  • 11. Data: 2014-09-27 22:14:11
    Temat: Re: Deflacja i inflacja
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 września 2014 18:50:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >Kredytobiorcy beda swoje kredyty nadal splacali,
    W razie upadku SKOKu umowy kredytowe są wypowiadane i spłata kredytów wymagalna
    natychmiastowo.

  • 12. Data: 2014-09-27 23:33:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Sep 2014 13:14:11 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > W razie upadku SKOKu umowy kredytowe są wypowiadane i
    > spłata kredytów wymagalna natychmiastowo.

    Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie to sprzeczne z umowa, prawami
    konsumenta i zdrowym rozsadkiem.
    Co oni sobie mysla - ze jak klient wzial kredyt na pare lat, to im
    nagle wyciagnie kwote z kapelusza ?

    No owszem, w drodze negocjacji mozna probowac, ale wtedy to trzeba by
    jakis upust :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-09-27 23:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 27 Sep 2014 20:02:45 GMT, jureq napisał(a):

    > Niewielka? Dlaczego zakładasz, że zostały utworzone rezerwy na wszystkie
    > kredyty, które nie zostaną spłacone?

    A to juz dla komornika zajecie. Chyba ze tych zlych kredytow sie
    uzbieralo, i dlatego upadli ..

    J.

  • 14. Data: 2014-09-28 01:05:55
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-09-27 23:33, J.F. pisze:

    > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie to sprzeczne z umowa, prawami
    > konsumenta i zdrowym rozsadkiem.
    > Co oni sobie mysla - ze jak klient wzial kredyt na pare lat, to im
    > nagle wyciagnie kwote z kapelusza ?

    Spłaca sie syndykowi. Na to samo konto.

    --
    animka

  • 15. Data: 2014-09-28 01:13:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 1...@g...co

    : W razie upadku SKOKu umowy kredytowe są wypowiadane
    : i spłata kredytów wymagalna natychmiastowo.

    Myślałem, że SKOKi upadają, bo kredyty są nieściągalne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-09-28 01:19:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5426cbb2$0$16898$6...@n...neostrada.pl

    > na inflację. Obecne czasy są inne...

    IMO dzisiejsze czasy to ogólne zapotrzebowanie
    na pieniądze. Czesi i Polacy (to my?) chcą, aby
    Brytyjczycy płacili Czechom i Polakom zasiłki
    dla bezrobotnych.

    ludziom brak pieniędzy
    wojny coraz wyraźniejsze (IS i Ukraina)
    niskie stopy

    Wojna zawsze daje inflację.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2014-09-28 16:22:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "animka" m0940d$dco$...@n...news.atman.pl

    > Spłaca sie syndykowi. Na to samo konto.

    Ale czy (; spłaca się ;) jednym haustem, czy sącząc te spłaty?

    Spłaca się -- tylko w reklamach. Tak maluteńka rata, że spłaca się
    samoczynnie, bez świadomego udziału kredytobiorcy/pożyczkobiorcy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2014-09-28 22:31:33
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Wojna zawsze daje inflację.

    Jeżeli wziąć pod uwagę za ile drukowanego pustego pieniądza
    niejaki Adolf H. uzbroił wojsko to mozna się upierać, że
    w odwrotną stronę to też działa.
    Oczywiście bedąc dyktatorem można nad nominalną inflacją
    nieco panować. Poza tym nagrabiono sporo złota z rezerw
    innych państw.

    Arek

  • 19. Data: 2014-09-28 23:20:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" m09r83$7tc$...@n...news.atman.pl

    > Jeżeli wziąć pod uwagę za ile drukowanego pustego pieniądza
    > niejaki Adolf H. uzbroił wojsko to mozna się upierać, że
    > w odwrotną stronę to też działa.

    I jak mocno nabrała wartości marka Hitler w efekcie wojny?

    > Oczywiście bedąc dyktatorem można nad nominalną inflacją
    > nieco panować. Poza tym nagrabiono sporo złota z rezerw
    > innych państw.

    Nie tylko złota.

    -=-

    Dobrym przykładem deflacji w wyniku wojny jest obecnie dolar
    amerykański -- w RP stale drożeje, choć Amerykanie szaleją w IS.
    Ogólnie jednak silne inflacje tegoż dolara zbiegają się z wojnami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2014-09-29 13:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    >Jeżeli wziąć pod uwagę za ile drukowanego pustego pieniądza
    >niejaki Adolf H. uzbroił wojsko to mozna się upierać, że
    >w odwrotną stronę to też działa.

    Ale nie calkiem drukowany. Np oglosil narodowy program motoryzacji,
    powstal model samochodu dla ludu (Volks.... ), mial kosztowac 1000
    marek, powstaly ksiazeczki przedplat ... i sciagaly z rynku pieniadze.
    Zbudowal za nie fabryke ... ktora zaczela produkowac samochody dla
    wojska :-)

    W ogole mimo wojny ekonomia w Niemczech dzialala, fabrykanci dostawali
    nalezne pieniadze ... albo wczasy w obozie, obozy koncentracyjne
    wynajmowaly swoich wiezniow do pracy i wynajmujacy placil ... obozowi
    oczywiscie.
    Nawet ci Polacy wyslani na roboty przymusowe otrzymywali wynagrodzenie
    za prace ... i rachunek za mieszkanie, wikt i opierunek do zaplacenia.

    >Oczywiście bedąc dyktatorem można nad nominalną inflacją
    >nieco panować. Poza tym nagrabiono sporo złota z rezerw innych
    >państw.

    No i na wewnetrznym rynku tez.

    J.