  • 1. Data: 2003-07-10 08:25:20
    Temat: [GEMieszkaniowy] takie mam pytanie w związku z kredytem konsolidacyjnym - [długie]
    Od: "pawgra" <p...@g...pl>

    Biorę w GE Mieszkaniowym 42000 PLN (denominowane w CHF) kredytu
    konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę moich róznych zobowiązań. Jest
    to kredyt zabezpieczony hipoteką na mieszkaniu.

    W umowie kredytowej znalazłem taki oto zapis:

    <cite>

    §1

    1. Bank zobowiązuje się oddać do dyspozycji Kredytobiorcy kwotę w wysokości
    14.800 CHF

    (ciach)

    5. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi w 240 równych miesięcznych ratach
    kapitałowo-odsetkowych na zasadach określonych w §10. Wysokość pierwszej
    raty wynosi 141.84 CHF

    §2

    1. Oprocentowanie kredytu na dzień sporzadzenia umowy wynosi 7,9% w skali
    roku i stanowi sumę marży banku w wys. 7,35 punktu procentowego oraz
    aktualnie obowiązującego indeksu L3 opisanego szczegółowo w § 8.
    2. W przypadku gdy nieruchomość w dniu wypłaty kredytu nie ma założonej
    księgi wieczystej do czasu przedstawienia przez kredytobiorcę w banku odpisu
    z KW potwierdzających wpis praw kredytobiorcy, brak obciążeń poza
    akceptowanymi przez bank oraz prawomocny wpis hipoteki na rzecz Banku na
    pierwszym miejscu oprocentowanie kredytu będzie podwyższone o 2 punkty
    procentowe (2%). Obniżenie nastąpi ... (ciach)

    (ciach)

    §6

    2. Całkowity koszt kredytu wynosi 16083,06 CHF, a rzeczywista stopa
    oprocentowania wynosi 9,157.

    </cite>

    I teraz kilka pytań:

    Pierwsza rata wynosi 141,84 - ile wynosi każda następna ???? Tyle samo ??

    Czy prawdą jest, że kwota kredytu (14800 CHF) powiększona o całkowity koszt
    kredytu (16083,06 CHF) podzielona przez 240 okresów spłaty powinna dać kwotę
    raty ?

    Niestety ani posrednik bankowy, ani sam bank nie chce / nie potrafi* mi na
    to pytanie odpowiedzieć.

    Dla ułatwienia napiszę że kwota pierwszej raty pomnozona przez ilość rat
    daje kwotę 34041,6 CHF a nie jakby to wynikało z sumowania wartości kredytu
    i jego całkowitego kosztu 30883,06 CHF

    Pomożecie rozwiązać ten niełatwy problem ?? ;)

    Pozdrawiam
    pawgra

  • 2. Data: 2003-07-10 08:46:37
    Od: "fumare" <f...@p...onet.pl>

    jezeli ci to ulatwi
    to napisz na moj priv
    a ja ci przesle kalkulatory z GE

    --
    KOperX
    LEGALIZE GANJA

  • 3. Data: 2003-07-10 19:43:19
    Od: "gege" <g...@s...com.pl>

    > I teraz kilka pytań:
    >
    > Pierwsza rata wynosi 141,84 - ile wynosi każda następna ???? Tyle samo ??
    Tak, chyba ze zmieni sie oprocentowanie lub bedziesz slacac kredyt
    wczesniej.

> [...]
    koszt
    > kredytu (16083,06 CHF) podzielona przez 240 okresów spłaty powinna dać
    Zapewne chodzi o wszystkie koszty: prowizje, oplaty itp.