  • 1. Data: 2012-12-12 20:28:24
    Temat: Euro-agd - raty on-line. Kolekcjonowanie loginów i haseł przez bank ?
    Od: Dariusz Młyński <m...@p...pl>

    Korzystał ktoś z tego ?

    http://www.euro.com.pl/cms/raty-jak-wypelnic-wniosek
    .bhtml

    Frapuje mnie "Flow Kontomierz"
    Ze screenów jakie widać można odczytać:

    Z poniższej listy wybierz bank do którego przekazujesz wpływy z tytułu
    wynagrodzenia

    i dalej

    Następnie wpisz login i hasło do bankowości internetowej tego banku a Twój
    dochód zostanie automatycznie zweryfikowany.

    Co ciekawe - nigdzie nie ma słowa - zostaniesz automatycznie przeniesiony na
    stronę logowania twojego banku.
    Kolekcjonują loginy i hasła ? :)
    A jak weryfikują dochód ? Ściągają całą historię obrotów jaka jest dostępna
    ?
    A może jeszcze robią jakieś inne operacje w naszym imieniu ?

    Jakoś tak dla mnie jest to mało bezpieczne dla klienta.

    --
    Dariusz Młyński

  • 2. Data: 2012-12-12 20:49:34
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-12 20:28, Dariusz Młyński pisze:

> [...]
    >
    > Następnie wpisz login i hasło do bankowości internetowej tego banku a
    > Twój dochód zostanie automatycznie zweryfikowany.

    Cóż - tylko idiota wpisuje gdziekolwiek swój login i hasło do *INNEGO*
    serwisu. To coś podobnego, co wiele "serwisów" proponuje w celu
    "poszukaj znajomych" czy podobnych.
    A w życiu!
    Konta pocztowego pilnuję bardziej, niż bankowego.

    Na bankowym zawsze (?) jest dwustopniowa weryfikacja.
    A jeśli ktoś Ci przechwyci konto pocztowe, to...
    - przejmuje Twoje konto np. Allegro,
    - wystawia 1000 nieistniejących telefonów w atrakcyjnych cenach,
    - Ty się tłumaczysz przed prokuratorem, że nie jesteś wielbłądem.

    > Co ciekawe - nigdzie nie ma słowa - zostaniesz automatycznie
    > przeniesiony na stronę logowania twojego banku.
    > Kolekcjonują loginy i hasła ? :)

    Też... Tudzież dane naiwnych jeleni.

    > A jak weryfikują dochód ? Ściągają całą historię obrotów jaka jest
    > dostępna ?

    Tak.

    > A może jeszcze robią jakieś inne operacje w naszym imieniu ?

    Jeśli się da, bez dodatkowej autoryzacji...

    > Jakoś tak dla mnie jest to mało bezpieczne dla klienta.

    Dla mnie też.
    Trzymać się z daleka, wrzucić na czarne listy, czy co-tam, zablokować w
    przeglądarce itd.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-12-12 21:14:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dariusz Młyński napisał(a) :
> [...]
    > dochód zostanie automatycznie zweryfikowany.
    >
    > Jakoś tak dla mnie jest to mało bezpieczne dla klienta.

    Mało? Jakimż trzeba być nierozgarniętym jeleniem, żeby podać na tym
    czymś login i hasło do banku.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]