  • 21. Data: 2019-02-20 08:01:11
    Temat: Re: ING Business - zmiany TOiP
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> writes:

> [...]
    [...]
    > Słowo klucz: może. Jeżeli spełnione były pewne warunki. Więc: sp. z
    > o.o. nie chroni majątku wspólników/udziałowców, jeżeli są członkami
    > zarządu -
    > z automatu. Trzeba się postarać. I przekonać o tym sąd.

    Tak, to jest, jak się disklajmera nie napisze (że się o tym wszystkim
    wie :) )
    Niemniej jednak, zgodzisz się, że od DG jest łatwiej niż od członka
    zarządu.
    KJ

    UNIX was not designed to stop you from doing stupid things, because that
    would also stop you from doing clever things.
    -- Doug Gwyn

  • 22. Data: 2019-02-20 11:03:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 20 lutego 2019 08:03:05 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]
    > wie :) )
    > Niemniej jednak, zgodzisz się, że od DG jest łatwiej niż od członka

    A jakie to warunki musi spełnić członek zarządu, żeby jego odpowiedzialność została
    uchylona?
    I kto ją ew. uchyla?
    I jak się w ogóle do zarządu wchodzi i wychodzi z niego?
    Jeszcze jest takie cudo jak prokurent - może on nie odpowiada?
    Choć chyba nie może być zarządu składającego się wyłącznie z prokurenta, więc jakiś
    słup na prezesa (a w ogóle prezes jest konieczny, czy wystarczy sam członek zarządu?
    - w zależności oczywiście jak w KRS jest wpisany sposób reprezentacji spółki) byłby
    potrzebny.

    To nie o to chodzi, by konstruować biznes z zamiarem fraudu, bo tutaj oprócz
    odpowiedzialności cywilnej wchodzi jeszcze karna, tylko żeby zbudować go jak
    najbezpieczniej w stosunku do ew. zdarzeń losowych - albo nadziania się samemu na
    nierzetelnego kontrahenta czy klienta.

    A w spółce akcyjnej zarząd też ma taką ew. odpowiedzialność jak w z o.o.?
    Tylko że do SA kapitał musi być większy.
    Jak do z o.o. potrzebne było 50k to było to za zasięgiem większość DG, ale jak teraz
    jest tylko 5k to już można bardziej cywilizowaną formę nawet dla freelancerów sobie
    stworzyć, nie mówiąc już o kimś, kto zatrudnia pracowników.