  • 1. Data: 2010-07-14 10:03:51
    Temat: Eurobank i jego tokeny GSM
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Myślę o założeniu konta w Eurobanku - tylko te tokeny mi nie pasują... Token
    sprzętowy jest płatny, więc mnie nie interesuje (lukas za identyczne nie każe
    płacić), a mój stary telefon nie jest przystosowany do używania tokena GSM.
    Czy można to jakoś ominąć? Czy token GSM da się używać za pomocą komputera?
    Podobno może go zastąpić emulator java na kompie - czy ktoś zna jakieś szczegóły?

  • 2. Data: 2010-07-14 10:30:39
    Temat: Re: Eurobank i jego tokeny GSM
    Od: Cypis <b...@...pl>

    Znajomy prosił mnie swego czasu o pomoc w tej sprawie, taka procedura
    doprowadziła go do sukcesu

    1. Trzeba zdobyć chociaż na jeden dzień (no niestety) telefon który
    obsłuży token (potrzebujesz żeby dowiedzieć się o adres pliku do
    pobrania i żeby w Eurobanku nie zadawali głupich pytań)
    2. Idziesz do Eurobanku i prosisz o wysłanie tokena na telefon.
    3. Aktywujesz przy pracowniku chyba że nie będzie nalegał. NIE
    uruchamiasz generowania kodów, logowania, niczego, wyłączasz
    aplikację, kartkę z kodem do wklepania w telefon zabierasz, bo będzie
    jeszcze potrzebna
    4. Wracasz do domu, i w zależności co to był za telefon dowiadujesz
    się jaki jest adres z którego ściągana była aplikacja, link będzie
    najprawdopodobniej do pliku o rozszerzeniu *.jad
    5. W środku pliku *.jad będzie już jawne odesłanie do pliku *.jar
    który jest docelową aplikacją, ściągamy ten plik
    6. Ściągasz plik midp2exe stąd http://kwyshell.myweb.hinet.net/Project/Midp2Exe/
    i generujesz sobie plik exe
    7. Ściągasz "Runtime library", teraz wygenerowany exe da się już
    uruchomić
    8. Przy pierwszym uruchomieniu wprowadzasz kod uzyskany w oddziale
    Eurobanku
    9. Logujesz się do Eurobanku, powinno wszystko działać
    10. Można skasować aplikację w telefonie , nie będzie ona już
    potrzebna

    C.

  • 3. Data: 2010-07-14 13:07:22
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 14 lip 2010 o 12:30 GMT, Cypis napisał(a):

    > 1. Trzeba zdobyć chociaż na jeden dzień (no niestety) telefon który
    > obsłuży token (potrzebujesz żeby dowiedzieć się o adres pliku do
    > pobrania i żeby w Eurobanku nie zadawali głupich pytań)

    Nie jest potrzbne, wystarczy dowolny telefon ktory obsluzy WAP push,
    dostanie sie takiego smsa z adresem pliku do sciagniecia, ten plik mozna
    juz sosbie sciagnac na kompuetrze bez udzialu teleonu, telefon nawet nie
    potrzebuje dostepu do internetu

    > 2. Idziesz do Eurobanku i prosisz o wysłanie tokena na telefon.

    Na teleon nie wysylaja tokena, a jedynie smsa z adresem do pobrania

> [...]
    > uruchamiasz generowania kodów, logowania, niczego, wyłączasz
    > aplikację, kartkę z kodem do wklepania w telefon zabierasz, bo będzie

    Nie trzeba nic aktywowac przy pracowniku, nawet nie musisz miec przy sobie
    tego telefonu, po prostu dostajesz kartke z kodem i idziesz sobie z nia do
    domu...

    Reszta ok...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2010-07-14 13:53:27
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Do Cypisa i Brzezi: dzięki za wskazówki, jak super, że można to zrobić w ten
    sposób! Odpowiednio wypasiony telefon na jeden dzień na pewno się znajdzie ;-)
    grunt, że można obejść konieczność posiadania go cały czas.

    Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania Windowsa. Cóż,
    to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się tym systemem
    (pierwszy to Polbank).

  • 5. Data: 2010-07-14 14:08:26
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Chyba jednak nie trzeba do tego Windowsa:

    http://przyszly-zysk.blogspot.com/2010/01/iphone-tok
    en-eurobanku-emulator.html

    (może link przyda się komuś).

  • 6. Data: 2010-07-14 14:32:55
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ;-)
    > grunt, że można obejść konieczność posiadania go cały czas.

    W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy
    lubisz?
    Jaki wypasiony? Najnowsza , najdroższa produkcja może nie działać
    Staroć, najtańsza używka w pobliskim sklepiku GSM to jest to co trzeba.
    Nawet uszkodzona, z zepsutym mikrofonem:czy głośnikiem-)
    Ewentualnie najtańszy z marketu biedronka

  • 7. Data: 2010-07-14 15:03:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Brzezi" s...@b...chello.pl

    > Nie trzeba nic aktywowac przy pracowniku, nawet nie musisz miec przy sobie
    > tego telefonu, po prostu dostajesz kartke z kodem i idziesz sobie z nia do
    > domu...

    Co więcej -- w EB niekoniecznie chętnie asystują przy aktywowaniu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-07-14 15:08:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@g...SKASUJ-TO.pl> i1k227$ok6$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > płacić), a mój stary telefon nie jest przystosowany do używania tokena GSM.

    Oczywiście. :) mogę Ci sprzedać swój telefon. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-07-14 15:25:46
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 14 lip 2010 o 15:53 GMT, napisał(a):

    > Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania Windowsa. Cóż,
    > to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się tym systemem
    > (pierwszy to Polbank).

    Nie potrzebujesz windowsa, znajdz sobie tylko odpowiedni emulator JME

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 10. Data: 2010-07-14 15:44:00
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Oczywiście. :) mogę Ci sprzedać swój telefon. :)

    Za ile? ;-)