  • 1. Data: 2002-06-02 14:39:26
    Temat: E-karta
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    W jaki sposob przeliczane sa i wg jakich kursow transakcje dokonane w sieci
    E-karta mbanku.
    Czy wyglada to tak:
    USD-->PLN
    EUR--->PLN
    (inna waluta)--->EUR--->PLN

    Jakie kursy wymiany obowiazuja, gdzie moge je odnalesc?

    TIA

    Pozdrawiam

    BAton

  • 2. Data: 2002-06-02 14:55:15
    Temat: Re: E-karta
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Baton"
    > W jaki sposob przeliczane sa i wg jakich kursow transakcje dokonane w
    sieci
    > E-karta mbanku.
    > Czy wyglada to tak:
    > USD-->PLN
    tak

    > EUR--->PLN
    Nie: EUR->USD->PLN

    > (inna waluta)--->EUR--->PLN
    Nie: (inna waluta)--->USD--->PLN
    eKarta jest Visą. Jest rozliczana przez dolary. Tak jak ty piszesz, przez
    euro, są rozliczane karty Europay, np. Mastercard.

    > Jakie kursy wymiany obowiazuja, gdzie moge je odnalesc?
    Ostatni kurs wymiany USD--->PLN jest na stronach mBanku
    http://www.mbank.com.pl/aktualnosci.pl
    Poprzednie kursy czyli EUR->USD i (inna waluta)--->USD to kursy wymiany Visa
    International. Gdzie można jes sprawdzić nie wiem.

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-06-02 15:02:08
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał w wiadomości
    > Poprzednie kursy czyli EUR->USD i (inna waluta)--->USD to kursy wymiany
    Visa
    > International. Gdzie można jes sprawdzić nie wiem.

    Dzieki za wyjasnienia. Jesli ktos wie gdzie mozna sprawdzic w/w kursy to
    prosze o info.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2002-06-02 15:16:56
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Tak sie jeszcze zastanawiam, czy jest jakas roznica w nastepujacym
    przeliczaniu:
    EUR--->PLN
    EUR--->USD--->PLN

    Czy jak kupie np. cos za 100EUR, to nie zaplace ostatecznie tyle samo (PLN)
    w obu przypadkach? Czy za takie przeliczanie EUR--->USD--->PLN pobierana
    jest przez Vise jakas prowizja?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2002-06-02 15:41:03
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in message news:addcrv$jbl$1@news.tpi.pl...
> [...]
    (PLN)
    > w obu przypadkach? Czy za takie przeliczanie EUR--->USD--->PLN pobierana

    Z tego co wiem, to nie. Ale Visa zarabia na różnicy kursów - ma swoje. Tych
    nie udało mi się nigdzie znaleźć. Próbowałem kiedyś przeliczyć po kursie
    londyńskim, ale to nie te.

    Pozdrawiam
    MAX

  • 6. Data: 2002-06-02 16:23:38
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 2 Jun 2002 17:02:08 +0200, "Baton" <k...@p...fm> wrote:

    >Dzieki za wyjasnienia. Jesli ktos wie gdzie mozna sprawdzic w/w kursy to
    >prosze o info.

    Stare pytanie :-).
    Ale raczej odpowiedzi nie znajdziesz, te kursy chyba nigdzie nie sa
    publikowane :(
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-06-02 16:32:43
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

    > Stare pytanie :-).
    > Ale raczej odpowiedzi nie znajdziesz, te kursy chyba nigdzie nie sa
    > publikowane :(

    No to moze znajde odpowiedz na to:

    Czy kupujac za kwote 100EUR, zaplace ostatecznie (PLN) tyle samo placac
    karta rozliczajaca transakcje EUR-->USD-->PLN, co EUR-->PLN ???

    Jesli nie to dlaczego

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2002-06-02 16:43:51
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    > No to moze znajde odpowiedz na to:
    >
    > Czy kupujac za kwote 100EUR, zaplace ostatecznie (PLN) tyle samo placac
    > karta rozliczajaca transakcje EUR-->USD-->PLN, co EUR-->PLN ???

    Nie. Zapłacisz drożej.
    Przy każdej zmianie waluty płacisz za walutę po kupna.
    Każda zmiana waluty, to dodatkowy koszt dla ciebie.
    Przy okazji: pytałeś o to jakieś dwa miesiące temu. Nic się nie zmieniło od
    tego czasu.

    Bogdan

  • 9. Data: 2002-06-02 16:45:46
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 2 Jun 2002 18:32:43 +0200, "Baton" <k...@p...fm> wrote:

    >No to moze znajde odpowiedz na to:
    >
    >Czy kupujac za kwote 100EUR, zaplace ostatecznie (PLN) tyle samo placac
    >karta rozliczajaca transakcje EUR-->USD-->PLN, co EUR-->PLN ???

    nie

    >Jesli nie to dlaczego

    Z tego samego powodu, dla ktorego kupujac w banku/kantorze 100 USD i
    zaraz je sprzedajac nie bedziesz mial z powrotem tyle samo PLN co na
    poczatku. Na kazdym przeliczeniu ktos musi zarobic

  • 10. Data: 2002-06-02 16:49:35
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > Każda zmiana waluty, to dodatkowy koszt dla ciebie.
    > Przy okazji: pytałeś o to jakieś dwa miesiące temu. Nic się nie zmieniło

    THX, ale jestes pamietliwy ;-)

    Pozdrawiam

    BAton