  • 1. Data: 2003-04-24 08:03:40
    Temat: Gotówka śmierdzi
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Witam,

    Zapragnąlem opłacić wniosek o odpis aktualny z rejestru (KRS).
    Rejestr wymaga, by poświadczenie dokonania zapłaty było z pieczątką i
    podpisem.
    Rejestr w Gdańsku jak sama nazwa wskazuje mieści się w Gdyni. Ja mam
    konto w Gdańsku, więc "pieczątki" nie chciało mi się "wieźć".
    W budynku d.PLO - tam gdzie mieści się rejestr - są trzy banki:
    Raifeissen, BPH PBK i Myllenjum.
    Raiffeisen nie realizuje wpłat gotówkowych na cudze konta wogóle.
    BPH - i owszem. Prowizaj od wpłaty 30 zł - 14 zł. Pytam miłej Pani, skąd
    taka kwota, dlaczego nie 7 albo nie 200? Dowiaduję, się że to najniższa
    możliwa, ale nie potrwa to długo, bo podniosą kwotę i być może zachowają
    się jak sąsiedzi. W millenium nie sprawdzałem.
    Nieco dalej w okolicy jest LG - tu o ile nie zmienili prowizja wynosi 5
    zł. Duży plus.

    Gratuluję dobrego samopoczucia zarządom banków, także mojego, z którego
    wyjście z pieczątką i kwitkiem w dniu realizacji operaci jest wprawdzie
    możliwe, ale wymaga negocjacji. Można zgadywac, co to za bank, nie ma to
    znaczenia, bo tak zapewne powinno być w każdym banku, a jeżeli powinno,
    to będzie.

    Pzdr: Dogbert

  • 2. Data: 2003-04-24 08:10:22
    Temat: Re: Gotówka śmierdzi
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > podpisem.
    > Rejestr w Gdańsku jak sama nazwa wskazuje mieści się w Gdyni.

    A za to Sąd Pracy jest w Gdyni, a mieści się w Gdańsku. :-)

    m23m

  • 3. Data: 2003-04-24 08:17:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    a nie lepiej na poczte? 3 zeta.

  • 4. Data: 2003-04-24 08:26:58
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > a nie lepiej na poczte? 3 zeta.

    Dla mnie lepiej;
    Trochę mnie dziwi kierunek w którym sprawy zmierzają, bo bank zawsze
    kojarzył mi się z pieniędzmi - jeżeli nie chcą tam gotówki, to tak jakby
    w sklepie mięsnym sprzedawali witaminy i wodę mineralną, bo taniej,
    zdrowiej i się nie psują.

    Pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2003-04-24 09:19:45
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik No pisze:

> [...]
    > kojarzył mi się z pieniędzmi - jeżeli nie chcą tam gotówki, to tak jakby
    > w sklepie mięsnym sprzedawali witaminy i wodę mineralną, bo taniej,
    Gotówka dla dzisiejszego banku to rzecz nieco kłopotliwa:
    ochrona, koszty przewozu i konwoju, konieczność odprowadzania
    nadmiaru i zasilania w przypadku niedoboru, pieniądz w gotówce leżący
    w skarbcu nie pracuje itd. IMHO Najchętniej banki ograniczałyby obroty
    gotówką na terenie oddziału do minimum.

    mj

  • 6. Data: 2003-04-24 09:36:21
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > kojarzył mi się z pieniędzmi - jeżeli nie chcą tam gotówki, to tak jakby
    > w sklepie mięsnym sprzedawali witaminy i wodę mineralną, bo taniej,

    hhmm czyzbysmy byli sasiadami?
    najblizszy mojego miejsca zamieszkania sklep miesny idzie w tym kierunku :-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-04-24 10:57:55
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > nadmiaru i zasilania w przypadku niedoboru, pieniądz w gotówce leżący
    > w skarbcu nie pracuje itd. IMHO Najchętniej banki ograniczałyby obroty

    Ok, tyle tylko, że gotówka to pieniądze, a tym bank się zajmuje - w
    piekarni chleb też przeszkadza, bo mąkę odpowiednią trzeba kupić, chleb
    trzeba rozwieźć, starzeje się i schnie, więc nie można napiec na zapas.
    etc.
    Gdyby piekarnia w drodze do redukcji kosztów zaczęła sprzedawać zestawy:
    mąka+woda+ulepszacze+zakwas do samodzielnego wypieku w domu, też można
    powiedzieć, że nikt chleba kupować nie musi, można jeść ryż i makaron
    (pasta - to dla nowobogackich, co nie wiedzą, co to makaron).

    Przechowanie i obrót gotówki to jedna z podstaw bankowości - póki co nie
    da się jej zastąpić w 100% - być może to co się dzieje jest racjonalne z
    krótkookresowego punktu widzenia (kosztów), co nie zmienia faktu, że
    utrudnia życie.

    W mojej ocenie bank przestaje świadczyć usługi, a stara się naginać
    zachowania klienta do swych potrzeb, czerpiąc profit z cudzej aktywności
    - a to, jak mawiał baca jest już czyste kurestwo.

    Pzdr: Dogbert

  • 8. Data: 2003-04-24 11:02:19
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    a tam użytkownik No pisze:

> [...]
    [...ciach wywody o mące...]

    > W mojej ocenie bank przestaje świadczyć usługi, a stara się naginać
    > zachowania klienta do swych potrzeb, czerpiąc profit z cudzej aktywności
    > - a to, jak mawiał baca jest już czyste kurestwo.

    W skrócie: Banki starają się zwykle zadowolić nie klienta, lecz
    swych akcjonariuszy (co jest chyba zrozumiałe).
    Klienta można urobić jak mąkę tak, aby przynosił większe zyski.
    --
    ___ .
    /)/)( / /

  • 9. Data: 2003-04-24 13:25:18
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)

    > W skrócie: Banki starają się zwykle zadowolić nie klienta, lecz
    > swych akcjonariuszy (co jest chyba zrozumiałe).
    > Klienta można urobić jak mąkę tak, aby przynosił większe zyski.

    Zwłaszcza, jak się skamle na pl.bb jakie to dla banku wszystko drogie i
    jakie to on ma koszty.

    pzdr: Dogbert

  • 10. Data: 2003-04-26 22:45:14
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    No Name wrote:
> [...]

    Slyszalem tez skamlanie, ze nie mozna przyjsc do oddzialu i spokojnie
    wplacic gotowki na konto - bo emeryci placacy rachunki i raty za radio
    skutecznie tworza tlok.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl