  • 1. Data: 2005-12-17 00:09:42
    Temat: Fortis - co to jest TEST KOMPLETNOSCI SRODOWISKA ?
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    konto w fortisie i problem :/

    do wczoraj wszystko grało, przelewy zlecałem, było ok.
    dziś pojawia się po podaniu hasła klucza prywatnego:

    "nie udało się wygenerować podpisu.
    prawdopodobną przyczyną błędu jest niekompletność środowiska.
    proszę przeprowadzić test kompletności środowiska i ponowić próbę"

    o co chodzi?
    saldo mam ++ (duże dodatnie)
    za konto zapłaciłem 7pln, za kartę 1pln, jak co miesiąc ;)
    nic nie grzebałem, certyfikat tkwi tam gdzie był

    janke

  • 2. Data: 2005-12-17 06:30:57
    Od: "artek" <u...@o...pl>

    janke wrote:
    > konto w fortisie i problem :/
    >
    > za konto zapłaciłem 7pln, za kartę 1pln, jak co miesiąc ;)
    to nie ma nic do rzeczy

    > nic nie grzebałem, certyfikat tkwi tam gdzie był
    przy aktualizacji javy (moze byc automatyczna) trzeba doinstalować
    parę plików odpowiadających za kryptografię (czyli skompletować
    środowisko).
    po prostu zrób ten test a następnie doinstaluj t pliki (opcja
    instalacji automatycznej).

    --
    ARtek

  • 3. Data: 2005-12-17 10:55:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "janke" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "nie udało się wygenerować podpisu.
    > prawdopodobną przyczyną błędu jest niekompletność środowiska.
    > proszę przeprowadzić test kompletności środowiska i ponowić próbę"

    imo -to raczej sprawa techniczna. Możliwe, że chodzi tu o środowisko
    oprogramowania np. java czy coś w ten deseń.
    A nie usuwałeś niczego z dysku? Czasami niektóre pliki są współdzielone
    przez różne programy i ich usunięcie w jednym programie skutkuje tym, że
    inny nie działa.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-12-17 11:33:38
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > prawdopodobną przyczyną błędu jest niekompletność środowiska.
    > proszę przeprowadzić test kompletności środowiska i ponowić próbę"
    >
    > o co chodzi?

    Brak zainstalowanych komponentow Javy... Niestety ten d... system tak ma...
    Na stronie logowania https://planet.fortisbanking.com.pl/client/welcome.j
    sp
    kliknij w "Sprawdz komputer" i samo sie doinstaluje...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2005-12-17 12:14:56
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > A nie usuwałeś niczego z dysku? Czasami niektóre pliki są współdzielone
    > przez różne programy i ich usunięcie w jednym programie skutkuje tym, że

    nie tykałem niczego ;)
    chyba że jakieś aktualizacje "się pobrały" - ale to by było doinstalowanie,
    nadpisanie, ale nic - ! - nie usuwałem, nic nie przesuwałem: w nocy spałem
    ;)))

    janke

  • 6. Data: 2005-12-17 12:17:18
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Brak zainstalowanych komponentow Javy... Niestety ten d... system tak
> [...]

    walczyłem już z tym.
    pojawia się "trwa sprawdzanie" i tak można czekać sobie godzinami. nie
    dzieje się nic.

    ponadto do przedwczoraj było wszystko w porządku, dlatego nie mogę tu nic
    zrozumieć...

    janke

  • 7. Data: 2005-12-17 13:24:28
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik janke napisal dnia 2005-12-17 13:17:

    > pojawia się "trwa sprawdzanie" i tak można czekać sobie godzinami. nie
    > dzieje się nic.

    Zapuść i idź spać :)

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 8. Data: 2005-12-17 13:45:15
    Od: "artek" <u...@o...pl>

    janke wrote:

> [...]
    > godzinami. nie dzieje się nic.
    >
    > ponadto do przedwczoraj było wszystko w porządku, dlatego

    takie zachowanie powoduje aktualizacja javy. updater javy działa w
    tle, mogłeś nawet o tym nie wiedzieć.

    https://planet.fortisbanking.com.pl/client/security/
    tech_info.html

    Jeżeli korzystasz z wirtualnej maszyny Java firmy SUN Microsystems
    w wersji 1.4.2_04 lub wyższej, do prawidłowego funkcjonowania
    systemu Pl@net niezbędna jest obecność w komputerze czterech
    niestandardowych plików.
    a.. Pliki local_policy.jar i US_export_policy.jar (Java TM
    Cryptography Extension Unlimited Strength Jurisdiction Policy
    Files) umożliwiają wykorzystywanie bardzo silnych mechanizmów
    kryptograficznych, na których opiera się bezpieczeństwo systemu
    Pl@net. Z powodu ograniczeń eksportowych stosowanych przez rząd
    USA, pliki te nie są dystrybuowane w standardowych wersjach
    instalacyjnych maszyny wirtualnej Java i trzeba je doinstalować
    później. Pliki te można ściągnąć ze strony internetowej firmy SUN
    Microsystems i samodzielnie zainstalować. Można jednak tego nie
    robić i wtedy w odpowiednim momencie zrobi to za Ciebie system
    Pl@net.
    b.. Pliki pkcs11wrapper.dll i iaikPkcs11Wrapper.jar pozwalają
    wykorzystywać w systemie Pl@net specjalne karty kryptograficzne,
    które są najbezpieczniejszym sposobem przechowywania Twojego klucza
    prywatnego. System Pl@net wykorzystuje do tego sprawdzone
    technologie opracowane przez IAIK (Institut für Angewandte
    Informationsverarbeitung und Kommunikationstechnologie)
    Politechniki w Graz http://www.iaik.tu-graz.ac.at/
    c.. Również w tym przypadku nie ma potrzeby samodzielnego
    instalowania tych plików, ponieważ w odpowiednim momencie system
    zrobi to sam.
    Instalacja opisanych wyżej plików, tak samodzielna jak i wykonywana
    automatycznie przez system Pl@net, wymaga uprawnień do zapisu w
    folderze, w którym zainstalowana jest maszyna wirtualna Java. W
    systemie Windows do wykonania tej operacji prawdopodobnie wystarczą
    uprawnienia tzw. użytkownika zaawansowanego.

    --
    ARtek

  • 9. Data: 2005-12-17 14:27:52
    Od: Grzegorz Podsiadlo <n...@-...pl>

    > walczyłem już z tym.
    > pojawia się "trwa sprawdzanie" i tak można czekać sobie godzinami. nie
    > dzieje się nic.

    U mnie pomogło: wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki (w jej
    opcjach) i skasowanie wszystkich plików podręcznych javy (u mnie panel
    sterowania -> Java -> Temporary Internet Files -> Delete Files (i w okienku
    które się pojawi wszystkie ptaszki, i ok). Potem "sprawdz komputer" na
    stronie Planet, automatyczmy, i zaczęło działać.

    --
    empeg

  • 10. Data: 2005-12-17 20:32:07
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > "nie udało się wygenerować podpisu.

    > prawdopodobn? przyczyn? błędu jest niekompletno?ć ?rodowiska.
    > proszę przeprowadzić test kompletno?ci ?rodowiska i ponowić próbę"

    Pseprasam ... ja pisalem kod do tego błędu to mialem akurat zły humor i
    myslalem, ze to cie odstraszy od probowania innych metod ;)

    --
    Krzysiek, Krakow