  • 1. Data: 2009-05-07 10:30:21
    Temat: Długość tytułu przelewu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zamawiałem coś u kontrahenta z bankiem BZWBK 1 O. w Poznaniu. Napisali, żeby
    podać w tytule przelewu adres do wysyłki. Podałem:

    /PN 16,17,18,19 I ML 9/ NA ADRES: xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx? xxxxxx
    xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xx x? xxxxx xxxxxx? xxxxxxxxxxxx xx

    i kontrahent napisał do mnie: ,,Proszę o podanie dokładnego adresu, na który
    mamy wysłać przesyłkę- w tytule przelewu nie zmieścił się cały adres. Zbyt
    dużą liczbę znaków Pan wpisał- pole tytuł wpłaty na określoną
    liczbę znaków.''

    I zastanawiam się, czemu mBank przyjął taki przelew jak wyżej, a BZWBK
    obciął? To nie jest standaryzowane?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-07 11:29:47
    Temat: Re: Długość tytułu przelewu
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > określoną liczbę znaków.''
    > I zastanawiam się, czemu mBank przyjął taki przelew jak wyżej, a BZWBK

    Jest standaryzowana ilość znaków - nie więcej jak 140 w opisie transakcji,
    ale podzielone na cztery pola z nie więcej jak 35 znaków każde.
    Są banki, jak mBank, które w swych formatkach łączą cztery pola w sposób
    niewidoczny dla klienta, a są takie jak PKO BP, które w swych formatkach
    przelewu oddają do dyspozycji nie jedno pole opisowe z 140 znakami, lecz
    cztery oddzielne, do których można wpisać maksymalnie 35 znaków i jeśli
    opis jest dłuższy, to klient sam musi go podzielić. Może W BZ WBK jest jak
    w PKO BP i twój kontrahent próbował wkleić cały opis do jednego pola.

  • 3. Data: 2009-05-07 11:57:06
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    > To nie jest standaryzowane?

    jeśli dobrze pamiętam: 4 * 35 znaków.

  • 4. Data: 2009-05-07 16:45:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 07 maj 2009 13:29
    (autor K.K.
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > opis jest dłuższy, to klient sam musi go podzielić. Może W BZ WBK jest jak
    > w PKO BP i twój kontrahent próbował wkleić cały opis do jednego pola.

    Ale tu chodzi o to że JA przelałem z adresem do wysyłki w przelewie a WBK to
    zjadł niby.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-05-08 00:14:43

    > Ale tu chodzi o to że JA przelałem z adresem do wysyłki w przelewie a WBK
    > zjadł niby.

    Wyślij grosza sam do siebie z takim opisem w mbanku
    Zobaczysz co dostaniesz

  • 6. Data: 2009-05-11 12:25:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Obcina, np. Nordea -> PKO.