  • 1. Data: 2008-01-24 22:37:35
    Temat: Egzekucja z osoby fizycznej a rachunek bankowy
    Od: " " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    jedna z moich klientek ma problem - wisi w US pewna kwote z tytulu zaleglego
    podatku vat - jako osoba fizyczna. ma zajete konto swojej DG z ktorego co
    jakis czas ida jakies kwoty na poczet dlugu.
    Klientka ta jest takze wspolnikiem pewnej sp z oo i ma do rachunku sp z o o
    dostep na podstawie swoich danych. Aczkolwiek ta spolka z oo to inny NIP REGON
    itd no i w ogole osoba prawna, w spolce pracuje chyba z 20 osob, no ale ona
    jest wspolniczka i w zarzadzie i ma dostep do rachunku.

    Pytanie - czy konto spolki z o.o. ktorej jest ona wspolniczka tez zostanie
    zajete w ramach egzekucji przez urzad czy tez nie?

  • 2. Data: 2008-01-25 00:01:11
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie - czy konto spolki z o.o. ktorej jest ona wspolniczka tez zostanie
    > zajete w ramach egzekucji przez urzad czy tez nie?

    Nie.

    marekz

  • 3. Data: 2008-01-25 07:53:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 24 Jan 2008 22:37:35 +0000 (UTC), " "
    <h...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >

    >Pytanie - czy konto spolki z o.o. ktorej jest ona wspolniczka tez zostanie
    >zajete w ramach egzekucji przez urzad czy tez nie?

    Nie podlega egzekucji, bo konto to jest własnością innej osoby
    (prawnej). Z tego co napisałeś to ta osoba jest jedynie pełnomocnikiem
    do tego konta.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2008-01-27 09:33:59
    Od: " " <q...@W...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Nie podlega egzekucji, bo konto to jest własnością innej osoby
    > (prawnej). Z tego co napisałeś to ta osoba jest jedynie pełnomocnikiem
    > do tego konta.

    Tez uwazam ze nie ma takiej mozliwosci i konto sp. z oo jako zupelnie osobnego
    bytu prawnego nie moze byc zajete. Natomiast wydaje mi sie ze moze sie obawiac
    zajecia swojej wierzytelnosci ze spolki o ile taka wierzytelnosc ma.