  • 1. Data: 2011-12-15 13:52:15
    Temat: Idea stosuje zagrywki mBanku?
    Od: "Konfabulator" <w...@N...gazeta.pl>

    Dzwoni do mnie jakiś gość i twierdzi, że jest moim opiekunem w IdeaBanku, ale
    żeby przedstawić mi niesamowitą propozycję niewiarygodnego oprocentowania
    lokat to MUSZĘ mu podać kilka informacji o sobie i pierwsze co by chciał to
    nazwisko panieńskie mojej matki. Wysłałem go na drzewo, bo mnie ich propozycje
    w ogóle nie obchodzą, ale ciekawi mnie czy to nowa moda rodem z mBanku?

  • 2. Data: 2011-12-15 14:31:38
    Temat: Re: Idea stosuje zagrywki mBanku?
    Od: "herdak" <h...@g...com>

    "Konfabulator" <w...@N...gazeta.pl> skrev i meddelandet

> [...]
    > propozycje
    > w ogóle nie obchodzą, ale ciekawi mnie czy to nowa moda rodem z mBanku?

    To normalna procedura w bankowych kontaktach telefonicznych. Są to pytania
    weryfikacyjne w celu ustalenia, że rozmawia się z właściwą osobą. Może
    jedynie pracownik za wcześnie zaczął zadawać Ci te pytania nie upewniając
    się, czy jesteś zainteresowany tematem, który chciał Ci przedstawić.

  • 3. Data: 2011-12-15 14:52:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "herdak" <h...@g...com> writes:

    > "Konfabulator" <w...@N...gazeta.pl> skrev i meddelandet

    [...]
    > To normalna procedura w bankowych kontaktach telefonicznych. Są to pytania

    To NIE pOWINNO być normalne. Jakby nie patrzeć jakiś obcy człowiek chce
    ode mnie nazwisko panieńskie mojej matki.
    Niestety dopóki ludzie będą potulnie takie dane podawać, to nie sądzę,
    żeby coś się zmieniło.

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 4. Data: 2011-12-15 16:01:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > ode mnie nazwisko panieńskie mojej matki.
    > Niestety dopóki ludzie będą potulnie takie dane podawać, to nie sądzę,

    ja takich danych przez tel. nie podaję, no chyba że to ja dzwonię do
    banku i coś tam chcę uzyskać, a jak dzwoni ktoś mi nieznany to....

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2011-12-15 16:15:34
    Od: "herdak" <h...@g...com>

> [...]
    > ode mnie nazwisko panieńskie mojej matki.
    > Niestety dopóki ludzie będą potulnie takie dane podawać, to nie sądzę,

    A nie pytano Cię i nie podawałeś kiedyś w banku nazwiska panieńskiego matki,
    np. przy zakładaniu konta, czy lokaty? Była to w końcu też obca osoba, która
    Cię o to pytała. Czy miałeś do niej większe zaufanie, niż do takiego samego
    pracownika banku, tylko dla Ciebie niewidocznego? Zresztą jakie to ma
    znaczenie i czego się obawiasz podając nazwisko panieńskie matki? Cóż to za
    tajemnica wobec faktu, że przecież ten sam obcy człowiek ma wgląd do stanu
    Twojego konta. Niestety musimy akceptować procedury i mieć pewne zaufanie do
    pracowników banków, choćby niechciane.

  • 6. Data: 2011-12-15 16:26:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "herdak" <h...@g...com> writes:

> [...]
    > Cię o to pytała. Czy miałeś do niej większe zaufanie, niż do takiego samego

    Właśnie: "w banku".
    W przypadku telefonu przychodzącego, nie wiem czy po drugiej stronie
    jest "bank". To jest ta drobna różnica.

> [...]
    > tajemnica wobec faktu, że przecież ten sam obcy człowiek ma wgląd do stanu

    Zdaje się, że kompletnie nie zrozumiałeś tego o czym pisałem.

    > Twojego konta. Niestety musimy akceptować procedury i mieć pewne zaufanie do
    > pracowników banków, choćby niechciane.

    O ile faktycznie jest to pracownik banku.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/
    GNU is Not Unix
    -----------
    usenet FREE-----> news://gall.mine.nu
    Comics----------> http://gall.mine.nu/comics
    java-chat-------> http://gall.mine.nu/c
    PEERING---------> normal perring are available <> or offline peering uucp-bag by
    email
    ---------------- http://gall.mine.nu/peering
    torrent---------> http://gall.mine.nu:55555

  • 7. Data: 2011-12-15 17:49:39
    Od: "herdak" <h...@g...com>

    > Wlasnie: "w banku".
    > W przypadku telefonu przychodzacego, nie wiem czy po drugiej stronie
    > jest "bank". To jest ta drobna róznica.
    >
    > pracownika banku, tylko dla Ciebie niewidocznego? Zreszta jakie to ma
    > znaczenie i czego sie obawiasz podajac nazwisko panienskie matki? Cóz to
    > za tajemnica wobec faktu, ze przeciez ten sam obcy czlowiek ma wglad do
    >stanu

    > Zdaje sie, ze kompletnie nie zrozumiales tego o czym pisalem.

    > O ile faktycznie jest to pracownik banku.
    > KJ

    No to nastepnym razem przetestuj rozmówce podajac najpierw bledne nazwisko
    matki. W ten prosty sposób przekonasz sie czy masz do czynienia z
    pracownikiem banku czy z kims innym.

  • 8. Data: 2011-12-15 19:31:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "herdak" <h...@g...com> writes:

    [...]
    > No to nastepnym razem przetestuj rozmówce podajac najpierw bledne nazwisko
    Po co. Skoro bank dzwoni to bank ma biznes. I jemu powinno zależeć.

    m*banki potrafiły to rozwiązać. Więc może inni też niech się postarają.
    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
    ----------------

  • 9. Data: 2011-12-15 19:46:46
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Konfabulator wrote:
    > Dzwoni do mnie jakiś gość i twierdzi, że jest moim opiekunem w
    > IdeaBanku, ale żeby przedstawić mi niesamowitą propozycję
    > niewiarygodnego oprocentowania lokat to MUSZĘ mu podać kilka

    idea dzwoni z jednego numeru 22..... jakis tam warszawski, zapisz w komorce i
    juz wiesz kto dzwoni,

    ps
    raz zadzwonil z komorki, kazalem z infolinii bo ufam bardziej i tak zrobilm za
    5minut..
    W sumie fajne, przypominaja kiedy sie koncza lokaty, mozna wynegocjowac ciut
    wiekszy % ale obecnie w idea max tyo 6.1% tax free, w mBanku dali 6,5%(ale dla
    duzej kwoty)

  • 10. Data: 2011-12-15 20:29:04
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Papkin <s...@s...net> napisał(a):

    > idea dzwoni z jednego numeru 22..... jakis tam warszawski, zapisz w komorce i
    > juz wiesz kto dzwoni,

    Ale ja o tym wiem i mam ten numer zapisany. Zadzwonił numer podobny,
    22101cośtam, w każdym razie nie pokazało mi na telefonie IdeaBank, stąd moja
    wzmożona czujność. Ponadto ostatnio moim opiekunem była kobieta.

    Całość wydaje mi się podejrzana. Dlatego chciałbym wiedzieć czy Was IB też
    telefonicznie pyta o takie dane?

    Chciał nazwisko panieńskie matki, a po proteście zaproponował, że on odczyta
    mi PESEL, a ja mu podam miasto urodzenia. I czego to ma dowodzić? Nadal nie
    będę wiedział kim jest. Mogłem poprosić by podał saldo konkretnej lokaty, ale
    i tak nie chciało mi się słuchać tych bredni o 20% na lokacie.