  • 51. Data: 2002-01-14 11:12:26
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > Ale w umowie nie ma nic o zatrzymaniu karty na samowolny wniosek sklepu.
    > za cos takiego to skepowi grozi ladny procesik. A jeszcze jakas transakcja
    > w miedzyczasie

    Za to jest o zatrzymaniu karty w wypadku, kiedy sklep ma jakiekolwiek
    wątpliwości co do uprawnień osoby do uzytkowania danej karty.
    Sklep ma obowiązek poprosić o wylegitymowanie się i jeżeli klient odmówi
    - zatrzymać kartę. No mercy.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 52. Data: 2002-01-14 11:14:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > Ale nie na podstawie braku dowodu.

    W każdej sytuacji, kiedy sklep ma podejrzenie, że kartą posługuje się
    osoba nieupoważniona. Sklep ma również obowiązek umożliwić klientowi
    wykazanie, że jest upoważniony. Okazanie dokumentu stwierdzającego
    tożsamość takim wykazaniem wlaśnie jest. Jeżeli klient wątpliwości nie
    rozwieje, to sklep ma obowiązek kartę zatrzymać.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 53. Data: 2002-01-14 11:28:52
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 14, 2002 at 11:12:26AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > Sklep ma obowiązek poprosić o wylegitymowanie się i jeżeli klient odmówi
    > - zatrzymać kartę. No mercy.

    Podstawa prawna.

    --

    --w

  • 54. Data: 2002-01-14 12:34:51
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Windows prawda. Sklep wykonał jedynie wolę banku.

    O widze ze odwracasz kota ogonem. Pisales ze sprzedawca w razie odmowy
    pokazania dowodu MA PRAWO pociac karte. A teraz widze ze juz wpiszesz co
    innego.

    > Być może dla Ciebie. Ta bzdura jest opisana w procedurze akceptacji kart
    > Polcardu.

    Ze sprzedawca bez konsultacji z bankiem moze pociac karte ciekawostka
    chyba widzielismy rozne umowy albo masz jakis wlasny prywatny polcard.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 55. Data: 2002-01-14 12:35:48
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wątpliwości co do uprawnień osoby do uzytkowania danej karty.
    > Sklep ma obowiązek poprosić o wylegitymowanie się i jeżeli klient odmówi

    Bzdura !!!!!!!! Sklep nie ma prawa zatrzymac karty bez ZGODY Centrum
    Autoryzacji. A dowod to ja moge pokazac pabnu wladzy a nie larwie ze
    sklepu.

  • 56. Data: 2002-01-14 12:36:21
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

> [...]
    > tożsamość takim wykazaniem wlaśnie jest. Jeżeli klient wątpliwości nie
    > rozwieje, to sklep ma obowiązek kartę zatrzymać.

    Podstawa prawna ! Sklep nie ma prawa sam z siebie zatrzymac karte.

  • 57. Data: 2002-01-14 12:51:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 14, 2002 at 11:07:55AM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Windows prawda. Sklep wykonał jedynie wolę banku.

    Pokaz mi punkt w ktorym bank kazal zatrzymac karte posiadacza karty bo
    on nie pokazal dowodu osobistego.

    > Być może dla Ciebie. Ta bzdura jest opisana w procedurze akceptacji kart
    > Polcardu.

    Nie, nie jest. Jest napisane ze "w przypadku jakiejkolwiek watpliwosci
    nalezy sprawdzic dowod tożsamosci posiadacza karty". A nie jest
    napisane ze w przypadku kiedy on nie chce go okazac nalezy karte
    zmasakrowac.

    --

    --w

  • 58. Data: 2002-01-14 14:27:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > O widze ze odwracasz kota ogonem. Pisales ze sprzedawca w razie odmowy
    > pokazania dowodu MA PRAWO pociac karte. A teraz widze ze juz wpiszesz co
    > innego.

    Bo ma. Tylko to, co Tobie wydaje się prostą konsekwencją niepokazania
    dowodu w kwestii prawa jest ciut bardziej skomplikowane.
    Przykładowo prawo do takiego zachowania jest cedowane na sklep przez 3
    instytucje.

    > Ze sprzedawca bez konsultacji z bankiem moze pociac karte ciekawostka
    > chyba widzielismy rozne umowy albo masz jakis wlasny prywatny polcard.

    Że sprzedawca ma obowiązek zatrzymać kartę w wypadku nierozwianych
    wątpliwości co do prawa danej osoby do posługiwania się nia.
    Przy czym uczulam Cię na to, że zgodnie z procedurą karta zatrzymana ma
    być natychmiast przecięta.

    Zastanów się teraz jak wykażesz złą wole sklepowi.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 59. Data: 2002-01-14 14:32:07
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 14, 2002 at 02:27:30PM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    > dowodu w kwestii prawa jest ciut bardziej skomplikowane.
    > Przykładowo prawo do takiego zachowania jest cedowane na sklep przez 3

    A mniej przykladowo i wiecej konkretnie?

    --

    --w

  • 60. Data: 2002-01-14 14:32:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Pokaz mi punkt w ktorym bank kazal zatrzymac karte posiadacza karty bo
    > on nie pokazal dowodu osobistego.

    Ależ to takie proste nie jest.

    Sklep ma Twoją kartę i prosi Cię o okazanie dowodu. Ty mówisz, że wała,
    a oni ciach kartę. Ty do banku z mordą i dostajesz wyjaśnienie, że
    pracownik sklepu miał wątpliwości co do Twego prawa posługiwania się
    kartą. Pracownik bowiem widział wcześniej inna osobę która miała podobne
    nazwisko na karcie. Wobec czego uznal, że możesz być złodziejem który
    ukradł tamtą kartę i dlatego poprosił Cię o zweryfikowanie Twojej
    tożsamości. Ponieważ odmówiłeś, to zgodnie z procedurą zatrzymał kartę.

    Udowodnij sklepowi, że mówi nieprawdę.

    Teraz rozumies,z że explicite prawo takie nie jest zapisane, jednak w
    praktyce sklep, jeżeli chce, to *zawsze* ma wątpliwości?

> [...]
    > nalezy sprawdzic dowod tożsamosci posiadacza karty". A nie jest
    > napisane ze w przypadku kiedy on nie chce go okazac nalezy karte

    Popatrz głębiej. Jeżeli są wątpliwości co do tożsamosci karty nie wolno
    oddać.
    MOże zauważysz, że to, o czym pisze nei jest napisane wielkimi literami
    w jednym miejscu.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313