  • 1. Data: 2002-06-27 06:01:49
    Temat: Handlowy - detaliczna ekspansja ;-)
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    http://gazety.pl/portal/frameset.php3?url=http://gaz
    ety.pl/arch_zajawki/praw
    oigospodarka/020627czwartek27czerwca2002/gospodarka/
    prawoigospodarka_020627c
    zwartek27czerwca2002_gospodarka_11.html

    ZAOSTRZA SIĘ WALKA MIĘDZY BANKAMI O INDYWIDUALNYCH KLIENTÓW

    Handlowy - detaliczna ekspansja

    Bank Handlowy, który ma 4 proc. rynku bankowych usług detalicznych planuje,
    że do 2004 roku podwoi ten udział. Natomiast w ciągu najbliższych trzech lub
    pięciu lat zamierza powiększyć swój udział w rynku usług detalicznych do 10
    proc.

    Bank będzie realizował swoje plany powiększenia liczby klientów detalicznych
    za pośrednictwem Citibanku, który wydał do tej pory w Polsce 400 tys. kart
    kredytowych, a na całym świecie korzysta z jego usług ponad 100 mln osób.
    Ekspansję detaliczną chce też realizować wykorzystując do tego celu placówki
    zajmujące się obsługą klientów korporacyjnych. Zdaniem przedstawicieli
    Handlowego bank ma obecnie 60 proc. udziału w rynku kart kredytowych. W
    ciągu ostatnich 12 miesięcy przychody z usług detalicznych wzrosły o 35
    proc., co zdaniem Handlowego jest wyraźnym sygnałem, że ekspansja detaliczna
    banku powinna zakończyć się sukcesem. BHW liczy nie tylko na pozyskanie
    nowych klientów, ale także na odebranie ich innym bankom.

    Jak powiedział dziennikarzom wiceprezes Handlowego Philip King, bank nie
    może mieć swoich placówek na każdym rogu ulicy, stąd pomysł wykorzystania do
    ekspansji detalicznej także placówek zajmujących się do tej pory obsługą
    klientów korporacyjnych. Citibank rozpoczął ostatnio kampanię reklamową w
    telewizji, chcąc utrwalić swój wizerunek w pamięci klientów. Poza tym mała
    jest jeszcze wiedza naszego społeczeństwa o kartach kredytowych i
    korzyściach z posługiwania się tą formą płatności. Zdaniem Kinga usługi
    Citibanku mogą być tańsze jeżeli wszystkie banki przystąpią do Biura
    Informacji Kredytowej i lepsze będzie monitorowanie sytuacji klienta, który
    stara się albo już otrzymał kredyt. To jest m.in. powodem, że kredyt z
    Citibanku, zaciągnięty na przykład w Stanach Zjednoczonych jest tańszy, niż
    w Polsce, bo tam informacja o tak zwanej zdolności kredytowej jest ogólnie
    dostępna.

    Wiceprezes King podkreślił, że BHW nie chce być bankiem tylko dla osób
    zamożnych ale jednocześnie chce, żeby jego klienci byli aktywni. Podczas
    planowanej ekspansji bank będzie się starał wykorzystać dotychczasowe
    doświadczenie, zwłaszcza, że w wielu rodzajach usług Citibank był pionierem
    na polskim rynku. W tym roku dział pożyczek Citibanku okazał się bardziej
    rentowny, niż w roku ubiegłym, mimo rosnącego bezrobocia i pogarszającej się
    sytuacji gospodarstw domowych. Ponad 70 proc. klientów Citibanku korzysta z
    możliwości zaciągnięcia kredytu, mimo że nie jest on tani. Mało jest jednak
    osób, które są zadłużone przez długi czas. Kredyt ten jest bowiem
    szczególnie drogi jeśli się z niego długo korzysta.

    Szkoda ze nie podali ze zmienili pzy okazji godziny otwarcia i tylko kilka
    oddzialow jest czynnych w sobote :/

    --
    JaKi
    ________________

  • 2. Data: 2002-06-27 13:04:05
    Temat: Re: Handlowy - detaliczna ekspansja ;-)
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwartek27czerwca2002_gospodarka_11.html
    >

    > Szkoda ze nie podali ze zmienili pzy okazji godziny otwarcia i tylko kilka

    Wlasnie, slyszalem ze w wiekszych miastach w soboty bedzie po jednym
    oddziale otwartym, szkoda, bo wlasnie w sobote mozna ewentualnie pojsc do
    oddzialu, jezeli w ogole do niego trzeba isc.
    Pozdrawiam

    Krzysiek Kujawski

  • 3. Data: 2002-06-27 14:19:36
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Z ich linia kredytowa na 19,99 % kredytem w karcie na 38% i wszelkimi innymi
    przyjaznymi klientowi udogodnieniami serdecznie "pozdrawiam" ich ekspansje

    "fido dido"