  • 1. Data: 2012-11-21 08:38:15
    Temat: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
    Od: k...@g...com

    1. W Getin Bank złożyłam reklamację pobranej niesłusznie opłaty za prowadzenie konta
    około półtora miesiąca temu.

    2. Bank potwierdził emailem, że reklamacja wpłynęła, podał jej numer, zapewnił, że
    odpowie w ciągu 30 dni. I to był ostatni odzew ze strony banku.

    3. Po 40 dniach wysłałam email, że nie otrzymałam żadnej odpowiedzi z Getin Banku, i
    że oczekuję jakiegokolwiek rozwiązania (zwrot opłaty lub odmowa z uzasadnieniem).
    Niestety nic nie mogę uzyskać - bank milczy jak zaklęty.

    Co mogę zrobić dalej, do kogo się zwrócić?

  • 2. Data: 2012-11-21 09:07:59
    Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Co mogę zrobić dalej, do kogo się zwrócić?

    zadac zwrotu pieniedzy Bo skoro nie ma odpowiedzi po takim czasie Tzn ze
    reklamacja zostala rozpatrzona na korzysc klienta

  • 3. Data: 2012-11-21 09:50:31
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 21 Lis, 09:07, "kowtow" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Co mogę zrobić dalej, do kogo się zwrócić?
    >
    > zadac zwrotu pieniedzy Bo skoro nie ma odpowiedzi po takim czasie Tzn ze
    > reklamacja zostala rozpatrzona na korzysc klienta

    Nic bardziej mylnego! To tylko oznacza, że bank złamał prawo, a w
    przypadku tego banku jest to norma.

    W takiej sytuacji należy sprawę skierować do Arbitra Bankowego (http://
    www.zbp.pl/site.php?s=MDAwODU4) i jednocześnie złożyć skargę na bank
    do KNF (https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumen
    ta/pomoc/
    skarga_na_bank.jsp).

  • 4. Data: 2012-11-21 23:44:52
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

    skarga do KNF moze pomoc (w naszym przypadku pomogla), formularz do
    zglaszania jest na stronie KNFu.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 5. Data: 2012-11-22 09:49:32
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 21 listopada 2012 09:50:31 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:

    > W takiej sytuacji należy sprawę skierować do Arbitra Bankowego (http://
> [...]

    Składając skargę/reklamację do tych instytucji będę musiała podać, czego oczekuję od
    banku (oczekuję zwrotu niesłusznie pobranej opłaty).

    A czy mogę takze żądać zwrotu kosztów związanych z powyższą skargą? Np. jesli będę
    musiała wnieść opłatę to czy mogę oczekiwać i prosić, by bank zwrócił mi te koszty? I
    czy te instytucje (KNF, Arbiter) mogą nakazać, by bank zwrócił mi te kwoty?

    Jesli związane z tym będą opłaty za wniesioną skargę/reklamację, to czy mogę wraz z ż

  • 6. Data: 2012-11-22 09:52:30
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 21 listopada 2012 09:50:31 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:

> [...]

    W przypadku KNF jest gotowa formatka do wypełnienia.

    Czy pisząc do Arbitra też jest taki formularz, bo nie widzę na stronie?

  • 7. Data: 2012-11-22 16:02:08
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Skarga do KNF darmowa, ale brak gwarancji, że KNF cokolwiek zrobi.

    Arbiter musi sprawę rozstrzygnąć w którąś stronę, nie ma formatki ani wzoru, wniosek
    piszemy sami, wymagane są jedynie Twoje dane, dane banku, rachunku i opis słowny oraz
    to czego żądasz. Żądać możesz kwoty spornej, kwot poniesionych w związku ze złożeniem
    reklamacji, a także zadośćuczynienia. Bank obowiązkowo zwraca koszt opłaty u Arbitra
    jeśli przegra arbitraż, więc o to wnioskować nie musisz.