  • 1. Data: 2007-06-27 13:40:45
    Temat: to juz druga podwyzka stop procentowych
    Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr>

    Witam
    Podniesli dzisiaj stopy procentowe do 4,50 to juz 2 podwyzka stop
    procentowych w tym roku.
    Mam pytanie czy w koncu pkobp inteligo podniosa procenty na lokatach?
    pozdr

  • 2. Data: 2007-06-27 13:42:32
    Temat: Re: to juz druga podwyzka stop procentowych
    Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr>

    Rada Polityki Pieniężnej (RPP) podwyższyła w środę stopy procentowe o 25 pb
    do 4,50 proc. w przypadku głównej stopy referencyjnej, podał Narodowy Bank
    Polski (NBP) w komunikacie. Konferencja prasowa RPP odbędzie się o godzinie
    16:00.

    Od 28 czerwca marca stopa referencyjna wyniesie 4,50 proc., natomiast stopa
    redyskonta weksli - 4,75 proc., stopa lombardowa - 6,00 proc., a stopa
    oprocentowania lokaty terminowej przyjmowanej przez NBP od banków - 3,00
    proc.

    Dziewięciu z dwunastu ankietowanych przez agencję ISB ekonomistów nie
    oczekiwało podwyżki stóp procentowych podczas czerwcowego posiedzenia RPP.
    Takiej podwyżki oczekiwało dwóch analityków, natomiast jeden spodziewał się
    jej dopiero w październiku. Według największej grupy ekonomistów, do
    dalszego zacieśniania polityki monetarnej dojdzie w lipcu, kiedy
    opublikowana zostanie kolejna projekcja inflacyjna. Większość z nich jednak
    dopuszczała możliwość podwyżki już w środę.
    Marcin R. Kiepas, XTB

    Dzisiejsza decyzja Rady może nieco zaskakiwać. Jakkolwiek przed posiedzeniem
    pojawiały się głosy sugerujące wzrost stóp, to większość rynku oczekiwała
    ich pozostawienia na poziomie 4,25 proc. i podwyżki do 4,5 proc. na
    następnym posiedzeniu.

    Analitycy zakładają, że do połowy 2008 roku, oprócz dzisiejszej podwyżki,
    będzie miał miejsce jeszcze jeden skok stóp o 25 punktów bazowych. Natomiast
    kontrakty terminowe na stopę procentową (FRA) prognozują w tym samym czasie
    wzrost stóp aż do 5,25 proc.

    Złoty zareagował na decyzję Rady wzmocnieniem. O godzinie 14:37 kurs USD/PLN
    testował poziom 2,8229 zł, EUR/PLN 3,7955 zł, natomiast CHF/PLN 2,2968 zł,
    wobec odpowiednio 2,8254 zł, 3,80 zł i 2,2994 zł tuż przed decyzją.

    RPP podwyższyła stopy procentowe o 25 pb (po raz pierwszy od trzech lat) w
    kwietniu - do 4,25 proc. w przypadku głównej stopy referencyjnej.

    http://biznes.onet.pl/0,1561490,wiadomosci.html

  • 3. Data: 2007-06-27 16:54:20
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie czy w koncu pkobp inteligo podniosa procenty na lokatach?

    A po co? Ci ktorym zalezalo na procentach na koncie pieniadze
    przeniesli juz dawno do innego banku.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2007-06-27 18:43:59
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin pisze:

    > A po co? Ci ktorym zalezalo na procentach na koncie pieniadze
    > przeniesli juz dawno do innego banku.

    O ile dobrze kojarzę, przy ostatniej podwyżce pytał się o to samo - jaka
    to siła tajemna tak go tam trzyma? Może się z kimś założył?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-06-27 20:41:32
    Od: yale <N...@g...com>

    piotrek wrote:
    > Witam
    > Podniesli dzisiaj stopy procentowe do 4,50 to juz 2 podwyzka stop
    > procentowych w tym roku.
    > Mam pytanie czy w koncu pkobp inteligo podniosa procenty na lokatach?

    Głosuj nogami zmieniając bank jeżeli to główne kryterium wyboru banku.
    Pieniądze lokowałbym jednak w bardziej rentownych miejscach :/