  • 1. Data: 2002-12-10 10:09:29
    Temat: Fuzja BPH PBK z BRE ?
    Od: s...@p...onet.pl

    Moim zdaniem powstał by ogromny moloch nad którym trudno zapanować.
    Nie wiem również czy koszty fuzji nie okazały by się zbyt duże, trzeba by paru
    lat aby odczuć efekt fuzji i synergii.

    Co o tym sądzicie?

    cześć
    Dziś w Pulsie Biznesu

    Rynek: fuzja BPH BPK z BRE miałaby sens

    Commerzbank i HVB mogą powrócić do rozmów o fuzji. Gdyby tak się stało,
    zapewne kolejnym krokiem byłoby połączenie należących do nich w Polsce BPH PBK
    i BRE. To było- by dobre rozwiązanie twierdzą analitycy.

    Choć zarządy BPH PBK i BRE Banku zgodnie podkreślają, że nie prowadzą rozmów o
    fuzji, to wiadomo, że to nie one ostatecznie o tym zdecydują. Wszystko zależeć
    będzie od rozstrzygnięć na rynku europejskim i tego, na jakich partnerów
    zdecyduje się ostatecznie Commerzbank - właściciel BRE Banku i HVB - właściciel
    BPH PBK. Tymczasem Munich Re, znaczący udziałowiec obu niemieckich banków,
    właśnie zapowiedział, że nie będzie przeciwny rozmowom o ich połączeniu.

    Fuzja banku niemieckiego z austriackim w konsekwencji zapewne doprowadziłaby do
    połączenia polskich spółek.

    - Gdyby do fuzji BPH PBK z BRE doszło teraz, nowy bank byłby pod względem
    funduszy własnych największym graczem na rynku i usunąłby w cień
    dotychczasowego lidera Pekao SA - mówi Marcin Materna, analityk DM BIG BG.

    Choć już obecnie BPH PBK jest trzecim pod względem wielkości bankiem, to jednak
    nie zagraża pozycji największych. Po fuzji z BRE zbliżyłby się np. sumą
    bilansową do Pekao SA i zdecydowaną przewagę nad nim miałby tylko PKO BP.
    Zagroziłby też liderom zarówno na rynku depozytów klientów, jak i kredytów.

    Obserwatorzy rynku zwracają uwagę, że do tej pory w Polsce łączyły się głównie
    podobne banki, walczące o ten sam rynek.

    - BPH PBK i BRE to banki, które się wzajemnie uzupełniają na wielu rynkach, np.
    detalicznym, korporacyjnym, leasingowym czy inwestycyjnym. Każdy z partnerów
    mógłby wiele wnieść do nowej instytucji - uważa Marek Świętoń, analityk ING BSK
    IM.

    PKO BP, żeby nie tracić czasu na budowanie własnej oferty obsługi
    elektronicznej, w ubiegłym miesiącu kupił Inteligo, bezpośredniego konkurenta
    należących do BRE mBanku i MultiBanku.

    - Dzięki fuzji z BRE, BPH PBK zyskałby najnowocześniejszą ofertę bankowości
    elektronicznej, która stanowiłaby doskonałe uzupełnienie jego tradycyjnej,
    opartej na trzeciej co do wielkości sieci w kraju, obsługi detalicznej -
    wylicza Marek Świętoń.

    Skorzystaliby na tym zarówno klienci trzeciego pod względem udziału w rynku
    banku detalicznego - BPH PBK, jak i najlepszego na rynku obsługi
    elektronicznej - BRE Banku.

    Na rynku korporacyjnym i małych i średnich przedsiębiorstw, spółki także by się
    uzupełniały.

    - BRE jest wyspecjalizowany w bankowości inwestycyjnej. W BPH PBK tę
    działalność prowadzi w Polsce CA IB, należący do grupy HVB - mówi Marcin
    Materna.

    Również na rynku zarządzania aktywami przewagę ma BRE, ponieważ i tę
    działalność przejął od BPH PBK CA IB.

    Również BRE zarządza jedną z czołowych w Polsce spółek leasingowych. Dwie firmy
    należące do BPH PBK nie mają równie mocnej pozycji.

    Na rynku emerytalnym mocniejszy jest BRE.

    - Należący do BRE Skarbiec ma skłonność do konsolidowania sektora OFE i piątą
    pozycję na rynku. Ewentualna fuzja między bankami przyspieszyłaby sprzedaż
    przez BPH PBK 10 proc. udziału w OFE CU - uważa Marek Świętoń.

  • 2. Data: 2002-12-10 10:21:16
    Temat: Re: Fuzja BPH PBK z BRE ?
    Od: s...@o...pl

    > Moim zdaniem powstał by ogromny moloch nad którym trudno zapanować.

    moloch powiadasz... :) ten potencjalny moloch to mały pikuś w porównaniu z
    gigantami światowej bankowości które "jakoś" sobie radzą :)

  • 3. Data: 2002-12-10 10:29:47
    Od: o...@o...pl

    > Moim zdaniem powstał by ogromny moloch nad którym trudno zapanować.
    > Nie wiem również czy koszty fuzji nie okazały by się zbyt duże, trzeba by
> [...]

    Zapytaj S. Lachowskiego na czacie, na który nas zapraszasz. :-)))
    odz

  • 4. Data: 2002-12-10 10:31:16
    Od: o...@o...pl

  • 5. Data: 2002-12-10 10:35:34
    Od: k...@w...pl

    > Moim zdaniem powstał by ogromny moloch nad którym trudno zapanować.
    > Nie wiem również czy koszty fuzji nie okazały by się zbyt duże, trzeba by
> [...]
    Zapytaj S.Lachowskiego na czacie, na który zapraszasz :-))))

  • 6. Data: 2002-12-10 12:53:18
    Od: s...@p...onet.pl

    > moloch powiadasz... :) ten potencjalny moloch to mały pikuś w porównaniu z
    > gigantami światowej bankowości które "jakoś" sobie radzą :)

    No to spójrz np. na niemiecki DB, Dresner...

  • 7. Data: 2002-12-10 13:02:07
    Od: o...@o...pl

    > No to spójrz np. na niemiecki DB, Dresner...

    Poszerz swoje horyzonty i popatrz na banki amerykańskie. Prędzej czy później
    wejdą ze swoim kapitałem mocniej do Europy - a banki z kap. niemieckim
    będą "musiały skorzystać z oferty potencjalnego inwestora".
    No - chyba, że wcześniej zaczną się dzielić...
    odz