brak koordynacji działań, wszystkie moje dane mają (zatrudnienie,
    zameldowanie, informacja o wpływach) - to po co jeszcze raz pisać to samo?