  • 11. Data: 2016-04-01 22:32:18
    Temat: Re: FATCA - wypełniał już ktoś?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ndh10q$hq6$1@dont-email.me...

    > Jest uprzejmie proszone :) o wypełnienie, pod rygorem zablokowania kasy,
    > przez tych ktorych dane mogą sugerować powiązania z USA.
    > Np. dane do korespondencji czy tez nr telefonu.
    >
    > Który bank każe wypełniać wszystkim?

    Spółdzielczy z Ciechanowa (było na grupie)
    Idea Bank
    Nie wiem czy wszystkim ale na pewno również takim, których dane nic nie
    sugerują.
    Nadgorliwość w służalczości należy piętnować.

    Arek

  • 12. Data: 2016-04-01 22:40:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "janek z pola" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Polska wdrożyła ustawę, która zakłada raportowanie do USA informacji o
    > rachunkach, których dysponentami są obywatele USA. Algorytm jest bardzo
    > prosty: instytucja finansowa (taka co prowadzi rachunki, na których może
    > leżeć jakaś kasa, czyli konta bankowe, konta TFI, etc.) ma obowiązek
    > zapytać
    > KAŻDEGO klienta, czy nie jest czasem obywatelem USA. Odpowiedź jest
    > interpretowana:
    >
    > a) jeżeli obywatel USA - zgłaszany do rządu USA w ustalony sposób
    > b) jeżeli nie obywatel USA - nie jest zgłaszany do rządu USA

    W USA dochód mogą uzyskiwać nie tylko obywatele USA.

    > c) jeżeli odmówi odpowiedzi na pytanie - zgłaszany do rządu USA w ustalony
    > sposób (rachunki uznane za wymagające raportowanie) a dodatkowo dostęp do
    > środków jest blokowany na poziomie polskiej instytucji finansowej

    ad. c) myślałem, że to "winę" trzeba udowodnić a nie niewinność.
    Co z zasadą wzajemności? Ilu obywateli USA ma konta? Trzeba by wszsytkie
    państwa zażądały prześwietlenia wszytkich rachunków obywateli USA na
    okoliczność posiadania podwójnego obywatelstwa bądź "rezydencji".

    Arek

  • 13. Data: 2016-04-02 01:20:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/1/2016 3:32 PM, Arek wrote:
    > Nadgorliwość w służalczości należy piętnować.

    no co ty, podobno juz wyszlismy z murzynskosci.

  • 14. Data: 2016-04-02 01:49:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/1/2016 3:40 PM, Arek wrote:

    > W USA dochód mogą uzyskiwać nie tylko obywatele USA.

    obywatel w sensie rezydent podatkowy.

    Nie chodzi o uzyskiwanie dochodu w USA tylko, o uzyskiwanie dochodów
    poza USA, które rezydenci USA powinni opodatowac w USA a tego nie robią.

    > ad. c) myślałem, że to "winę" trzeba udowodnić a nie niewinność.

    > Co z zasadą wzajemności?

    No mozesz zagrozic amerykanskim bankom, ze jak beda chcieli
    przetransferowac pieniadze z Polski, to im potracisz 30%.
    Tylko kto sie tym przejmie.

  • 15. Data: 2016-05-06 14:24:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/02/2016 05:32 AM, Arek wrote:

> [...]
    > sugerują.
    > Nadgorliwość w służalczości należy piętnować.

    Z tego co widzę, Alior bank każe wypełniać też oświadczenie FATCA
    przedsiębiorstwom, pod groźbą zablokowania dostępu do kont.

    Z tego by wynikało, że można mieć spółkę w Polsce z rezydencją podatkową
    za granicą?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com