  • 1. Data: 2006-11-28 17:20:32
    Temat: GE Bank Mieszkaniowy i wpisy w BIK (chciałem refinansować kredyt hipoteczny w GE)
    Od: Wojtek <w...@t...pro24.pl_usun>

    Z wielkim zdziwieniem (uważam się za dobrego płatnika kredytu
    hipotecznego w GE) stwierdziłem ze inny bank odmówił mi kredytu ze
    względu na "występujące na raporcie z BIK opóźnienia w spłatach .."

    Wystąpiłem do BIK o raport standardowy i o mało nie padłem.
    Kilka ostatnich spłat rat kredytu oznaczone jako opóźnione o 6 dni !

    Zadzwoniłem do infolinii GE i zrobiłem awanturę.
    Wysłałem fax z żądaniem sprostowania i w tydzień później otrzymałem list
    z GE z przeprosinami (!) i informacją że wysyłają sprostowanie do BIK!

    Dopiero teraz skojarzyłem że moje "spóźnione wpłaty" przypadały w
    miesiącach bezpośrednio po tym jak wystąpiłem o opinię kredytową (jak
    zaczynałem myśleć o refinansowaniu kredytu GE).

    Co więcej jak rozmawiałem z infolinią to złożono mi ofertę szybkiej
    pożyczki hipotecznej (do 70tys PLN) jeśli zdecyduję sie na kontynuowanie
    umowy kredytowej.

    Jestem pewien, że w GE celowo manipulują danymi aby w ten prymitywny
    sposób utrudnić refinansowanie kredytu co (ich zdaniem) zwiększa
    "szansę" zatrzymania klienta...

    Czy ktoś miał podobne doświadczenia z tym bankiem ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2006-11-28 22:39:11
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    Wojtek napisał(a):
> [...]
    > "szansę" zatrzymania klienta...
    >
    > Czy ktoś miał podobne doświadczenia z tym bankiem ?

    Tak zdaje sie ze robia rozne numery.
    Spoznienie z jedna rata i wpisuja windykacja etc...
    Co oczywiscie nie zabrania wziecia kredytu u nich ;)

    Taka chyba polityka zatrzymania klienta.

    pozdrawiam

    dwr

  • 3. Data: 2006-11-30 10:53:47
    Od: "Wojt@s" <W...@o...pl>

    ja wziąłem kredyt hipoteczny w GE
    wszystko pięknie ładnie

    miałem upatrzone mieszkanie <rynek wtórny>
    i jak najszybiej potrzebowałem kasy na zfinalizowanie kupno mieszkania
    Konsultant zrobił mi całą symulacje co i jak z oprocentowaniem, raty i inne
    bzdety ..
    następnie GE wysłał do mieszkania rzeczownawce , który zmiejszył wartość
    nieruchomości
    nie zostałem o tym powiadomiony !!

    w momencie, gdy przyszło do podpisania umowy
    oprocentowanie kredytu które miało być 2,65 % było 2,95 %

    wiem, że widziałem to oprocentowanie podwyższone, ale dopiero w momencie
    podpisywania umowy
    a zależało mi na podpisaniu umowy jak najszybiej
    i nie było szans sie wtedy odwoływać od podwyższenia oprocentowania

    jak myślicie można napisać do banku jakieś pismo ??
    wyjaśnić tą sprawę ??
    z góry za informacje !!
    Pozdrawiam
    Wojt@s

  • 4. Data: 2006-11-30 12:09:19
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Wojt@s wrote:

> [...]
    > nie zostałem o tym powiadomiony !!
    >
    > w momencie, gdy przyszło do podpisania umowy
    > oprocentowanie kredytu które miało być 2,65 % było 2,95 %

    Czy te dwie rzeczy mają ze sobą jakiś związek? Jakie są konsekwencje
    niższej wyceny nieruchomości?

    Może marża pozostała taka sama jak w pierwotnych negocjacjach, a
    oprocentowanie wzrosło z powodu wzrostu Liboru?

    > jak myślicie można napisać do banku jakieś pismo ??
    > wyjaśnić tą sprawę ??

    Dziwne pytanie. Oczywiście że można. Możesz wysłać dowolne pismo
    gdziekolwiek. Albo lepiej nie wysyłać pocztą (strajki) tylko złożyć w
    oddziale banku.

    Karol

  • 5. Data: 2006-11-30 13:18:45
    Od: "Wojt@s" <W...@o...pl>

    > Czy te dwie rzeczy mają ze sobą jakiś związek? Jakie są konsekwencje
    > niższej wyceny nieruchomości?
    >
    > Może marża pozostała taka sama jak w pierwotnych negocjacjach, a
    > oprocentowanie wzrosło z powodu wzrostu Liboru?

    nie !!
    gościu później mi sie tłumaczył, że wyższe oprocentowanie jest z związku z
    niższa wartością nieruchomości niż na początku podałem