  • 1. Data: 2003-06-05 23:09:02
    Temat: Inteligo - Przelewy
    Od: Rafał Banaszkiewicz <r...@x...junglist.art.pl>

    Jest nastepujaca kwestia, a mianowicie przelewy z zagranicy na rachunek
    w inteligo. Zalozmuy ze jest osoba posiadajaca taki rachunek w w-w
    banku, na danym rachunku nie ma zadnych srodkow czyli 0 zlotych. Oplata
    za taki przelew z zagranicy ponoszona przez wlasciciela konta wynosi 11
    zlotych niezaleznie od kwoty wplacanej na konto.

    I teraz mamy taki oto czarny scenariusz:
    jest sobie jakiś złośliwiec który postanowi wysłać spam do kilku
    milionów amerykanów o treści np. "proszę wpłaćcie na moje konto kwote
    jednego dolara potrzebna na operacje syna". Wiec kilka milionow osob sle
    po jednym dolarze na wskazany rachunek a odbierajaca taki przelew osoba
    ponosi koszt w wysokosci = aktualny_kurs_dolara - 11 zlotych.

    Jak nie trudno sie domyslec mozna kogos wpedzic w spore klopoty
    finansowe. Czy jest jakis sposob aby w w-w banku ustrzec sie przed takim
    "numerem" ?

    --
    :: Rafał Banaszkiewicz >rafal(at)junglist,art,pl< ::
    :: http://rafcio.eu.org ::

  • 2. Data: 2003-06-08 23:03:59
    Temat: Re: Inteligo - Przelewy
    Od: "Tequila" <p...@k...pl>

> [...]
    >
    > Jak nie trudno sie domyslec mozna kogos wpedzic w spore klopoty
    > finansowe. Czy jest jakis sposob aby w w-w banku ustrzec sie przed takim

    Dobre pytanie. tez chcialbym sie dowiedziec co nieco o tym. wiem. napisze to
    do inteligo na maila. ciekawe co napisza.
    tequila

  • 3. Data: 2003-06-09 10:15:07
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Tequila napisał:

    > Dobre pytanie. tez chcialbym sie dowiedziec co nieco o tym. wiem. napisze to
    > do inteligo na maila. ciekawe co napisza.

    Wlasciwie bez szans na taka akcje. Przelanie dolara z USA do Polski
    kosztuje pewnie z kilkadziesiat dolarow, wiec nikt normalny takiego
    przelewu nie zrobi. Drobne darowizny zalatwia sie czekami, a tych mozna
    po prostu nie zrealizowac.

    Bartol

  • 4. Data: 2003-06-09 15:21:57
    Od: "e c i a" <a...@p...onet.pl>

    A nie ma czegoś takiego jak odmowa przyjęcia przelewu?