  • 1. Data: 2003-06-16 07:32:27
    Temat: Potracenie kasy z konta ...
    Od: Daniel Skrzypkowski <s...@n...nemezis.net>

    Witam,

    Mialem dziwna sytuacje, bank przelal na moje konto moja
    wyplate i wyplate innej osoby (chyba byla to wyplata bo
    na przelewie byl dziwny tytul przelewu) Pieniadze przlezaly
    jeden dzien i na drugi dzien nagle zniknely, w przelewach
    mialem "sytuacja wyjatkowa" i potracenie tej kwoty.
    Mam pytanie, czy nawet jesli bank sie rabnal albo ktos inny
    to czy bank moze sobie ot tak wziasc kase z mojego konta bez
    mojej wiedzy?

    ps. nie chodzi mi o odzyskanie tej kasy bo i tak nie byla moja
    interesuje mnie to w kwesti formalnej, po prostu dziwne zeby
    bank przeprowadzal na moim koncie jakies operacje bez mojej wiedzy
    w sumie w taki sposob mozna prac pieniadze.

    pzdr,
    --
    Daniel

  • 2. Data: 2003-06-16 11:00:11
    Temat: Re: Potracenie kasy z konta ...
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    jaki bank?

  • 3. Data: 2003-06-16 11:23:09
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Daniel Skrzypkowski wrote:
    [...]

    > Mam pytanie, czy nawet jesli bank sie rabnal albo ktos inny
    > to czy bank moze sobie ot tak wziasc kase z mojego konta bez
    > mojej wiedzy?

    W regulaminach paru banków (pkobp,bzwbk) swego czasu było że bank może
    wystornować błędne operacje bez Twojej zgody. Czy jest to gdzieś
    uregulowane (np. w Prawie Bankowym ) nie wiem.

    KJ

  • 4. Data: 2003-06-16 13:04:35
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Kamil Jonca (newsy) wrote:
> [...]

    IMHO jeśli zaksięgowanie takiej operacji wynikało z błędu banku
    (obojętnie czy człowiek czy maszyna zawiniła) to bank ma prawo sam sobie
    wystornować.
    Natomiast jeśli była to poprawnie zrealizowana operacja, tylko
    zleceniodawca się pomylił i wpisał zły numer konta - to bank powinien
    poprosić posiadacza rachunku o zgodę na wyksięgowanie i zwrócenie
    nadawcy.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl