  • 1. Data: 2006-06-07 17:22:27
    Temat: eKarta w mBank - zmieniająca się kwota jednej transakcji
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie eKarty. Kupiłem w ciągu ostatnich 2 tygodni
    kilkadziesiąt biletów lotniczych w Wizzair i Skyeurope, było z tego około 20
    pojedynczych transakcji na karcie. O ile z Wizz wszystko w porządku, bo
    pobiera kasę w złotówkach, to ze Skyeurope jest pewien problem. W momencie
    transakcji z karty znikało mi powiedzmy 499zł. Natomiast 2-3 dni później,
    gdy transakcja była rzeczywiście księgowana, okazywało się, że pobrało o
    3-11zł więcej. O co tu chodzi? Czy kurs euro przez 2 tygodnie cały czas rósł
    i te 3 dni później za każdym razem był wyższy? Czy to normalne, że najpierw
    z karty znika pewna kwota, a po rzeczywistym zaksięgowaniu jest inna? Dodam,
    że transakcje w euro na eKarcie teoretycznie nie podlegają dodatkowym
    opłatom za przewalutowanie.
    Z góry dzięki za wskazówki :)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 2. Data: 2006-06-08 09:55:14
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisała:

    >Dodam,
    >że transakcje w euro na eKarcie teoretycznie nie podlegają dodatkowym
    >opłatom za przewalutowanie.

    A to dlaczego ? EKarta jest rozliczana w dolarach a nie w Euro
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    6,1#506
    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2006-06-08 10:25:54
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > A to dlaczego ? EKarta jest rozliczana w dolarach a nie w Euro
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    6,1#506

    Ooo. To mnie nawet zaskoczyło. Na początku mojego posiadania eKarty byłem
    pewien, że działała w Euro. Za transakcje w dolarach płaciłem grubo powyżej
    kursu.
    Ale czy to tłumaczy zmiany kwoty transakcji?

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 4. Data: 2006-06-08 11:10:17
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

> [...]
    >kursu.
    >Ale czy to tłumaczy zmiany kwoty transakcji?

    Tak - zmiany kursu (chyba liczą według daty księgowania ale nie jestem
    pewien) + właśnie opłata za przewalutowanie

  • 5. Data: 2006-06-08 13:57:39
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:e68ttg$lek$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    powyżej
    > kursu.
    > Ale czy to tłumaczy zmiany kwoty transakcji?

    Transakcja np 06.06.2006 ( blokada )kurs euro 4.00 rozliczenie transakcji
    3 dni pozniej kurs 3,9 ( jestes do przodu )
    Kurs 3 dni pozniej masz kurs 4,2 ( jestes w plecy )

    Rozliczenie transakcji jest zawsze 2-4 dni pozniej .

    J.

  • 6. Data: 2006-06-08 15:29:54
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > Kurs 3 dni pozniej masz kurs 4,2 ( jestes w plecy )
    >
    > Rozliczenie transakcji jest zawsze 2-4 dni pozniej .

    No właśnie w tym problem, że kurs euro szedł w górę i w dół, a dla około 20
    transakcji rozrzuconych na przestrzeni 3 tygodni, ani razu kwota pobrana nie
    była niższa lub równa kwocie zablokowanej.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 7. Data: 2006-06-08 17:18:19
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:e69fk4$jep$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > nie
    > była niższa lub równa kwocie zablokowanej.

    A kurs Euro/Dolar (wg Visa) i Dolar/PLN (wg BRE)? Bo nie masz prostego
    przeliczenia
    z Euro na PLN w tych transakcjach.

    Pozdrawiam

    Marcin