  • 1. Data: 2002-01-08 19:09:42
    Temat: Jak nie oszaleć w świecie liczb?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    powiedzcie mi, jak nie oszaleć od tych liczb? Kilka kart -- kilka
    pinów, komórka -- pin. A w dodatku banki jako identyfikator przyznają
    też długaśne numery. Dlaczego banki nie robą jak Lukas? ID z Lukasa
    pamiętam od jednego przeczytania, bo układa się w słowo. A numera z
    mBanku zapamiętać wciąż nie umiem.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-01-08 19:37:45
    Temat: Re: Jak nie oszaleć w świecie liczb?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > też długaśne numery. Dlaczego banki nie robą jak Lukas? ID z Lukasa
    > pamiętam od jednego przeczytania, bo układa się w słowo. A numera z

    Ja ostatnio testuje cos takiego
    http://main.compaq.pl/compaq/web/website.nsf/produkt
    y/h3630.html
    Potrzebuje jeszcze komorki w GPRSem do kompletu i bedzie ok :). Niestety na
    GPRS bede musial poczekac az Era zaoferuje mi lepsze warunki ;)

    Maciej

  • 3. Data: 2002-01-08 22:38:10
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > też długaśne numery. Dlaczego banki nie robą jak Lukas? ID z Lukasa
    > pamiętam od jednego przeczytania, bo układa się w słowo. A numera z

    Hmm, mojego "lukasowego" słowa jakoś nie ma w słowniku ;-)

    Staraj się stosować ten sam PIN gdzie się da (ale dobrze go chroń ;-).
    Natomiast inne PINy zapisuj na karcie jako sumę bądź różnicę danego PINu i
    jakiegoś swojego PINu.

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-01-09 07:18:52
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > też długaśne numery. Dlaczego banki nie robą jak Lukas? ID z Lukasa
    > pamiętam od jednego przeczytania, bo układa się w słowo. A numera z

    No nie jest prosto. Ja osobiście PIN-y sobie koduję jako numery telefonów w
    komórze, te mniej istotne w szyfrowanej pamięci kodów (Eryk R320s), żonie
    (niezkomórkowanej) wdrożyłem system polegający na noszeniu w portfelu kartki
    z całym mnóstwem obliczeń i cyferek, a wśród nich, dobrze ukryte, te
    właściwe. Poza tym staram się stosować gdzie się da te same PINy, dodatkowo
    kojarzę je z liczbami które pamiętam (np kilka cyfr z numeru telefonu do
    znajomego, hihi a on nawet o tym nie wie).
    A co do Lukasa to właśnie tam mam problem, bo mi sie moja zbitka literek z
    niczym nie kojarzy :-(

    Pozdrawia
    Marcin Sternad

  • 5. Data: 2002-01-09 07:57:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Jan 2002 23:38:10 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> wrote:

    >Hmm, mojego "lukasowego" słowa jakoś nie ma w słowniku ;-)

    Tak, ale łatwiej zapamiętać coś, co się kojarzy. I wogóle łatwiej
    zapamiętać znaki (myślisz po co powstały DNSy?) Moje układa się w coś
    zbliżonego do ALEJA, więc zapamiętalem od strzału.

    >Staraj się stosować ten sam PIN gdzie się da (ale dobrze go chroń ;-).

    Staram się, ale np. mBank nie daje możliwości zmiany pinu.

    >Natomiast inne PINy zapisuj na karcie jako sumę bądź różnicę danego PINu i
    >jakiegoś swojego PINu.

    :-) Myślisz, że to dobre zapezpieczenie?

  • 6. Data: 2002-01-09 09:21:18
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
> [...]
    > też długaśne numery. Dlaczego banki nie robą jak Lukas? ID z Lukasa
    > pamiętam od jednego przeczytania, bo układa się w słowo. A numera z

    Święta racja! Moje ID z Lukasa układa się w fajne rymowane zdanie
    angielskie.

  • 7. Data: 2002-01-09 09:22:20
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>
    (news:a1g040$7g2$1@flis.man.torun.pl):
    > Hmm, mojego "lukasowego" słowa jakoś nie ma w słowniku ;-)

    Trochę wyobraźni; spróbuj wymówić całość porcjami po angielsku.

  • 8. Data: 2002-01-09 11:08:50
    Od: "DSP" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    > (news:vrgm3ukqcgpsj467dmo3fougk76ul5re74@4ax.com):
    >
    > Święta racja! Moje ID z Lukasa układa się w fajne rymowane zdanie
    > angielskie.

    Ja mam na IKMie naklejonego małego banana......... ilekroć na niego spojrze
    przypominam sobie PIN - zasada prosta: cyfrom przyporządkowujemy litery
    alfabety (spółgłoski) wg określonego kodu. Jedna cyfra - do dwóch różnych
    liter. Z pinu piszemy wtedy wyraz np Maly DoMeK = 3234.

    Proste, skutkuje - nasz mózg woli obrazy od nic nie znaczących cyfr.

    [Harry Lorayne - "Sekrety super Pamięci" czy jakoś tak.........]

    PZDR

  • 9. Data: 2002-01-09 11:28:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 12:08:50PM +0100, DSP wrote:

> [...]
    > alfabety (spółgłoski) wg określonego kodu. Jedna cyfra - do dwóch różnych
    > liter. Z pinu piszemy wtedy wyraz np Maly DoMeK = 3234.

    A co jesli ja pamietam je po prostu? Nie uzywam zadnych bananow czy
    innych gruszek ;-(

    Ale do tego trzeba troche hasel zwyklych pozapamietywac, potem jedno
    wiecej czy mniej nie robi roznicy.

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-01-09 11:35:42
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "DSP" <b...@a...pl> wrote in message news:3c3c2560@news.vogel.pl...
    [...]
    > Proste, skutkuje - nasz mózg woli obrazy od nic nie znaczących cyfr.

    W takim razie opowiem jak ja zapamiętuję cyferki. Otóż zapamiętuję
    ruchy palców na klawiaturze :-))) Gdyby ktoś mnie zapytał o takie hasło,
    to nie jestem w stanie mu powiedzieć. Wtedy z regóły posiłkuję się
    telefonem komórkowym, powtarzając ten ruch. Ilość haseł nie ma
    znaczenia :-)

    P.S. Podobnie mam z numerami telefonów :-)

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp
    GG: 26418