  • 1. Data: 2010-02-19 15:21:31
    Temat: Jak dziala token
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Jak dziala token ? skad bank wie jaki numer sie w tokenie wyswietlil ?

  • 2. Data: 2010-02-19 15:33:35
    Temat: Re: Jak dziala token
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-02-19 16:21, Imiennika pisze:
    > Jak dziala token ? skad bank wie jaki numer sie w tokenie wyswietlil ?

    Ty masz token, który jest urządzeniem, które napędza szklane
    kule ... taka bateryjka szklanej kuli.

    Bank ma szklaną kulę, która nawiązuje empiryczno organoleptyczny
    kontakt z twoim tokenem.

    Spójrz na tokena, wpisz nazwę producenta w google, i poczytaj u
    producenta jak to to działa.

    Jeste jeszcze inna możliwość - po prostu wpisanie zapytania w
    google.

    6008

  • 3. Data: 2010-02-19 16:15:08
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Ty masz token, który jest urządzeniem, które napędza szklane kule ...
    > taka bateryjka szklanej kuli.

    > Jeste jeszcze inna możliwość - po prostu wpisanie zapytania w google.

    nie dosc ze piszesz bzdury to odsylasz do googla ktory potem te bzdury pokaze,
    moze lepiej sie powstrzymac i zrobic w tym czasie cos co ma sens

    bank zna dane zakodowane w tokenie na ktorych podstawie token generuje kody,
    dzieki temu jest w stanie porownac czy kod podany przez klienta zgadza sie
    z tym co powinien pokazac na wyswietlaczu posiadany przez klienta token

  • 4. Data: 2010-02-19 16:34:56
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    MarcinF wrote:

> [...]
    > z tym co powinien pokazac na wyswietlaczu posiadany przez klienta token
    Token to tak jakby klient. Bank ma soft z baza danych wszystkich tokenow
    , kazdy token ma unikalny numer. Na podstawie jakiegos tam algorytmu sa
    generowane numery w tokenach i porownywane z tym co powie na ten temat
    soft. Jelsi numer sie zgadza masz autoryzacje jesli nie to nie masz.
    Tokeny maja tam jakis czas zycia a pozniej trzeba go wymienic.

    To tyle co mi wiadomo na ten temat.

  • 5. Data: 2010-02-19 16:39:21
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    mk wrote:

> [...]
    > soft. Jelsi numer sie zgadza masz autoryzacje jesli nie to nie masz.
    > Tokeny maja tam jakis czas zycia a pozniej trzeba go wymienic.

    Data przydatności do spożycia tokenów wynika głównie z faktu że toto
    bazuje na synchronizacji czasowej. Po dłuższym czasie może się po prostu
    "zegarek" tokena trochę spóźniach/spieszyć w porównaniu do banku i nie
    będą się kody zgadzały.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2010-02-19 16:46:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marcin Lubojański <k...@o...pl> writes:

    [...]
    > Data przydatności do spożycia tokenów wynika głównie z faktu że toto
    > bazuje na synchronizacji czasowej. Po dłuższym czasie może się po
    Raczej bateria się kończy.

    > prostu "zegarek" tokena trochę spóźniach/spieszyć w porównaniu do
    > banku i nie będą się kody zgadzały.

    Raczej jest tak, że soft w banku generuje też hasła "obok" tego
    właściwego i może wyliczyć 'dryf' czasu w tokenie.
    Gorzej jak się nie zalogujesz przez np.2 lata :)
    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 7. Data: 2010-02-19 16:58:49
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Marcin Lubojański wrote:

> [...]
    > bazuje na synchronizacji czasowej. Po dłuższym czasie może się po prostu
    > "zegarek" tokena trochę spóźniach/spieszyć w porównaniu do banku i nie

    token nie musi bazowac na synchronzacji czasowej, a jezeli bazuje to tak czy
    tak zegar nigdy nie jest dokladny i zwykle uwzglednia to system po stronie banku,
    data waznosci wynika bardziej z tego zeby bank wiedzial wczesniej o koniecznosci
    przekazania klientowi nowego tokena

  • 8. Data: 2010-02-19 17:29:38
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-19 17:46, Kamil Jońca wrote:
    > Marcin Lubojański <k...@o...pl> writes:
    >
    > [...]
    > Raczej bateria się kończy.

    Raczej "numerki" się kończą.
    Token to zegarek (generator impulsów zwykle co 1 sekundę) + licznik
    odliczający sekwencję numerków - co minutę nowy numerek. Te numerki
    są przeliczane na zasadzie szyfrowania z określonym kluczem (każdy
    user ma inny klucz). Bank odszyfrowuje wpisaną na stronie wartość i
    porównuje z numerem sekwencyjnym, wyznaczonym wg czasu (wie kiedy
    token miał wartość zero i co ile rośnie o 1).

    > Raczej jest tak, że soft w banku generuje też hasła "obok" tego
    > właściwego i może wyliczyć 'dryf' czasu w tokenie.
    > Gorzej jak się nie zalogujesz przez np.2 lata :)

    Dokładnie tak. Dryf jest wyliczany automatycznie. Jeśli odchylenie
    narośnie za bardzo to procedura synchronizacji każe podać następną
    wartość tokena. Ponieważ żadne dwa tokeny (ze względy na różne
    klucze szyfrowania) nigdy nie wygenerują dwóch kolejnych
    identycznych wartości, synchronizacja uda się tylko wtedy, gdy jest
    to właściwy token a nie jakiś "lewy".

    witrak()

  • 9. Data: 2010-02-19 18:11:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mk wrote:

    > Tokeny maja tam jakis czas zycia a pozniej
    > trzeba go wymienic.

    Jaki jest ten czas?
    Ile lat?

  • 10. Data: 2010-02-19 18:35:21
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Jaki jest ten czas?
    > Ile lat?

    Mam token wydany w zeszłym roku. Jest na nim data przydatności do
    spożycia - 2014-05-31. Diabli wiedzą, ile przeleżał w magazynie...
    --
    Grzexs