  • 1. Data: 2002-11-22 10:49:04
    Temat: Fortis czy Raiffeisen
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Witam,

    Potrzebuje konta do awaryjnych wyplat z bankomatow obcych (3-4 w miesiacu,
    niestety w okolicach pracy i w okolicach domu mamy bankomaty czterech
    roznych bankow - Pekao SA, PKO BP SA, BZWBK i BPH PBK SA) i wykonywaniu 2-3
    prezelewow w miesiacu do banku internetowego.

    Po analizie najtaniej wyjdzie oferta Fortisa (e-parkiet) lub Raiffeisena
    (Standard). No wlasnie, czy moglibyscie podzielic sie uwagami i
    spostrzezeniami zwiazanymi z korzystaniem z uslug tych bankow - takich jak
    awaryjnosc (zarowno pad uniemozliwiajacy dokonanie wyplaty z bankomatu jak i
    przelewu), jakosc obslugi (czy np. samodzielnie przysylaja wznowione karty,
    czy pracownicy sa odpowiedznio przeszkoleni, czy zdarzaja im sie omylkowe
    zastrzezenia karty, szybkosc i sprawnosc ewentualnych reklamacji).

    Aktualnie na codzien korzystamy z Multi (ten rachunek zamierzamy zostawic) i
    Citi (ten, pomimo sentymentow, chyba jednak do likwidacji, nie ma
    koniecznosci placenia 4 zl za wyplate z obcego bankomatu).

    Dziekuje za wszelkie sugestie,
    Serdecznie pozdrawiam, Grzegorz

    PS. Dostep internetowy nie jest fetyszem, o ile przelew mozna sprawnie
    zlecic przez telefon,
    PPS. Brak mozliwosci uzyskania VC w e-pa(r)kiecie nie jest problemem :-)
    PPPS. Analizowalismy jeszcze Volkswagena, ale poniewaz ma to byc rachunek,
    do ktorego dostep maja dwie osoby kosztowalby "na wstepie" 180 zl za rok
    (12*10 zl za prowadzenie + 60 zl za VE dla pelnomocnika + drozsze wyplaty z
    bankomatow), czyli drozej niz RB (w wersji Standard) i duzo drozej nic
    e-pa(r)kiet.

  • 2. Data: 2002-11-22 22:11:01
    Temat: Re: Fortis czy Raiffeisen
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    2-3
    > prezelewow w miesiacu do banku internetowego.

    Inteligo = PKO BP ;-)) 0,99zl/mc/karte ;-)))

  • 3. Data: 2002-11-22 22:36:07
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć "Witek" <w...@p...onet.fi>.
    Fri, 22 Nov 2002 23:11:01 +0100, na pl.biznes.banki napisales:

    > Inteligo = PKO BP ;-)) 0,99zl/mc/karte ;-)))

    Lukas = bankomaty BZWBK i euronet.
    e-Konto za darmo, obsluga internetowa za darmo (ograniczona
    funkcjonalnosc do zdefiniowanych rachunkow)

    --
    z pozdrowieniami,
    Laik

  • 4. Data: 2002-11-26 13:04:16
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Laik" <n...@a...in.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Rozwazalismy, ale przy 4 wyplatach z bankomatow, statystycznie to pewnie 1
    bedzie z PKO BP (w pracy u zony), a pozostale 3 w innych (w naszym domu, czy
    u mnie w pracy - tam nie ma ani Euronetu, ani PKO BP) - w przypadku Inteligo
    oznacza to chyba 15 zl prowizji, dwa przelewy to tez 2 zl, dwie karty -
    kolejne 2 zl, zatem laczna miesieczna oplata wyjdzie cos kolo 19 zl. Niby
    wieksze oprocentowanie, ale saldo na tym koncie nie bedzie zbyt imponujace,
    wiec na tym oprocentowaniu zbyt duzo nie zarobimy.

    > Lukas = bankomaty BZWBK i euronet.
    > e-Konto za darmo, obsluga internetowa za darmo (ograniczona
    > funkcjonalnosc do zdefiniowanych rachunkow)

    j. w. - pewnie jedna wyplata w miesiacu bylaby z BZWBK (u nas w domu), ale
    pewnie pozostale z innych bankomatow. Przy innych bankomatach Lukas ma chyba
    % prowizje, czyli wyjdzie jeszcze drozej (BTW czy euronety sa gratis dla
    wszystkich Lukasow, czy tylko dla Lukasow e-konto PRO ?).

    W kazdym razie serdecznie dziekuje za sugestie.
    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 5. Data: 2002-11-27 22:15:59
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:as3ev2$bms$3@news.tpi.pl, Beniowa wrote:

    > (BTW czy euronety sa gratis dla wszystkich Lukasow, czy tylko dla
    > Lukasow e-konto PRO ?).

    tylko dla PRO; dla e-konto sa tylko wybrane, glownie przy oddzialach; no i
    BZWBK

  • 6. Data: 2002-11-29 10:38:12
    Od: p...@p...onet.pl

    Jakby przeliczyc, to e-pakiet kosztuje mniej, bo tylko 9pln z dowolną liczbą
    trasakcji. W Raiffeisen placisz 10pln plus 1pln za każdą transakcję.

    Piotrek