  • 11. Data: 2009-02-20 20:12:53
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne -- pytanie z gatunku 'co robić?'
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Fri, 20 Feb 2009 18:12:59 +0100, name: r...@k...pl:

    > Prawdziwi twardziele to konwertują teraz na akcyjne :).

    Nieee... *prawdziwi* twardziele to wciąż trzymają na akcyjnych.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 12. Data: 2009-02-20 20:39:56
    Od: Marcin <m...@a...eu>

    Użytkownik grupy bradley.st wystukuje:

    > Sklanialbym sie rowniez, ale nie znajac dokladnych danych raczej
    > zgaduje.

    Obydwa fundusze są tak skonstruowane, że do 80% to mogą być jakieś
    obligacje i tym podobne "pierdoły" i jak na razie tylko ta złudna
    świadomość powstrzymuje mnie przed umarzaniem. Stan sprawdzam
    praktycznie codziennie. Od kilku dni nie wygląda to zbyt różowo (jakby
    przez ostatnie miesiące wyglądało...). Ale jeszcze poczekam.

    Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-02-20 21:55:20
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 20 Lut, 21:12, Miroo <m...@C...LETTERSpl> wrote:
    > Date: Fri, 20 Feb 2009 18:12:59 +0100, name: r...@k...pl:

    > Nieee... *prawdziwi* twardziele to wciąż trzymają na akcyjnych.

    Zwłaszcza w Misiach ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 14. Data: 2009-02-21 15:01:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Feb 2009 13:55:20 -0800 (PST), w
    <7...@t...go
    oglegroups.com>, Jacek
    Erazmus <j...@g...com> napisał(-a):

    > Zwłaszcza w Misiach ;-)

    Niee, naprawdę prawdziwi twardziele to sprzedają misie i kupują euro :)

  • 15. Data: 2009-02-21 18:49:41
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 20 lut 2009 o 19:12 GMT, bradley.st napisał(a):

    > Gratuluje! Tylko po co uzywac do tego funduszy, ktorym placisz za
    > zarzadzanie srodkami

    Nic nie place, uzywam SFI mBanku(tak, wiem oplata jest ukryta :)

    >, zamiast inwestowac bezposrednio i reagowac na
    > biezaco na rynku opcji, walut czy co cie tam kreci.?

    Nie mam na to czasu, to jest tylko takie moje hobby, zagladam sobie w ciagu
    dnia,albo wieczorem na notowania funduszy, obserwuje co sie dzieje,
    podejmuje decyzje, zajmuje to 15-30minut dziennie

    > Ktorej czesci frazy: "fundusz jest z zalozenia inwestycja
    > dlugoterminowa" nie zrozumiales?
    > "Z zalozenia", czy "dlugoterminowa"? :)

    chodzilo mi o "dlugoterminowa"...

    Dla mnie dlugoterminowosc to tak jak z funduszami "stabilnego wzrostu",
    jedno jak i drugie ma swoja nazwe nie do konca zgodna z rzeczywistoscia...

    > To jak uzywasz funduszy inwestycyjnych to Twoja prywatna sprawa, ale
    > nie po zostaly wynalezione. Gratuluje zyskow, ale na dluzsza mete nie
    > beda wysokie.

    beda na pewno wyzsze, niz gdybym kiepski fundusz mial trzymac
    dlugoterminowo, bo tak jezeli dobrze dobieram fundusz to zyskuje, i nie
    trace bo nie mam funduszy zle prosperujacych...

    Czy uwazasz ze gdybym poltora roku temu, czy 2 lata temu mial fundusz
    dowolny stabilnego wzrostu akcji, to mimo spadkow ktore do tej pory byly,
    to mialbym go trzymac, tylko dlatego ze jest to inwestycja dlugoterminowa?

    > Nic. Zaczne sie tylko zastanawiac, czy kiedykolwiek przeczytales
    > prospekt funduszu.

    przeczytalem, nieprzczytalem, jaki to ma zwiazek z kupowaniem funduszy w
    perspektywie stosunkowo krotkoterminowej?

    > Gratuluje raz jeszcze. Akcent w Twojej wypowiedzi pada na "jak na
    > razie" :)

    Jak narazie, z tego wzgledu, ze akurat odpowiednie fundusze przezywaja
    teraz swoj rozkwit, 10-20% zysku w skali miesiaca, tak samo kiedys bylo z
    funduszami akcji 2 lata temu, wiec zysk jest do czasu kiedy sa odpowiednie
    warunki i fundusze zwyzkuja, jak nie bedzie funduszy dajacych takie zyski
    wtedy dopiero skonczy sie "jak narazie"

    > No rzeczywiscie, masz racje. ;) Co ja wiem o funduszach... :D

    Nie wiem co wiesz, nie odnosilem sie w zaden sposob ad persona do Twojej
    wiedzy

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ <e-girl> <^RaYsOn:#hackpl> ktos sie zna ]
    [ Ekg: #3781111 ][ na rootcron.sh ??? ]

  • 16. Data: 2009-02-21 19:14:59
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dnia,albo wieczorem na notowania funduszy, obserwuje co sie dzieje,
    > podejmuje decyzje, zajmuje to 15-30minut dziennie

    Codziennie???
    Średnio 22,5 minuty dziennie. Daje nam to 17 dni roboczych w roku!
    Do zarządzania finansami trzeba mieć wiedzę ponadprzeciętną, zatem wartą
    więcej niż średnia krajowa. Powiedzmy, że dwukrotnie.
    Powinieneś zyskiwać MINIMUM jedną średnią krajową rocznie plus odsetki,
    jakie dostałbyś z inwestycji o "zerowym" ryzyku (obligacje).

    Przy takim nakładzie czasu i inwestowaniu długoterminowym nie widzę sensu
    kupowania funduszy.

    > chodzilo mi o "dlugoterminowa"...

    No właśnie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2009-02-21 20:49:55
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 21 lut 2009 o 20:14 GMT, Jan Werbiński napisał(a):

    > Codziennie???

    w dni robocze, moze z tym czasem troche przesadzilem, spojrzenie na
    notowania to 2 minuty(notowania funduszy w ktore zainwestowalem), jezeli
    obserwuje cos niepokojacego, albo np. raz na tydzien przegladam wszystkie
    fundusze aby wypatrzec czy nie ma jakiegos ktorym moznabyloby sie jeszcze
    zainteresowac, wtedy zajmie to powiedzmy ze 20 minut, zeby przejrzec
    fundusze, porownac, pomyslec itp...

> [...]
    > Powinieneś zyskiwać MINIMUM jedną średnią krajową rocznie plus odsetki,
    > jakie dostałbyś z inwestycji o "zerowym" ryzyku (obligacje).

    srednia krajowa mysle ze mozna w ten sposob "zarobic" szybko,
    zalezy oczywiscie jaki jest kapital, bo inny czas bedzie jezeli kapital
    bedzie 1000pln, inny jezeli to bedzie 10000pln a jeszcze inny dla 30k czy
    100k, dla 100k mozna jednego dnia zarobic(jak i stracic) srednia krajowa :)

    > Przy takim nakładzie czasu i inwestowaniu długoterminowym nie widzę sensu
    > kupowania funduszy.

    To co innego mozesz mi polecic abym mogl miec takie zyski jak mam w tej
    chwili z funduszy? z ostatnich 3 miesiacy mam zysk ok 8%(a raczej jeszcze
    wiecej, bo nie liczylem tego dokladnie), czyli w skali
    roku przy stalych warunkach jak do tej pory byloby to ok 32% ?

    Jezeli dasz mi rownie atrakcyjna alternatywe, to chetnie skorzystam :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ In Tulsa, Oklahoma, it is against the ]
    [ Ekg: #3781111 ][ law to open a soda bottle without ]

  • 18. Data: 2009-02-21 22:59:55
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 21 Lut, 13:49, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    > Nie mam na to czasu, to jest tylko takie moje hobby, zagladam sobie w ciagu
    > dnia,albo wieczorem na notowania funduszy, obserwuje co sie dzieje,
    > podejmuje decyzje, zajmuje to 15-30minut dziennie

    Aaa... hobbysta. :) Powiedz mi jeszcze jak ten "day trading" na Twoich
    funduszach wyglada technicznie, bo moze tu tkwi moj problem. :)
    Zakladam ze inwestujesz w "klasyczne" fundusze. Czyli:

    - nie wiemy jaki bedzie NAV przy kupnie jednostek
    - nie wiemy jaki bedzie NAV przy sprzedazy jednostek
    - widzimy NAV z opoznieniem
    - nie wiemy co dokladnie fundusz trzyma, bo wiadomo tylko ogolnie jaka
    jest strategia + 10 najwiekszych + ew. % udzialu poszczegolnych
    skladnikow

    Zgadza sie? Bo moze tu jest roznica.

    Piszesz, ze obserwujesz notowania funduszy. Zakladam, ze wycena jest
    raz dziennie i nie widac zmian wartosci na biezaco, w ciagu dnia?

    Jakbys ocenil, jak duza czesc zyskow to rezultat obserwacji notowan, a
    ile w tym szczescia w obstawianiu - na dodatek bez mozliwosci
    natychmiastowej reakcji? :)

  • 19. Data: 2009-02-22 13:21:58
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 21 lut 2009 o 23:59 GMT, bradley.st napisał(a):

    > Piszesz, ze obserwujesz notowania funduszy. Zakladam, ze wycena jest
    > raz dziennie i nie widac zmian wartosci na biezaco, w ciagu dnia?

    tak dokladnie dzialaja fundusze

    > Jakbys ocenil, jak duza czesc zyskow to rezultat obserwacji notowan, a
    > ile w tym szczescia w obstawianiu - na dodatek bez mozliwosci
    > natychmiastowej reakcji? :)

    Wybieram po prostu te fundusze ktore w mojej ocenie najlepiej w tej chwili
    prosperuja, te ktore maja tendencje spadkowa omijam duzym lukiem...

    mysle ze dosyc znaczna czesc zyskow to rezultat obserwacji, ale tez duze
    znaczeie maszczescie, bo to czy jutro fundusz straci czy zyska to jest
    nieprzewidywalne...

    Chociaz widze np. ze niektore fundusze na poczatku tygodnia maja tendencje
    wzrostowa, na koniec tygodnia spadaja, wiec zgodnie z ta obserwacja(z
    ostatnich kilku miesiecy), jezeli mam zamiar dokupic jednostek tego
    fundusze kupuje je pod koniec tygodnia...

    Ok, ale caly czas nie rozumiem o co do mnie pijesz? o to ze bawie sie w
    pewnym sensie funduszami i dobrze mi to wychodzi? czy nie podoba Ci sie to
    co robie? jezeli masz dla mnie inna rownie atrakcyjna propozycje to chetnie
    wyslucham, na czym polega ta atrakcyjnosc napisalem w poscie obok(30%
    zyskow w skali roku)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ]
    [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ]

  • 20. Data: 2009-02-22 19:48:35
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sat, 21 Feb 2009 16:01:43 +0100, name: r...@k...pl:

    > Niee, naprawdę prawdziwi twardziele to sprzedają misie i kupują euro :)

    A niby za co??? :D

    Pozdrawiam
    Miroo