  • 1. Data: 2014-01-08 19:44:22
    Temat: IMO nadchodzą niskie podatki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nawet do 13%...

    http://www.youtube.com/watch?v=y9fLsWL4Sgo

    2 minuta 31 sekunda

    Gdy już nadejdą, być może Putim I Łagodny doprowadzi
    do zwrócenia mi mojej własności, czym zyska sobie
    mój głos w urnie wyborczej. I będę wreszcie mógł
    pojechać do Grodna bez wizyt. Dawno mnie tam nie
    było, choć to bliżej niż do Augustowa. Granica
    białorusko-białoruska jest jedną z najboleśniejszych
    granic państwowych czy terytorialnych, jakie znam.

    Podobną do niej jest tylko granica ukraińsko-ukraińska.

    Nie wiem, dlaczego litewsko-litewska granica nie była aż tak bolesna.

    -=-

    O tym, jak Bug podzielił boleśnie rodziny -- śpiewano dookoła
    mnie, gdy miałem kilka lat. Jeszcze, gdy miałem kilkanaście,
    ludzie twierdzili, że z terytorium PRLi widzieli światła Grodna.
    Żyli wówczas jeszcze dziadkowie tak mocno i boleśnie wpatrzeni
    w historię, że przynajmniej wpatrywali się w tamte strony! Na
    lekcjach w podstawówce obiecywano nam, że za jakiś czas
    pojedziemy tam, jak do siebie, bo komunizm kiedyś padnie...

    Padł -- granice zostały wzmocnione.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-01-10 14:18:52
    Temat: Re: IMO nadchodzą niskie podatki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lak6ac$89q$...@n...news.atman.pl

    > Nawet do 13%...

    > http://www.youtube.com/watch?v=y9fLsWL4Sgo

    > 2 minuta 31 sekunda

    Proponuję tez obejrzenie tego:

    http://www.youtube.com/watch?v=3a-PN4n0USs

    Max Kolonko chyba ma zaniki pamięci. ;)

    Ponadto w marmurze nie warto rzeźbić granic, bo marmur
    jest miękką skałą. Raczej (jeśli już) warto rzeźbić
    w skale -- to w granicie.

    Ale tak naprawdę najtwardsze granice to granice wyznaczone
    wiarą czy wyznaniem religijnym. Ludzie chętnie rozstają się
    ze swoją kulturą, swoją przeszłością, swoim językiem, ale
    nie ze swoim Bogiem.

    Białorusi i Ukrainie pod względem religii bliższa jest Rosja niż Polska.

    Mądrość władców sprawiała, że w jednym organizmie państwowym
    (o ile tak można nazwać unię Litwy z Koroną) skupione były
    różne religie: różne odmiany prawosławia, rzymski katolicyzm,
    przeróżne odłamy protestantyzmu, judaizm, islam... Głupota
    zaś sprawiała, że rzymski katolicyzm był narzucany siłą,
    podstępem, intrygą czy jakoś podobnie...

    Wyrywanie ludziom Boga z ich serc (katolicyzacja, ateizacja
    iip.) zawsze kończy się źle -- nierzadko rozlewem krwi.

    Gdyby nie katolicyzacja ziem wschodnich -- RON być może sięgałaby za Ural.

    Miliony ludzi oddały życie za ,,kierunek modlitewny''. ;)
    ,,Rzymianin'' kreślił znak krzyża tak, a prawosławny -- odwrotnie.
    Obaj mieli te same przykazania (w tym i ,,nie zabijaj'', i ,,nie
    pożądaj żadnej rzeczy bliźniego swego'') a jednak o słuszność
    wiary toczono najstraszliwsze wojny...

    -=-

    Boże coś Polskę przez tak liczne wieki otaczał Rosją, Szwecją i Niemcami,
    przed Twe ołtarze zanosim błaganie: sąsiedztwo Turcji racz przywrócić Panie

    Boże coś Polskę przez tak liczne wieki otaczał Rosją, Szwecją i Niemcami,
    przed Twe ołtarze zanosim błaganie: sąsiedztwo Turcji racz nam wrócić Panie

    Boże coś Polskę przez tak liczne wieki otaczał Rosją, Szwecją i Niemcami,
    przed Twe ołtarze zanosim błaganie: sąsiedztwo Turcji pobłogosław Panie

    [Boże coś Polskę przez tak liczne wieki otaczał Rosją, Szwecją i Niemcami,
    przed Twe ołtarze zanosim błaganie: wojenką z Turcją pobłogosław ;) Panie]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'