  • 1. Data: 2004-09-12 15:25:22
    Temat: Fundusze Arki - termin umożenia jednostek i nie tylko.
    Od: Gree <g...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytań kilka związanych z funduszami Arki.

    1. Jak wygląda sprawa zlecenia umorzenia jednostek danego funduszu Arki
    a czasem realizacji tego zlecenia - ile czasu zajmuje to w praktyce a
    ile czasu jest przewidziane na to w umowie?

    2. Jaka jest wysokość prowizji od kupna i umorzenia jednostek danego
    funduszu?

    3. Obszerniejsze pytanie - myślę o inwestowaniu w fundusze zarządzając
    zleceniami w drodze elektronicznej - co myślicie o BZWBK24 i
    możliwościach zarządzania z tego poziomu funduszami w konfrontacji z
    innymi rozwiązaniami (np. mBank - bezprowizyjne umorzenie i kupno - ale
    nie mam tam konta jeszcze...)

    Z góry dziękuję za pomoc :)

    Gree

  • 2. Data: 2004-09-13 00:01:04
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Gree" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a czasem realizacji tego zlecenia - ile czasu zajmuje to w praktyce a
    > ile czasu jest przewidziane na to w umowie?

    1 dzien w moim przypadku

    http://www.bzwbk.pl/_itemserver/arka/arka.html

> [...]
    > możliwościach zarządzania z tego poziomu funduszami w konfrontacji z
    > innymi rozwiązaniami (np. mBank - bezprowizyjne umorzenie i kupno - ale

    TFI Arka jest bardzo dobra i nieskie opłaty, jesli chcesz inwestowac w
    fundusze inwestycyjne arki to wystarczy ci BZWBK24, mBank ma wiecej TFI,
    jesli chcesz korzystac z innych TFI, mozesz skladac zlecenia prze niektore
    biura maklerskie ktore nie pobieraja oplat.
    Co do "np. mBank - bezprowizyjne umorzenie i kupno" ale TFI pobiera oplate.
    Jesli fundusz akcyjny chcesz kupic to i tak zaplacisz 4%(rozne sa stawki),
    nie wazne czy mBank czy BZWBK

  • 3. Data: 2004-09-13 00:30:27
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Co do "np. mBank - bezprowizyjne umorzenie i kupno" ale TFI pobiera oplate.
    > Jesli fundusz akcyjny chcesz kupic to i tak zaplacisz 4%(rozne sa stawki),
    > nie wazne czy mBank czy BZWBK

    Że jak??? bez różnicy???

    Od jednostek zakupionych przez mBank TFI nie pobierają żadnych opłat
    manipulacyjnych ani dystrybucyjnych,
    to właśnie m.in. dlatego nie ma w mBanku Arki czy ING,
    bo musiałyby z tych opłat zrezygnować, a nie chcą.

  • 4. Data: 2004-09-13 08:56:09
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > manipulacyjnych ani dystrybucyjnych,
    > to właśnie m.in. dlatego nie ma w mBanku Arki czy ING,
    > bo musiałyby z tych opłat zrezygnować, a nie chcą.

    Ale TFI pobiera opłaty i o to tu chodzi. Jak kupi Arke w BZWBK to nie bedzie
    placil opłat (oprocz -Tabela Opłat Manipulacyjnych dla Funduszy
    Inwestycyjnych - ta oplate wszedzie zaplacisz nie wazne gdzie kupiles), a po
    nastepne to tranzakcja bezposrednia w tym banku jest szybka.

  • 5. Data: 2004-09-13 08:58:46
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Seba_Fan napisał(a):

> [...]
    > Inwestycyjnych - ta oplate wszedzie zaplacisz nie wazne gdzie kupiles), a po
    > nastepne to tranzakcja bezposrednia w tym banku jest szybka.

    Że jak??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 6. Data: 2004-09-13 09:37:39
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy tu kupimy czy tam nie zaplacimy oplat za zakup ani sprzedaz jednostek,
    ale zaplacimy Opłaty dystrybucyjne.

    Przyklad:

    Akcje

    Arka: mniej niz 5.000 - oplata dystrybucyjna 3,00% + odkupienie (zalezy ile
    czsu jednostki mamy) np 3-6mies 0,50%, a pow 6mies 0,00%
    czyli za zakup jednostek zaplacimy (jesli je sprzedamy w ciagu 4mies) =3,50%

    DWS mniej niz 5.000 4,00%, za odkupienie nic.

  • 7. Data: 2004-09-13 11:35:41
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Seba_Fan napisał(a):
> [...]
    > czyli za zakup jednostek zaplacimy (jesli je sprzedamy w ciagu 4mies) =3,50%
    >

    > DWS mniej niz 5.000 4,00%, za odkupienie nic.

    Chodzi Ci o tzw. "koszty zarządzania"?? Przecież to jest uwzględnione
    przy wycenie jednostek i tak na prawdę ma marginalne znaczenie. Innych
    "opłat" w Supermarkecie fundusz mBanku nie ma.

  • 8. Data: 2004-09-13 11:52:13
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > przy wycenie jednostek i tak na prawdę ma marginalne znaczenie. Innych
    > "opłat" w Supermarkecie fundusz mBanku nie ma.

    Ma znaczenie marginalne? 200zł (5000*4%) to dla ciebie marginalne. Przeciez
    innych oplat nie ma w mBanku jak i BZWBK Arka.

  • 9. Data: 2004-09-13 13:36:31
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Czy tu kupimy czy tam nie zaplacimy oplat za zakup ani sprzedaz jednostek,
    > ale zaplacimy  Opłaty dystrybucyjne.

    BZDURA!
    Widzę że dalej nie chcesz/ nie potrafisz z rozumieć :-(

    >     Przyklad:
    > Akcje
    >
    > Arka: mniej niz 5.000 - oplata dystrybucyjna 3,00% ...
    Czyli wpłacasz np 3000 i nabywasz jednostki za
    3.000-3% = 2.910 i jak za szybko będziesz chsiał się ich pozbyć
    zapłacisz 'dodatkową karę'

    > DWS  mniej niz 5.000 4,00%, za odkupienie nic.

    DWS i inne w mBanku
    wpłacasz np 3000 i nabywasz jednostki za 3.000
    i nie ma znaczenia czy przedłożysz je do odkupienia
    za rok, miesiąc, czy następnego dnia,
    dostaniesz pełną wartość jednostek (minus belkowe jeśli był zysk)
    bo NIE MA OPŁAT DYSTRYBUCYJNYCH ani przy zakupie, ani przy sprzedaży

    (A zupełnie inną historią jest fakt, że
    w każdym przypadku płacisz opłatę za zarządzanie,
    ale ona jest opbierana przed wyceną jednostek,
    więc jest dla Ciebie niewidoczna i w tym wątku nie ma znaczenia.)

  • 10. Data: 2004-09-13 15:12:18
    Od: krzysiekL <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2004 13:52:13 +0200, Seba_Fan napisal/a:

    > Ma znaczenie marginalne? 200zł (5000*4%) to dla ciebie marginalne. Przeciez
    > innych oplat nie ma w mBanku jak i BZWBK Arka.
    te 4% płąci się w Arce nie mBanku....
    "koszty zarządzania" to _nie_są_ opłaty pobierane przy nabywaniu
    jednostek("opłaty dystrybucyjne")

    --
    KrzysiekL