  • 1. Data: 2004-06-02 09:19:29
    Temat: Dlaczego PKOSA zamyka Telepekao24
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam,
    Od maja 2003 pytalem sie PKOSA kiedy podadza mi numer konta wedlug nowego
    standardu. Przesuwali termin az w koncu wypowiedzieli umowe. Zalaczam fragment
    informacji jaka dostalem od dyrektorow PKOSA: Wojciecha Burego i Macieja Buraka,
    poniewaz wiem ze nie wszyscy uzytkownicy Telepekao24 dostali informacje o
    przyczynie wypowiedzenia umowy (przepraszam jezeli juz bylo to na grupie):

    Temat:
    WYPOWIEDZENIE UMOWY O PROWADZENIE RACHUNKU EUROKONTO WWW
    Otrzymano 17.05.2004
    Treść

    Szanowni Państwo,

    Zgodnie z Zarządzeniem Prezesa Narodowego Banku Polskiego
    wprowadzane są nowe, 26-cyfrowe numery rachunków
    w standardzie NRB. Proces ten jest przeprowadzany sukcesywnie
    wraz z wdrażaniem w standardowych oddziałach banku nowego systemu
    informatycznego.

    System informatyczny, w którym prowadzone są Państwa
    rachunki w CBE uniemożliwia obsługę konta w nowym standardzie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    W związku z tym planujemy przeniesienie internetowej obsługi Państwa
    rachunku do standardowego oddziału banku.
    W ramach nowej usługi Pekao24, którą chcemy Państwu zaoferować
    uzyskają Państwo dostęp do rachunku nie tylko poprzez Internet,
    ale również telefon, w tym SMS. Dzięki Pekao24, bez przychodzenia
    do banku będą Państwo mogli sprawdzać salda rachunków, kart
    płatniczych oraz dokonywać operacji bankowych.
    Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie www.pekao24.pl.
    [...]
    Z wyrazami szacunku

    Wojciech Bury
    Dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej

    Maciej Burak
    Dyrektor ds. operacyjnych
    w Centrum Bankowości Elektronicznej

  • 2. Data: 2004-06-02 12:08:06
    Temat: Re: Dlaczego PKOSA zamyka Telepekao24
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam,
    > Od maja 2003 pytalem sie PKOSA kiedy podadza mi numer konta wedlug nowego
    > standardu. Przesuwali termin az w koncu wypowiedzieli umowe.

    Było już o tym, PKO SA wbiło nie jednego a kilka goli do własnej bramki.
    Uśmiercaja jeden z lepszych serwisów obsługi konta na rzecz Pekao24, które
    oferuje wręcz tragiczną, jeżeli chodzi o rachunek firmowy, funkcjonalność.

    Łączę pozdrowienia,
    JK

  • 3. Data: 2004-06-02 13:33:10
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Użytkownik "Kasandra" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oferuje wręcz tragiczną, jeżeli chodzi o rachunek firmowy, funkcjonalność.

    Ciekawe, czy ktoś tam rzeczywiście policzył co jest droższe - dostosowanie
    aplikacji i baz Telepekao do nowego standardu numerów, czy nagła utrata
    większości klientów CBE oraz jakiejś tam części marmurkowych. Może i
    większość klientów to cieniasy - np. ja mam w tym banku raptem trzy konta -
    obroty może nierewelacyjne, łącznie jakieś 10 tysięcy miesięcznie (kiedyś
    było dużo więcej, ale uciekłem z większością obrotów do BP, bo byli lepsi).
    Ale swoje straty powinni pomnożyć przez 2, bo każdy klient zasili
    konkurencję. A przecież to bogaty bank, mogli spokojnie uciec do przodu -
    zamiast wszystko likwidować - zainwestować w zupełnie nowy system, lepszy od
    Inteligo, Multibanku itd. Starzy klienci by zostali, przybyłoby nowych. No,
    ale jak ktoś sobie sam w stopę strzela, to wszystkiego najlepszego...
    Zapewne nie minie wiele czasu, a Pekao straciwszy klientów indywidualnych
    zdechnie w obliczu rosnącej konkurencji na rynku dużych usług bankowych -
    przeciwko nim są potęgi, a już jesteśmy w Unii. Mieli swą szansę na rynku
    masowym, drugiej nie dostaną. Szkoda mi tylko łódzkiego PBG...

    T.

  • 4. Data: 2004-06-02 15:04:27
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Ciekawe, czy ktoś tam rzeczywiście policzył co jest droższe - dostosowanie
    > aplikacji i baz Telepekao do nowego standardu numerów, czy nagła utrata
    > większości klientów CBE oraz jakiejś tam części marmurkowych.

    pekao od jakiegoś czasu miał dwa systemu pekao24 i telepekao i coś z tym
    trzeba było zrobić.
    Mieli dwa wyjścia, albo włączyć inne oddziały do telepekao, ale
    najwyraźniej z jakichś powodów się na to nie zdecydowali
    albo napisać nowy system dla wszystkich i przenieść telepeako do nowego
    systemu co automatycznie skazało telepekao na śmierć.
    Oba rozwiązania są dobre, ale wykonanie tego w przypadku pekao s.a
    jest fatalne. I pod względem systemu i pod względem organizacyjnym
    Do tej pory nie dostałem od nich nic z wyjątkiem maila, że się mam od
    nich wynosić.

  • 5. Data: 2004-06-02 16:00:43
    Od: quwert <q...@g...pl>

    > Szkoda mi tylko łódzkiego PBG...
    Oj tak tak to był naprawde dobry bank w 1998 (albo 99 nie pamietam) roku
    dali mi 5000 PLN-ów kredytu odnawialnego na podstawie wpływów na konto
    (lekko je tylko podrasowałem ;)), podpisałem tylko jeden dokument Łatwo
    prosto i przyjemnie.
    W kwietniu 2004 juz w pekoa sa chciałem ciut podwyższyć limit o 1-2 KPLN-y
    i o mało nie wyzionołem ducha gdy pani zaczeła mi tłumaczyc procedure. Na
    zebranie wszystkich zaświadczeń dwa dni to by było mało!!! I tak to w
    dalszym ciągu mam stary limit z bardzo drogim kredytem

  • 6. Data: 2004-06-02 20:14:39
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004 15:33:10 +0200, "Tomasz Nowicki"
    <s...@p...com> wrote:

    >przeciwko nim są potęgi, a już jesteśmy w Unii. Mieli swą szansę na rynku
    >masowym, drugiej nie dostaną. Szkoda mi tylko łódzkiego PBG...

    aleś się obudził :-)
    Już chyba z 5 lat minęło odkąd do żuberek zeżarł :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-06-03 13:02:49
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > aleś się obudził :-)

    Cóż, skoro go wciąż pamietam, to chyba niezły był, prawda? Mimo braku wielu
    dzisiejszych "produktów", choćby kanału inetowego.

    > Już chyba z 5 lat minęło odkąd do żuberek zeżarł :-)

    ...jebaniutki! (z podhalańskim akcentem na pierwszą sylabę)

    T.