  • 1. Data: 2002-08-18 13:56:18
    Temat: Investkonto-czy jest bezpieczne?
    Od: "Bernard" <b...@p...pl>

    Prosze fachowców o opinie dotyczącej oferty Investbanku a w szczególnosci
    dostępu z poziomu internetu.Chodzi mi głownie o bezpieczeństwo w kanałach
    internetowych.
    Pozdrawiam Bernard

  • 2. Data: 2002-08-18 14:54:16
    Temat: Re: Investkonto-czy jest bezpieczne?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 15:56:18 +0200, "Bernard" <b...@p...pl>
    wrote:

    >Prosze fachowców o opinie dotyczšcej oferty Investbanku a w szczególnosci
    >dostępu z poziomu internetu.Chodzi mi głownie o bezpieczeństwo w kanałach
    >internetowych.

    Jako tako.
    Na tle konkurencji negatywnie wyroznia sie haslem logowania - haslo
    moze byc wylacznie cyfrowe, system pyta zawsze o cale haslo.
    Lepiej zrobioene systemu daja mozliwosc (a zwykle nawet wymagaja)
    uzywania dluzszych haslel alfanumerycznych.
    Zabezpieczenie transakcji kluczme pgp w zwyklym pliku jest ok jesli ma
    sie pewnosc, ze komputer jest "czysty". W przeciwnym razie trojan moze
    teoretycznie przechwycic haslo logowania, haslo do klucza no i sam
    plik klucza wyslac do niepowolanej osoby.
    Ryzyko mniejsze jesi klucz nagra sie np. na CD i bedzie umieszczac w
    napezie tylko jak jest potrzebny.

    Genetralnie do codziennego uzytku zabezpieczenia ok, ale dla wiekszych
    kwot juz IMO niekoniecznie (no ale kto by trzymal wieksze pieniedze w
    Invest Banku :-))
    Osobiscie od roziazan opartcyh na "podpisie elektronicznym" w postaci
    zwyklego pliku wole jednak zabezpieczenia odizolowane od komputera -
    czyli TANy albo tokeny.
    Plus dla InvestBanku, ze mozna ustalic limit dzienny transkacji, jesli
    zwykle nie robimy wiekszych przelewow to powino wystarczec.
    Minus - przez WAP mozna robic dowolne przelewy bez podpisywia ich
    kluczem !

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl