  • 11. Data: 2002-01-09 11:43:28
    Temat: Re: Jak nie oszaleć w świecie liczb?
    Od: "DSP" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:20020109122723.D29251@diuna.pingwin.waw.pl...

    > A co jesli ja pamietam je po prostu? Nie uzywam zadnych bananow czy
    > innych gruszek ;-(
    >
    > Ale do tego trzeba troche hasel zwyklych pozapamietywac, potem jedno
    > wiecej czy mniej nie robi roznicy.

    Zgodze sie :))
    Ja pamiętam kilkanaście haseł (srednio 6-8 znaków numerycznych i
    alfanumerycznych)
    do tego kilkadziesiąt telefonów do róznych firm, instytucji, klientów,
    znajomych....

    A IKM-a używam ze dwa razy do roku............ więc mam banana:))

    Dawno, dawno temu, gdy w domu mieliśmy linie weglową - mój wewnętrzny to był
    5040, więc dodawałem, ze to 7! (siedem silnia)
    i każdy pamiętał........

  • 12. Data: 2002-01-09 12:50:20
    Od: "darek" <d...@f...com.pl>

> [...]
    >
    > Proste, skutkuje - nasz mózg woli obrazy od nic nie znaczących cyfr.
    >
    > [Harry Lorayne - "Sekrety super Pamięci" czy jakoś tak.........]

    Jak najbardziej, stosowanie technik mnemotechnicznych i prostej wizualizacji
    pozwala na skuteczne zapamietanie nawet bardzo dlugich sekwencji liczbowych
    i nie tylko oczywiscie, kolega powyzej w bardzo trafny sposob juz podal taki
    przyklad, ja dodam bardzo podobny......
    0-z
    1- j
    2-d
    3-t
    4-cz
    5-s
    6-b
    7-Ł
    8-F
    9-g
    samogloski i pozostale spolgloski nic nie znacza
    skad ta prosta zamiana - sami sie domyslacie - podobienstwo brzmieniowe lub
    wizualne cyfry do literki
    i teraz ukladamy prosta bajeczke, dokladnie ja wizualizujemy poprzez zabawne
    i w miare nietypowe skojarzenie dla pinu np. 96-58 w Lukasie

    Łukasz + gablota+sofa

    pozdrawiam,
    darek

  • 13. Data: 2002-01-09 19:40:45
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Tak, ale łatwiej zapamiętać coś, co się kojarzy. I wogóle łatwiej
    > zapamiętać znaki (myślisz po co powstały DNSy?)

    Hmm. Myślę, że DNSy powstały po to, żeby dokonywać translacji adresu
    domenowego (tej części, która dotyczy hosta) na adres IP. Chyba pomieszałeś
    DNS z adresem ;-)

    > :-) Myślisz, że to dobre zapezpieczenie?

    No to zastanów się sam: Czym różni się noszenie karty z ustolonym przez
    siebie PINem od noszenia karty, na rewersie której jest kombinacja 4-cyfr,
    do której dodając noszonony w pamięci PIN otrzymuje
    się prawdziwy PIN?
    Tu i tu musisz znać swój PIN (offset) aby wygenerować prawdziwy PIN (tak
    jakbyś na karcie ze swoim PINem napisał z tyłu 0000)

    K. Kowalski

  • 14. Data: 2002-01-11 08:55:49
    Od: "Piotr K." <p...@s...delete-this.com.and-this-too.pl>

> [...]
    > Tu i tu musisz znać swój PIN (offset) aby wygenerować prawdziwy PIN (tak
    > jakbyś na karcie ze swoim PINem napisał z tyłu 0000)

    To proste: masz 30 kart, każdą z innym PINem. Na każdej zapisujesz różnicę
    jej i swojego PINu. W ten sposób pamiętasz tylko 1 swój PIN zamiast 30
    różnych. Dodatkowo wpisanie na kartę fałszywego PINu nieco ją zabezpiecza.
    Zawsze istnieje szansa ze jakis złodziej (uparty kretyn, są tacy?) wstuka
    jednak ten fałszywy PIN kilka razy i jakiś bankomat kartę zeżre.

    PiK

  • 15. Data: 2002-01-16 11:30:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jan 2002 20:40:45 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> wrote:

    >Hmm. Myślę, że DNSy powstały po to, żeby dokonywać translacji adresu
    >domenowego (tej części, która dotyczy hosta) na adres IP.

    No... A po co ta translacja potrzebna? Bo lepiej się pamięta literki,
    a już układające się w słowa najlepsiejsze.

    >Chyba pomieszałeś DNS z adresem ;-)

    Ni...

> [...]
    >Tu i tu musisz znać swój PIN (offset) aby wygenerować prawdziwy PIN (tak
    >jakbyś na karcie ze swoim PINem napisał z tyłu 0000)

    Nie wiem. Zastanawiam się, czy ta metoda nie ma gdzieś dziur i czy na
    podstawie tych kodów nie idzie jakoś dość. W wolnej chwili to
    przemyślę.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)