  • 1. Data: 2011-12-14 20:28:03
    Temat: Wyciek danych z VISA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wczoraj zadzwoniła do mnie z zastrzeżonego numeru pani przedstawiająca się
    za pracownika BPH i poinformowała, że podobno VISA utraciła kontrolę nad
    danymi dotyczącymi kart. Podobno poszły numery kart oraz kody. Przesyałaja
    na swój koszt nowy "plastik". Zaintrygowało mnie to, wiec pytam, czy tylko
    do mnie dzwonili, czy to jakaś większa akcja. Karta przez nich dziś
    zablokowana, choć nie widać blokady w serwisie banku.

  • 2. Data: 2011-12-14 20:40:01
    Temat: Re: Wyciek danych z VISA
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 21:28:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > pytam, czy tylko do mnie dzwonili, czy to jakaś większa akcja. Karta
    > przez nich dziś zablokowana, choć nie widać blokady w serwisie banku.

    A jaka to karta, którą zablokował Ci bank? Jeżeli debetowa, która służy
    Ci głównie do wypłacania pieniędzy z bankomatu, to raczej bym podejrzewał
    nie VISA a raczej jakąś nakładkę na bankomat. Trzeba poczekać czy ktoś
    jeszcze napisze czy mu kartę zablokowali i jest wydana przez inny bank.
    BPH to już jest raczej niszowy bank szczególnie tutaj na grupie.

    Xenocide

  • 3. Data: 2011-12-14 20:46:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze napisze czy mu kartę zablokowali i jest wydana przez inny bank.
    > BPH to już jest raczej niszowy bank szczególnie tutaj na grupie.

    Nie.Kredytówka, która chyba nigdy nie widziała bankomatu. Może w celu
    sprawdzenia salda, ale raczej bardzo dawno temu. Włąśnie dlatego mnie to
    intryguje.

  • 4. Data: 2011-12-14 20:55:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:jcb20a$ot1$...@i...gazeta.pl...

    > Nie.Kredytówka, która chyba nigdy nie widziała bankomatu. Może w celu
    > sprawdzenia salda, ale raczej bardzo dawno temu. Włąśnie dlatego mnie to
    > intryguje.

    Ja mam karty kredytowe BPH, ale tylko Mastercardy. No i one działają bez
    zmian.

  • 5. Data: 2011-12-14 22:13:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 21:46:12 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie.Kredytówka, która chyba nigdy nie widziała bankomatu. Może w celu
    > sprawdzenia salda, ale raczej bardzo dawno temu. Włąśnie dlatego mnie to
    > intryguje.

    A gdzieś ostatnio nią płaciłeś?

    Xenocide

  • 6. Data: 2011-12-15 20:52:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > się za pracownika BPH i poinformowała, że podobno VISA utraciła
    > kontrolę nad danymi dotyczącymi kart. Podobno poszły numery kart oraz

    Znaczy PINy. Bo to niby VISA przechowuje PINy kart, no jaaasne.

    Moze mieli jakas wpadke z bankomatem albo innym np. bankiem
    (np. wlascicielem bankomatu, acquirerem), to mozliwe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2011-12-15 20:59:12
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Znaczy PINy. Bo to niby VISA przechowuje PINy kart, no jaaasne.

    piny czy cvv ?

  • 8. Data: 2011-12-15 21:07:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "brum" <s...@n...berdyczow> writes:

    > piny czy cvv ?

    Moze byc CVV, tak czy owak VISA sie tym nie zajmuje (tzn. oczywiscie
    podczas transakcji takie rzeczy przechodza, lub moga przechodzic przez
    VISA).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2011-12-15 22:21:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znaczy PINy. Bo to niby VISA przechowuje PINy kart, no jaaasne.
    >
    > Moze mieli jakas wpadke z bankomatem albo innym np. bankiem
    > (np. wlascicielem bankomatu, acquirerem), to mozliwe.

    Też mnie to dziwi i dlatego pytam, czy tylko ja dostąpiłem takiego
    zaszczytu, czy to jakaś większa afera. Jak pisąłem, moja karta prawie na
    pewno nie widziała bankomatu, chyba poza aktywacją po wymianie.

  • 10. Data: 2011-12-17 00:07:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A gdzieś ostatnio nią płaciłeś?

    Ja tej karty używałem kilka razy dziennie. Ale raczej w kółko w tych samych
    sklepach. REAL, TESCO, stacje paliw. Raczej nie podejrzewam w tym wypadku
    przejecia danych. Wiadomo, że pewności mieć nie można, ale w każdym uważam
    to za mało prawdopodobne.