  • 1. Data: 2019-02-18 13:54:08
    Temat: ING Business - zmiany TOiP
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    1 marca 2019 roku wprowadzimy zmiany w Tabeli opłat i prowizji.

    Wprowadzamy:
    - opłatę 300 zł w sytuacji, kiedy klient nie przekaże w terminie
    określonym przez bank dokumentu, który potwierdza wykonanie
    zobowiązania wynikającego z umowy (kredytu, wieloproduktowej,
    dyskontowej, zlecenia lub prawnego zabezpieczenia wierzytelności).
    Opłatę będziemy pobierać od 1 lipca 2019,
    - opłatę za przygotowanie przez bank projektu umowy rachunku
    powierniczego lub escrow w przypadku, gdy podpisanie umowy nie
    dochodzi do skutku,
    - opłatę za przygotowanie dokumentacji i obsługę operacyjną w związku
    ze zmianami organizacyjnymi po stronie klienta.

    Podwyższamy opłaty za:
    - wpłatę bilonu (powyżej 500 sztuk). 30 zł za każde 500 sztuk bilonu,
    - złożenie zlecenia wystawienia lub zmiany gwarancji w formie
    papierowej (do 300 zł),
    - złożenie zlecenia otwarcia lub zmiany akredytywy w formie papierowej
    (do 300 zł),
    - wystawienie gwarancji w formie innej niż e-gwarancja (do 300 zł),
    - awizację akredytywy poza systemem ING Business (o dodatkowe 100 zł),
    - pozostałe zmiany warunków gwarancji /promesy dla formy innej niż
    e-gwarancja (o dodatkowe 150 zł),
    - zlecania blokady na formularzu własnym klienta (min. 150 zł),
    - wejście do poczekalni Priority Pass (z 27 USD do 32 USD),
    - realizację kolejnej dyspozycji uruchomienia, udostępnienia i
    uruchomienia kredytu i aneksu do tej dyspozycji złożonej papierowo (do
    300 zł),
    - realizację dyspozycji spłaty kredytu złożonej papierowo (do 300 zł),
    - przekazanie w formie papierowej dokumentu, który potwierdza, że
    zobowiązanie wynikające z umowy kredytowej zostało wykonane (do 300
    zł).

    Dodatkowo ujednolicamy opłatę za pośrednictwo w przekazaniu
    komunikacji przy gwarancji krajowej z opłatą za pośrednictwo przy
    gwarancji zagranicznej w wysokości 200 zł.
    Wszystkie zmiany znajdziesz na naszej stronie www.ingbank.pl w Tabeli
    opłat i prowizji
    https://www.ing.pl/dokumenty-fis-i-korporacji/tabela
    -oplat-prowizji
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 2. Data: 2019-02-18 14:01:46
    Temat: Re: ING Business - zmiany TOiP
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > 1 marca 2019 roku wprowadzimy zmiany w Tabeli opłat i prowizji.

    [...]
    > https://www.ing.pl/dokumenty-fis-i-korporacji/tabela
    -oplat-prowizji

    Gdzie to było? Bo ja nic nie dostałem?
    KJ
    Just give Alice some pencils and she will stay busy for hours.

  • 3. Data: 2019-02-18 15:09:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 Feb 2019 14:01:46 +0100, k...@p...onet.pl (Kamil
    Jońca) wrote:

    >[...]
    -oplat-prowizji

    >Gdzie to było? Bo ja nic nie dostałem?

    Po zalogowaniu do ingbusinessonline w górnej części, nad wykazem
    rachunków.

    WAM

  • 4. Data: 2019-02-18 15:13:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > Po zalogowaniu do ingbusinessonline w górnej części, nad wykazem
    > rachunków.

    Ale rozumiem, że to nie dotyczy DG?
    KJ

    The only way to amuse some people is to slip and fall on an icy pavement.

  • 5. Data: 2019-02-18 15:56:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 Feb 2019 15:13:25 +0100, k...@p...onet.pl (Kamil
    Jońca) wrote:

    >Ale rozumiem, że to nie dotyczy DG?
    Zmiany widziałem w ingbusiness. Czy w innych segmentach też są - nie
    wiem.

    WAM

  • 6. Data: 2019-02-18 16:40:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 15:55:31 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

    > Zmiany widziałem w ingbusiness. Czy w innych segmentach też są - nie
    > wiem.

    Hmmm, to DG i/lub fizole korzystają sobie z akredytywy, i innych takich ciekawostek z
    tego komunikatu, tak w ramach zabicia czasu?

  • 7. Data: 2019-02-18 17:06:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmmm, to DG i/lub fizole korzystają sobie z akredytywy, i innych takich ciekawostek
    z tego komunikatu, tak w ramach zabicia czasu?

    Nie wiem czy korzystają, ale widziałem "spore" DG[1], i wierzę, że
    mogliby.
    KJ
    [1] - nie, nie wiem dlaczego nie zmienili formy.
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Wisdom is rarely found on the best-seller list.

  • 8. Data: 2019-02-19 10:12:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 17:09:09 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    ciekawostek z tego komunikatu, tak w ramach zabicia czasu?

    > Nie wiem czy korzystają, ale widziałem "spore" DG[1], i wierzę, że
    > mogliby.

    Bardziej to było do WAM - takie podprogowe pytanie, czy grupę naprawdę czyta aż tak
    wielu korzystających z ing business? Choć kto wie, może tak.
    A w TOiP ING dla DG są w ofercie takie ciekawostki jak akredytywa?

    Co do dużych DG - to jeszcze trzeba sprawdzić, jak bogaty jest ten prowadzący - może
    się okazać niezłym nędzarzem, za to bardzo kochanym przez rodzinę - dom żony,
    samochód córki (albo odwrotnie, bo "odżonić" się nie jest zbyt trudno, ale
    "odcórczyć" się praktycznie nie da), nawet ten garnitur, co na sobie ma, to pożyczony
    (podobno powstał jakiś serwis do pożyczania sobie - zapewne za opłatą - "markowych"
    ciuchów na godziny - fuj).

    Inna sprawa, po co takie hocki robić, jeśli spółkę z o.o. można sobie założyć mając
    5k (a w niektórych przypadkach i mniej) - no, może jeden kłopot, że takie 5k głupio w
    mailach może wyglądać.
    Bo już taka duża DG to i tak się na uproszczone formy opodatkowania nie załapie - a w
    sp. z o.o. można się zatrudnić jako prezes na 1/16 etatu i jeszcze na ZUSie
    oszczędzić.
    Czy może jednak sp. z o.o. ma jakieś inne wady, o których nie wiem?

  • 9. Data: 2019-02-19 10:46:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > etatu i jeszcze na ZUSie oszczędzić.
    > Czy może jednak sp. z o.o. ma jakieś inne wady, o których nie wiem?

    To nie do mnie pytanie. :) IMO chodzi o 'funkcjonowałem tak do tej pory,
    to po co zmieniać;

    KJ

    You will visit the Dung Pits of Glive soon.

  • 10. Data: 2019-02-19 11:20:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-02-18, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > [1] - nie, nie wiem dlaczego nie zmienili formy.

    Bo 1-os DG to najtańszy podatkowo (liniowe 19%) sposób na osobiste
    dochody, a przy tym nie wymaga to wielkich wysiłków księgowych?
    To tak na przykład. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com