  • 1. Data: 2003-11-24 15:54:39
    Temat: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składką jednorazową
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Często pojawiają się pytania o Fundusze Inwestycyjne a zupełnie nikt nie
    pyta o produkt oferowany przez kilka Towarzystw Ubezpieczeniowych -
    inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składką jednorazową

    Nie znalazłem do tej pory czasu aby dokładniej policzyć, ale produkt wydaje
    się interesującą alternatywą dla zainteresowanych FI, jeżeli inwestycja ma
    być długoterminowa.
    Dlaczego ?
    - możliwość konwersji pomiędzy FI bez opłat (ograniczona), płatna
    (nieograniczona) - bez naliczenia podatku belkowego - płaci się go dopiero
    na końcu !!!! (w przeciwieństwie do otwartych TFI).
    - wypłacone świadczenia nie są obciążone podatkiem spadkowym
    - brak ograniczeń wiekowych, zdrowotnych etc.
    - możliwość dodatkowych wpłat wg. uznania
    - możliwość wypłaty części zgromadzonego kapitału w trakcie trwania umowy

    Niestety ubezpieczeniowe FI nie są w prosty sposób dostępne do porównań a i
    opłaty za nabycie nie należą do najniższych w porównaniu z otwartymi FI.
    Te jednak nie gwarantują:
    - konwersji bez utraty kapitału zysków
    - braku podatku spadkowego

    Oczywiście należy pamiętać o prawie zupełnym braku funkcji ochronnej takiego
    ubezpieczenia 'na życie'.
    Jednak alokacja składki może być nieomal 100%, własny wpływ na inwestycje
    znaczny, a udział tajemniczych i tajnych 'premii nadzwyczajnych' zerowy...

    Czy ktoś może przyglądał się takim ubezpieczeniom bliżej ?

    TomekD

  • 2. Data: 2003-11-24 16:01:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    TomekD <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ktoś może przyglądał się takim ubezpieczeniom bliżej ?

    Tak - przez pierwsze dwa lata placisz na pensje dla agenta. Czyli po dwoch
    latach masz duuuuuuzo mniej niz wplaciles na poczatku.

  • 3. Data: 2003-11-24 16:12:50
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bpta05$o6k$1@news.onet.pl...

    > Tak - przez pierwsze dwa lata placisz na pensje dla agenta. Czyli po dwoch
    > latach masz duuuuuuzo mniej niz wplaciles na poczatku.

    Michale,

    Zwróć proszę uwagę na produkt o którym piszę, to nie klasyczne ochronne
    ubezpieczenie na życie !

    Dla przykładu, w CU ubezpieczenie Bonus VIP:
    - wpłacasz 25k zł - alokacja 95%
    - wpłacasz dalej - alokacja 99.5% (do końca 2003 - 100%)

    Powiedz mi czym to się różni od otwartych TFI ? (oprócz zalet które mnie
    zainteresowały :-)

    TomekD

  • 4. Data: 2003-11-24 16:14:04
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Często pojawiają się pytania o Fundusze Inwestycyjne a zupełnie nikt nie
    > pyta o produkt oferowany przez kilka Towarzystw Ubezpieczeniowych -

    > Czy ktoś może przyglądał się takim ubezpieczeniom bliżej ?

    Kiedyś przyglądałem się takiemu produktowi Warty Vita.
    Jak agent pokazuje wykresy to jest cacy - krzywa rosnie do nieba!
    Ale jak poprosiłem o szczegóły to mi się odechciało - prowizja za nabycie 5%
    we wszystkich funduszach, również obliacyjnym!
    Niejasno określone opłaty za zarządzanie obciążające aktywa. Prawie zerowa
    płynność - umorzenie to minimum 2 tygodnie, konwersja podobnie (bezpłatna
    tylko raz w roku) - wszystko związane z wypełnianiem papierów i angażowaniem
    agenta. Koszmar.
    Zresztą powiedzmy sobie szczerze, że nie są to produkty stworzone do
    oszczędzania.
    Zaletą jest oczywiście to, że nazywa się to polisą ubezpieczeniową a z tego
    wynikają pewne korzyści.
    Na przykład to, że komornik i wierzyciele mogą nam skoczyć.

    p@blo

  • 5. Data: 2003-11-24 16:31:29
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p@blo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tego
    > wynikają pewne korzyści.
    > Na przykład to, że komornik i wierzyciele mogą nam skoczyć.

    Sam dostrzegasz jedną z zalet, ale pamiętaj też zapominasz o procencie
    składnym -bez belki- nieosiągalnym w otwartych TFI.
    Dla inwestycji -długoterminowych- staje się to istotne !
    Alokacja na poziomie 95% - 99.5% to chyba nie tragedia w porównaniu do
    otwartych TFI spoza SFI MBanku ?
    W jaki fundusz inwestujesz jest Twoją decyzją (co w klasycznym III Filarze
    nie jest możliwe).
    Dla inwestycji długoterminowej liczba konwersji płatnych (ale ryczałtowo a
    nie % !) i ich czas nie wydają mi są tak krytyczne.

    TomekD

  • 6. Data: 2003-11-24 16:32:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    TomekD <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - wpłacasz dalej - alokacja 99.5% (do końca 2003 - 100%)
    >
    > Powiedz mi czym to się różni od otwartych TFI ? (oprócz zalet które

    Takie oferty zawsze zbyt rozowo wygladaja ;)
    Nigdzie nie widze interesujacych mnie informacji, tj - czy wplacajac 25k CU
    pobiera jakas prowizje - tak jak to jest w zwyklych TFI? Mnie sie wydaje, ze
    tak...
    I teraz z tego co zostalo inwestuja 95%.
    Wszystkie naddatki powyzej tej kwoty chyba tez maja jakas oplate za
    "wejscie".
    Pozniej dochodzi pytanie - czy maja oplate za zarzadzanie - a pewnie maja -
    widoczna w wycenie jednostki.
    Pozostaje tylko porownac wyniki czy nie odbiegaja od sredniej z TFI - i
    mozna inwestowac ;)

    Ja tych informajci nie znalazlem - ale jesli je masz - to mozemy policzyc
    ile realnie bedzie pieniedzy pracowalo - i czy taka oferta bylaby lepsza niz
    np. inwestowanie w SFI.

  • 7. Data: 2003-11-24 16:51:23
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bptbq0$cqg$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ile realnie bedzie pieniedzy pracowalo - i czy taka oferta bylaby lepsza

    Michale,

    Oczywiście jak zwykle w przypadku TU w przeciwieństwie do banków nie mamy
    szans doszukać się dokładnych informacji w sieci. Te typy już tak mają :-)
    Mam materiały papierowe CU, realna alokacja 95% do 25k PLN, powyżej 99.5%.
    Nie znalazłem żadnych ukrytych opłat których istnienia podejrzewasz..
    Zasady zupełnie takie jak przy zakupie ju w otwartych TFI.

    Co do danych, zerknij np. na http://www.commercialunion.pl
    Wybierz z menu po lewej 'Ubezpieczenia na życie', masz w treści strony link
    do 'Bonus VIP'.
    Na tej stronie po lewej masz menu Funduszy, kliknij na dowolny to
    przejdziesz do notowań, można ściągnąć historię w CSV.

    Mi jako amatorowi nie stało czasu i gotowców do porównań, może masz jakieś
    gotowce porównawcze ?

    TomekD

  • 8. Data: 2003-11-24 19:01:15
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bptbo4$b8s$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): TomekD z adresu <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Dla inwestycji -długoterminowych- staje się to istotne !
    > Alokacja na poziomie 95% - 99.5% to chyba nie tragedia w porównaniu do

    Alokacja jest bez opłat za zarządzanie. Wysokość opłaty za zarządzanie
    jest uzależniona od wyboru FI. Od wszystkich wpłat dodatlowych pobierane
    jest potrącenie z tytułu kosztu ryzyka ubezpieczeniowego (miesięczny
    koszt ryzyka śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku itp itd).
    Zadzwoń do nich i dostaniesz informacje te których nie znajdziesz na
    www. Na wykonanie konwersji mają 30 dni !!!!
    Miałem Bonusa i w zeszłym roku uciekłem po sześciu latach z wartością
    odstąpienia wyższą o 11% od wysokości wpłat. To samo mogłem osiągnąć na
    jakimkolwiek obligacyjnym w ciągu jednego roku. Na www masz zero
    informacji. Więcej w umowie ale i tam żadnych konkretów. Są wzory na
    obliczanie opłat ale brak danych. Dane podają telefonicznie. Polecam
    telefon ;)

    Krzysztof. K

  • 9. Data: 2003-11-24 19:17:37
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składka jednorazowa
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:

    >Sam dostrzegasz jedną z zalet, ale pamiętaj też zapominasz o procencie
    >składnym -bez belki- nieosiągalnym w otwartych TFI.

    Klamstwo, procent skladany jest mozliwy w kazdym FI (bo go i tak nie ma :)
    ) a belka w produktach ubezpieczeniowych i tak jest - po pierwsze przy
    wyplacie (chyba ze posmiertnej, to nie ;) ), po drugie przy konwersjach
    itp. ruchach.

    >Alokacja na poziomie 95% (...) to chyba nie tragedia w porównaniu do
    >otwartych TFI spoza SFI MBanku ?

    Zalezey, w gotowkowych, obligacyjnych 95% to strasznie duzo, w akcyjnych
    raczej duzo

    >W jaki fundusz inwestujesz jest Twoją decyzją (co w klasycznym III Filarze
    >nie jest możliwe).

    Cos krecisz. I to mocno. III filar to takze np SFI.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 10. Data: 2003-11-24 19:24:59
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > Dla inwestycji długoterminowej liczba konwersji płatnych (ale ryczałtowo a
    > nie % !) i ich czas nie wydają mi są tak krytyczne.

    Mam pytanie laika:
    1. co to jest składka - czy moja wpłata = składka i czy jest to napisane w
    umowie
    2. co to jest alokacja i czy alokowana jest składka, czy moja wpłata.
    Szczerze mówiąc juz samo słowo "alokacja" brzmi jak "defraudacja"

    konwersje w TFI są płatne praktycznie raz, potem już nie, jeśli kupujesz
    fundusz płacąc przy tym prowizję, konwersje są bezpłatne (uzupełnienie do
    wyższej prowizji)
    To, w co inwestujesz w III Filarze jest dokładnie Twoją i tylko Twoją
    decyzją (chyba mylisz II Filar ;-) ),