  • 1. Data: 2014-09-26 09:35:58
    Temat: Karta do konta w EUR
    Od: Telesfor Baudot <T...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Po tym jak BZWBK wprowadził prowizje w wysokości 2,8% za przewalutowanie
    transakcji w walucie innej niż EUR dodatkowo stosując do przeliczeń
    swoje paskarskie kursy, karta w EUR stała się mało atrakcyjna.

    Co zatem w zamian?
    Warunki brzegowe:
    -- darmowe konto w EUR z dostępem kasowym, ewentualnie dobre lokaty
    -- niewygórowana opłata za kartę (w BZWBK jest 10 EUR/rok - do
    przełkniecia),
    -- niewygórowana opłata wypłatę w bankomatach zagranicznych (w BZWBK
    jest 1,5 EUR - do przełknięcia),
    -- rozsądne przeliczniki dla transakcji nie-EUR BEZ DODATKOWEJ PROWIZJI
    ZA PRZEWALUTOWANIE !!!

    Czy Alior sie nada? Jakie są kursy i koszty przeliczeń walut tamże (TOiP
    milczy)?

    --
    Telesfor

  • 2. Data: 2014-09-26 11:26:00
    Temat: Re: Karta do konta w EUR
    Od: luc <b...@g...de>

    Alior Kantor dałby radę. Obsługa gotówkowa w oddziałach Alior, większe kwoty trzeba
    awizować. Karta gratis, pod warunkiem zrobienia jednej operacji po wydaniu. Wypłata
    zagraniczna - pierwsza w miesiącu gratis, następne za 9 pln. Tylko te transakcje
    nie-EUR lepiej załatwiać ichnią kartą w USD.

    pzdrwm
    luc

  • 3. Data: 2014-09-26 11:39:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-26 o 09:35, Telesfor Baudot pisze:
> [...]
    > jest 1,5 EUR - do przełknięcia),
    > -- rozsądne przeliczniki dla transakcji nie-EUR BEZ DODATKOWEJ PROWIZJI

    Citi Priority
    Przy wpływach na konto min 5000, konto karta i wszystkie bankomaty za 0.
    Można założyć konto EUR, USD i CHF i przepinać kartę do dowolnego konta.

    Kursy jak to w Citi, nie najlepsze.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2014-09-26 17:59:18
    Od: Michał <m...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 o 11:39, Pete pisze:> W dniu 2014-09-26 o 09:35,
    Telesfor Baudot pisze:
    [...]
    > Citi Priority
    > Przy wpływach na konto min 5000, konto karta i wszystkie bankomaty za 0.
    > Można założyć konto EUR, USD i CHF i przepinać kartę do dowolnego konta.
    >
    > Kursy jak to w Citi, nie najlepsze.

    Dlatego waluty warto kupowac w jakims kantorze internetowym... Ale
    zgadzam sie - karta w Citi jest OK.

    --
    pzdr,
    michal

  • 5. Data: 2014-09-28 12:31:33
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Friday, September 26, 2014 9:35:58 AM UTC+2, Telesfor Baudot wrote:
    > Co zatem w zamian?

    Citi lub Alior. Osobiście korzystam z Citi:

    + karta i konto nic nie kosztuje jeśli spłenione są odpowiednie wymogi dla danego
    typu konta
    + darmowe wypłaty z bankomatów na całym świecie
    + możliwe wpłaty i wypłaty waluty w kasie
    + jedna karta z możliwością przepinania między rachunkami
    + świetne kursy, transakcje rozliczane są po kursach MC bez dodatkowych prowizji, z
    wyjątkiem EUR, GBP i USD

    - tak jak wyżej, nie opłaca się robić transakcji w walutach w EUR, USD, GBP jako że
    transakcje przeliczane są przez złotówki (czyli mając rachunek w EUR nie należy robić
    transakcji w USD i GBP).
    - maksymalny dzienny limit płatności kartą w internecie to 5,000pln
    - brak możliwości szybkiej wymiany walut przez kantory internetowe, które nie
    posiadają zwykle rachunków walutowych w Citi Handlowym. Trzeba wysyłać przelew SEPA.

    Nie wiem jakie minusy ma Alior, ale biorąc pod uwagę Alior Kantor i możliwość
    szybkiej wymiany np EUR na USD bezpośrednio, a także powszechne zastosowanie tego
    banku wśród innych kantorów internetowych, rachunek walutowy w Aliorze może być
    korzystniejszy.

    Stiwi.

  • 6. Data: 2014-09-28 19:15:12
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

[...]

    -------------------
    Kupuj EUR w kantorze Aliora, wysylka darmowa do emax EUR w mBanku. Karta w
    mBanku darmowa na rok, wyplaty w bankomatach za granica darmowe, oczywiscie
    karty nalezy uzywac w krajach strefy EUR, poza nia beda nieprzyjemne
    przewalutowania.

    W krajach poza GBP, USD, EUR (inne waluty) nalezy zalozyc konto w Alior, lub
    Alior t-mobile lub sam kantor-Alior w USD i podpiac pod niego karte MC,
    karta bedzie rozliczana w USD, przeliczenia z egzotycznych walu beda
    odbywaly sie przez kursy MC na USD, obciazenie przyjdzie w USD i nie bedzie
    zadnych dodatkowych oplat ze strony banku, USD dostarczasz na rachunki
    Aliorowe przez ich kantor.

  • 7. Data: 2014-09-30 09:10:38
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, September 28, 2014 7:15:12 PM UTC+2, Krzysztof wrote:
> [...]
    >
    > zadnych dodatkowych oplat ze strony banku, USD dostarczasz na rachunki

    Z ciekawości spytam czy jest jakaś różnica co chodzi o opłaty, przeliczenia i limity
    w kartach do rachunków walutowych w Aliorze, a tych wydawanych do rachunków w Alior
    Kantor?

    Stiwi

  • 8. Data: 2014-09-30 18:53:21
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

> [...]

    > Przy wpływach na konto min 5000, konto karta i wszystkie bankomaty za 0.
    > Można założyć konto EUR, USD i CHF i przepinać kartę do dowolnego konta.

    Jeśli mówimy o kursach karty debetowej przypiętej do konta w EUR, to jak
    najlepsze - płatnosci w wautach typu CZK, HUF, RON itp. przeliczane po
    kursie Mastercard

    Sławek

  • 9. Data: 2014-10-01 09:50:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-30 o 18:53, Slavekk pisze:

    > Jeśli mówimy o kursach karty debetowej przypiętej do konta w EUR, to jak
    > najlepsze - płatnosci w wautach typu CZK, HUF, RON itp. przeliczane po
    > kursie Mastercard

    Najpierw trzeba to konto w EUR zasilić, i w tym sensie kursy walut nie
    są korzystne - lepiej walutę przynieść w teczce do kasy.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2014-10-01 17:38:25
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stiwi" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Z ciekawości spytam czy jest jakaś różnica co chodzi o opłaty, przeliczenia
    i limity w kartach do rachunków walutowych w Aliorze, a tych wydawanych do
    rachunków w Alior Kantor?
    Generalnie karty dawnego Sync sa bezwarunkowo bezplatne, w Aliorze platne
    5zl/mies, a w kantorze trzeba chyba zrobic okreslone transakcje, zeby bylo
    calkowicie darmowe(szczegoly musisz sam doczytac)
    Przeliczenia ida chyba jednakowo, wg tych samych zasad