  • 101. Data: 2010-08-20 20:42:18
    Temat: Re: Ile mamy złotówek?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Clegan pisze:

    > Jak to nie są rozróżnialne ? Jak rozpoznaję gotówkę na pierwszy rzut
    > oka, tak samo pieniądz bankowy.

    No to po czym poznajesz która złotówka w Twoim portfelu jest
    "pierwotna", a która została "wykreowana"? ;-)))))

    --
    MiCHA

  • 102. Data: 2010-08-21 07:12:12
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Sie, 22:42, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > No to po czym poznajesz która złotówka w Twoim portfelu jest
    > "pierwotna", a która została "wykreowana"? ;-)))))
    Pierwotna: takie kolorowe papierki albo metalowe krążki;
    wykreowana: karty [plastikowe chyba].

  • 103. Data: 2010-08-21 07:36:36
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Clegan pisze:

    > Pierwotna: takie kolorowe papierki albo metalowe krążki;
    > wykreowana: karty [plastikowe chyba].

    A jak się pomodlisz do ściany, to następuje magiczna zamiana jednych w
    drugie?

    --
    MiCHA

  • 104. Data: 2010-08-21 18:57:10
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

    > A jak się pomodlisz do ściany, to następuje magiczna zamiana jednych w
    > drugie?

    Musisz jasniej: do bankomatu.

  • 105. Data: 2010-08-21 20:57:57
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 21 Sie, 09:36, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A jak się pomodlisz do ściany, to następuje magiczna zamiana jednych w
    > drugie?
    Dlaczego od razu magiczna ? Bank normalnie wykonuje swoje zobowiązanie
    [albowiem pieniądz dłużny to zobowiązanie banku do zamiany pieniądza
    bankowego na gotówkę]. Następuje równocześnie likwidacja pieniądza
    dłużnego.

  • 106. Data: 2010-08-23 10:49:12
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > [albowiem pieniądz dłużny to zobowiązanie banku do zamiany pieniądza
    > bankowego na gotówkę]. Następuje równocześnie likwidacja pieniądza

    Nie, pieniadz fizyczny to tylko fizyczna odmiana pieniadza. Drukuje sie go
    tyle ile jest zapotrzebowania na banknoty.
    I nie ma nic wspolengo z pieniadzem dluznym lub nie.
    Jak ktos zacznie zakopywac banknoty to sadzisz, ze ich braknie czy mennica
    wydrukuje nowe banknoty?

  • 107. Data: 2010-08-23 14:38:45
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 23 Sie, 12:49, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Nie, pieniadz fizyczny to tylko fizyczna odmiana pieniadza.
    Nieprawda. Gotówka a pieniądz dłużny [bankowy, elektroniczny] to dwa
    rożne rodzaje pieniądza. Pieniądz bankowy to m.in. obietnica wypłaty
    na żądanie gotówki - art. 5 pkt 5 lit. d ustawy prawo bankowe - z tego
    wniosek, że gotówka a pieniądz elektroniczny to nie to samo. Bo
    inaczej jaki ekonomiczny sens miałoby zamienianie tego samego na to
    samo ?

  • 108. Data: 2010-08-24 17:42:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> writes:

    > od 1966Rr nie jest w strukturach wojskowych, wiec o czym piszesz w
    > kontekscie wojny ?

    Francja jednak uczestniczy w strukturach wojskowych NATO.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 109. Data: 2010-08-25 12:56:04
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Nieprawda. Gotówka a pieniądz dłużny [bankowy, elektroniczny] to dwa
    > rożne rodzaje pieniądza.

    Nieprawda, to dokladnie ten sam, w kazdej chwili idziesz do bankomatu i z
    zapisu na koncie masz papierki w rekach.

> [...]
    > wniosek, że gotówka a pieniądz elektroniczny to nie to samo. Bo
    > inaczej jaki ekonomiczny sens miałoby zamienianie tego samego na to

    Aha, wiec zycze powodzenia, idz do banku i na rzadnie kaz sobie wyplacici
    15mln zlotych:)))
    Pieniedzy papierowych jest tyle ile jest potrzebene do sprawnego
    funkcjonowania panstwa. Czasem jest go wiecej czasem mniej.
    Czy spotkales sie kiedys z problemem gotowki w obiegu? Nigdy (poza awariami
    bankomatow) nie miales problemu z wzieciem gotowki w bankomacie czy w banku.
    zawsze jej wystarcza. Tak wiec gotowka a pieniadz elektroniczny to dokladnie
    to samo tylko w 2 roznych formach.
    Na banknocie tez masz napisane, ze to obietnica.

  • 110. Data: 2010-08-25 14:24:16
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 25 Sie, 14:56, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Nieprawda, to dokladnie ten sam, w kazdej chwili idziesz do bankomatu i z
    > zapisu na koncie masz papierki w rekach.
    No przecież napisałem - bank realizuje swoje zobowiązanie wyrażone w
    przytoczonym przepisie.

    > Aha, wiec zycze powodzenia, idz do banku i na rzadnie kaz sobie wyplacici
    > 15mln zlotych:)))
    Jak mi przelejesz to czemu nie ?

    > zawsze jej wystarcza. Tak wiec gotowka a pieniadz elektroniczny to dokladnie
    > to samo tylko w 2 roznych formach.
    Jak wyżej wykazałem to co innego.

    > Na banknocie tez masz napisane, ze to obietnica.
    Tak ? A w którym miejscu jest coś takiego napisane na banknocie
    polskim ?