  • 1. Data: 2006-06-08 09:09:51
    Temat: Fundusze inwestycyjne
    Od: "Olo" <O...@s...lodz.pl>

    Witam,

    Czy mógłby mi ktoś przedstawić pokrótce zasady inwestowania w fundusze??
    Czy jest to inwestycja krótko - czy długoterminowa?? Czy warto teraz tam
    lokować pieniądze??

    Pozdrawiam,
    Olo

  • 2. Data: 2006-06-08 09:29:09
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: Piotrek Miller <p...@M...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Jun 2006 11:09:51 +0200, Olo napisał(a):

    > Czy mógłby mi ktoś przedstawić pokrótce zasady inwestowania w fundusze??
    > Czy jest to inwestycja krótko - czy długoterminowa?? Czy warto teraz tam
    > lokować pieniądze??

    Odpowiem krótko. Jest to raczej długoterminowa inwestycja, a jeszcze
    lepiej jeżeli wpłacasz regularnie przez dłuższy okres czasu,
    przynajmniej 3-5 lat. Co do opłacalności - no cóż, była spora przecena
    na rynku akcji i wartość jednostek funduszy akcyjnych trochę spadła,
    co oznacza, że za tę samą kasę można ich więcej kupić. Jeżeli wpłacasz
    kasę jednorazowo to ma znaczenie. Jeżeli będziesz wpłacał
    systematycznie, to i tak wyjdzie Ci jakaś średnia. Raz kupisz tanio
    raz drogo. Największym wahaniom podlegają oczywiście fundusze akcyjne,
    które teoretycznie w tak długim okresie inwestowania powinny dać
    najwyższą stopę zwrotu. Zwarzywszy na historyczne wyniki oczywiście
    :-)

    Jeżeli jednak chcesz te pieniądze tylko przetrzymać przez pewien czas,
    to raczej zainteresuj się funduszami z ochroną kapitału, pieniężnymi
    bądź obligacji.

    A tak swoją drogą, to jakbyś poszukał w archiwum grupy, znalazłbyś
    zapewne sporo odwołań do stron o tej tematyce.

    --
    Pozdrawia
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant